Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
484.9 --- Burgerschap --- Democratie --- Europa --- Jongeren --- Onderwijs --- Overige onderwerpen --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Veel problemen bij jongeren vinden hun oorzaak in het ontbreken of onvoldoende aanwezig zijn van waarden. Leerkrachten in het voortgezet onderwijs en andere begeleiders van jonge mensen zoeken dan ook naar vormen om de jongeren te motiveren en hen te helpen tot eigen doelstellingen te komen. In NAAR EIGEN WAARDEN wordt een methode aangegeven die tot het vormen van eigen waarden kan leiden. Men probeert enerzijds systematisch het zelfstandig en genuanceerd denken en oordelen te bevorderen en anderzijds het handelen in overeenstemming met de gemaakte keuzes te stimuleren. In de praktijk blijkt dit vrijwel altijd tot een positiever, kritischer en doelgerichter houding te leiden. Deel 1 geeft de theorie en de ideeën achter deze methode. Het proces van waardenvorming wordt uiteengezet en de vrij algemene toepasbaarheid wordt duidelijk gemaakt. Voorts wordt aangegeven hoe vakdocenten de methode in de verplichte leerstof kunnen integreren.
Secondary education --- Educational psychology --- Personality development --- 484.9 --- sociale vorming : s.o. (ler) --- onderwijs : waarden --- onderwijspsychologie --- 450.4 --- secundair onderwijs (gez)
Choose an application
Sociaal-agogische vaardigheden --- Projectonderwijs --- Secundair onderwijs --- Jeugd --- 484.9 --- secundair onderwijs (ler) --- sociaal vaardig (ler) --- sociale vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Overige onderwerpen --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Jongere
Choose an application
Mentoren in het voortgezet onderwijs vragen zich vaak af hoe ze het beste invulling kunnen geven aan hun taak als leerlingbegeleider. Vanuit een duidelijke en expliciete visie op onderwijs en leerlingbegeleiding geven de auteurs handvatten voor de praktijk. Door de herkenbare praktijksituaties en de verwijzingen naar relevante literatuur en websites is dit boek een must voor elke (beginnende) mentor. Niet alleen (aanstaande) mentoren in het voortgezet onderwijs, maar ook docenten-in-opleiding, vakdocenten, schoolleiders en leerlingbegeleiders zullen voldoende concrete aanwijzingen vinden voor de pedagogische begeleiding van hun leerlingen.
mentoren --- voortgezet onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Netherlands --- Mentoren --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Nederland --- Leerlingbegeleiding --- 484.9 --- Leerlingenbegeleiding --- Overige onderwerpen --- Mentor --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
secundair onderwijs (x) --- vrede --- C6 --- vredesopvoeding --- 484.9 --- Conflicten --- Vrede --- Vredesopvoeding --- Conflicthantering --- Geweld --- Agressie --- Oorlogen --- Vredesweek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Sociale vaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Coöperatief leren --- Vakoverschrijdend werken --- 484.9 --- Communicatievaardigheden --- Taalspelletjes --- Overige onderwerpen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Buitenlandse kinderen. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Nederlandse taal. --- Speelleervormen. --- Taalverwerving. --- Voortgezet onderwijs.
Choose an application
1. Model van een organisatieadviesproces.2. Het tien stappen plan2.1 oriëntatie2.2 Intakegesprek2.3 Oriënterende interviews2.4 Analyse2.5 Terugkoppeling-contractering2.6 Werkplanning en projectorganisatie2.7 Diepteonderzoek2.8 Oplossingsplan2.9 Invoering2.10 Afronding3. Afwijkende adviessituaties
616.083.9 --- Stage --- 484.9 --- 489.4 --- 489.59 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- stage --- stagebegeleiding --- Stages --- Stagebegeleiding --- Samenwerking onderwijs - bedrijfsleven --- Bedrijfsorganisatie --- Hoger onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Taalonderwijs --- Literatuur
Choose an application
De video "Ruziewijzer" en "Doe-wijzer tegen geweld" hoort bij het lesprogramma geweldpreventie en sluit aan bij de volgende thema's en lessen van de handleiding en het werkboek : Lichaamstaal en geweld, Opstokers en afkoelers, Bemiddelen in een conflict, Bemiddelen in stappen, Bemiddelen bij pesten, TV-geweld, Stoere kerel of coole meid?, Ik doe niet mee!, Vooroordelen, discriminatie en racisme, Mishandeling, Verliefd, Hoever ga je?, Onrecht veranderen. Als je de cd-rom "Risicometer" start, krijg je filmpjes te zien over allerlei onderwerpen. Na ieder filmpje kun je vragen beantwoorden. Heb je alle vragen beantwoord, bekijk dan je score en lees hoe jij met risico's omgaat en respect toont voor jezelf en anderen.
484.9 --- assertiviteit --- boosheid --- communicatie --- criminaliteit --- drugs --- emoties --- emotionele vaardigheden --- geweld --- gezin --- leefstijl --- ouders van pubers --- pesten --- ruziemaken --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- stelen --- Vredesopvoeding: handboek secundair onderwijs --- Personality development --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education
Choose an application
Dit boek vergelijkt gemengd en niet-gemengd secundair onderwijs in Vlaanderen. Ingeleid door een historische en een theoretische inkadering, worden hierbij voornamelijk vragen beantwoord zoals: Zijn er inzake keuze van een ASO-studierichting door de leerling(e) verschillen tussen de beide onderwijsstelsels? Leidt mixiteit tot een uitgesproken sekseroldoorbreking en is er dan inderdaad sprake van een betere sociale integratie? Verloopt de ontwikkeling van welbevinden langs dezelfde lijnen in gemengde en gescheiden scholen? Hoe speelt bij dit alles de factor sekse van de leerling een rol en zijn er bijsturingen mogelijk? Deze en andere facetten worden behandeld aan de hand van gegevens die werden ingezameld bij meer dan zesduizend derdejaars meisjes en jongens uit achtenzestig scholen. (Bron:covertekst
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- 371.043.2-054 --- 720 Onderwijs --- Co-educatie --- 444 --- Coaching --- Evaluatie --- Feedback --- TFC --- Vergaderen --- 484.9 --- co-educatie (ler) --- Coëducatie --- co-educatie --- 371.043.2-054 Coeducatie. Desegregatie. Rassenintegratie --- Coeducatie. Desegregatie. Rassenintegratie --- Meisjesopvoeding, jongensopoeding, coëducatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijs --- School --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Buurt --- Sport --- Intercultureel onderwijs --- Vlaanderen
Choose an application
Dit boek bevat een verzameling interactiespelen en rollenspelen, enerzijds gericht op het bewust worden van (potentiële) conflictsituaties, anderzijds op interventie bij en preventie van conflicten. De spelen zijn eigenlijk bedoeld om in aparte 'spel-uren' uitgevoerd en besproken te worden, of tijdens speciale projectdagen of werkweken. Ze kunnen eventueel in de lessen Nederlands, drama, godsdienst/levensbeschouwing, of tijdens mentoruren uitgevoerd worden. De spelen en oefeningen zijn in zes categorieën verdeeld: elkaar beter leren kennen, het gevoel van eigenwaarde stimuleren, communicatie, samenwerking, conflicten die voortkomen uit traditionele rolpatronen, conflicten geweldloos oplossen. Met een uitgebreide toelichting voor de docent.
Secondary education --- voortgezet onderwijs --- Educational psychology --- conflicthantering --- didactische werkvormen --- speltherapie --- 456.8 --- 484.9 --- Agressie --- Communicatie --- Conflicten --- Gevoelens --- Identiteit --- Kennismakingsspelen --- Ontwikkeling --- Ruzie --- Samenwerken --- Voortgezet onderwijs --- Waardering --- 37.064 --- Gender --- Geweld --- Oefeningen --- Onderwijs --- Rolpatronen --- Samenwerking --- Spelen --- Agressie: op school --- Vormingsgebieden --- Overige onderwerpen --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding --- Secundair onderwijs --- Sociale opvoeding --- Geweldloosheid
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|