Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ICO-ON is een ondersteunende publicatie voor begeleiders en lerarenteams in secundaire scholen die werk willen maken van interculturalisering van hun onderwijsaanbod. De map bestaat uit opdrachten waarmee secundaire scholen aan interculturalisering kunnen werken. De map biedt concrete werkvormen aan die met het hele team of met een deel van het team kunnen worden uitgevoerd.
intercultureel onderwijs --- Teaching --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- 484.6 --- secundair onderwijs --- didactiek --- 025089.jpg --- Intercultureel onderwijs: didactiek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs
Choose an application
Migration. Refugees --- Secondary education --- Teaching --- migranten --- Sociology of minorities --- Flanders --- Enseignement secondaire --- Immigratie --- Immigration --- Middelbaar onderwijs --- #C9202 --- onderwijs aan allochtone groepen --- migrantenonderwijs --- secundair onderwijs --- 454.6 ) Migrantenonderwijs --- 484.6 --- migranten in het onderwijs --- migrantenonderwijs (ler) --- migrantenproblematiek --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
Studieboek voor lerarenopleidingen basisonderwijs en voortgezet onderwijs over een effectieve aanpak van culturele diversiteit in de klas. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 beschrijft de migratiegeschiedenis tot en met de multiculturele samenleving anno nu. Deel 2 gaat in op sociaalpsychologische en sociologische inzichten. In deel 3 staat de leraar centraal en komen onderwerpen als de inrichting van de school, de samenstelling van de klas en de rollen van de leraar aan de orde.
Sociology of culture --- basisonderwijs --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- voortgezet onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Nederland --- Didactiek --- Multiculturele samenleving --- Onderwijsachterstand --- Onderwijsbeleid --- 454.6 --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- diversiteit --- 474.6 --- #PBIB:+107.31 --- 484.6 --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- kunsteducatie --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- identiteit --- racisme --- discriminatie --- migratie --- vluchtelingen --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Intercultureel onderwijs. --- Leraren ; opleidingen
Choose an application
Inventaris van bestaande initiatieven, portretten en tips om een tutoringproject op te zetten, dat kinderen en jongeren van allochtone afkomst en/of kansarme leerlingen dezelfde slaagkansen en doorstromingsmogelijkheden geeft als hun leeftijdgenoten.
Research on teaching --- Didactic strategies --- mentoren --- didactische werkvormen --- Flanders --- Tutorbegeleidingssystemen --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Onderwijs ; Vlaanderen. --- Onderwijs ; begeleiding. --- Migrantenkinderen onderwijs. --- 484.6 --- hoger onderwijs --- lerarenopleidingen --- tutoring --- didactiek --- 081730.jpg --- Leerlingbegeleiding: allochtonen --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Tutoring --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
484.6 --- vluchtelingen --- sociale vaardigheden --- kinderrechten --- Intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- seksuele vorming --- relationele vorming --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of medicine --- Didactics of secundary education --- Educational sciences --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- intermenselijke relaties --- seksualiteit --- gender
Choose an application
Enseignement secondaire --- Lecture --- Letterkunde --- Lezen --- Littérature --- Middelbaar onderwijs --- 82:37 --- #KUPV:EC --- cultuur --- derdewereldbeweging --- jeugdliteratuur --- literatuur --- migranten --- multiculturele samenleving --- taalonderwijs (x) --- Leesopvoeding --- 484.6 ) Intercultureel onderwijs --- Afrikaanse literatuur --- Antilliaanse literatuur --- Marokkaanse literatuur --- Nederlandse letterkunde --- Surinaamse literatuur --- Turkse literatuur --- Vlaamse letterkunde --- immigranten in de literatuur --- intercultureel leesonderwijs --- intercultureel literatuuronderwijs --- 485.14 --- Intercultureel leesonderwijs --- Leesonderwijs: intercultureelImmigranten in de literatuur --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs
Choose an application
CLIM-Wijzer is een algemene handleiding die op een duidelijke en overzichtelijke wijze de didactische principes uitlegt van werken met CLIM. Er worden ook heel wat voorbeelden, tips en schema's gegeven. CLIM-Wijzer zorgt dus voor een eerste en tegelijk grondige kennismaking met CLIM, terwijl de themahandleiding (in het pakket zelf) concrete toelichting geeft bij het thema in kwestie.
Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- coöperatief leren --- groepswerk --- intercultureel onderwijs --- 484.6 --- secundair onderwijs --- didactiek --- 2e graad l.o. --- 485.6 --- Handboek/cursus --- cooperative learning --- handboek --- intercultureel --- Leren --- multicultureel --- wereldoriëntatie --- multicultureel onderwijs (ler) --- Intercultureel onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Migration. Refugees --- voortgezet onderwijs --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- meertaligheid --- Didactics of languages --- lesgeven --- Higher education --- Meertalig onderwijs --- Meertaligheid --- Tweedetaalverwerving --- Taalbeleid --- Nederlands 838.5 --- Nt2 --- Nederlands voor anderstaligen --- intercultureel onderwijs --- NT2 --- 489.59 --- Nederlands als tweede taal --- Voortgezet onderwijs --- Nederlands --- Overige onderwerpen --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- 484.6 --- multicultureel onderwijs --- Dutch language --- Language and languages --- Second language acquisition. --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Study and teaching.
Choose an application
Caleidoscopia" is een kaartspel over diversiteit. Het doel van dit spel is mensen met elkaar aan de praat te brengen over zichzelf, hun geschiedenis, het heden en de toekomst en daardoor meer begrip en respect voor elkaar te helpen ontwikkelen. Het gaat daarbij om de overeenkomsten en verschillen tussen mensen en hun individuele en maatschappelijke kansen en beperkingen te herkennen en te erkennen.Samenvattend gaat het om: - diversiteit gemeenschappelijk zichtbaar en bespreekbaar te maken;- spelenderwijs leren omgaan met diversiteit in al haar dimensies:- elkaar duidelijk te maken wat de eigen betekenisgeving aan de dimensies van diversiteit is.Het spel is in zijn eenvoud voor verschillende doeleinden te gebruiken. Het kan ingezet worden als kennismakingsspel. Het kan gebruikt worden om een discussie op gang te brengen. Het kan gespeeld worden om het reflecterend vermogen van mensen te vergroten en om inzicht te verwerven in maatschappelijke verhoudingen.Professionals in de profit en non-profit sector zoals: begeleiders, hulpverleners, coaches, trainers, docenten, supervisoren en/of geïnteresseerden, kunnen dit spel gebruiken als hulpmiddel bij het bespreekbaar en inzichtelijk maken van overeenkomsten, verschillen, waarden, uitdagingen, etc. Het spel kan individueel, in kleine en in grotere groepen gespeeld worden; het kan kort of uitgebreider gespeeld worden. De spelinstructie is in 9 talen: Nederlands, Engels, Duits, Hongaars, Arabisch, Turks, Frans, Spaans en Chinees.Spelinstructie: http://caleidoscopia.nl/page15.php
educatieve spellen --- diversiteit --- Multiculturele samenleving ; Vlaanderen --- 484.6 --- didactiek --- intercultureel onderwijs --- spelmaterialen --- Diversiteit --- Spel --- spel --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Games --- Uitsluiting --- Integratie --- Vooroordelen --- Identiteit --- Sociale identiteit --- Kennismakingsspelen --- Coaching --- Supervisie --- Training --- Teamwerk --- Etniciteit --- Klasseverschillen --- Levensloop --- Levensfasen --- Talenten --- Godsdienst --- Seksualiteit --- Socialisatie --- Kwaliteiten --- Organisatiecultuur --- Vooroordeel --- Kennismakingsspel --- Klassenverschil --- Levensfase --- Talent --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Man --- Oudere --- Inclusie --- Maatwerk --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Training (vorming)
Choose an application
Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en ondrwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.
intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Intercultureel onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Frans --- Leren leren --- Taalonderwijs --- 485.2 --- Cultuur --- Cultuuropvoeding --- Onderwijs --- Vreemde talen --- 454.6 --- 485.21 ) Franse taal - s.o --- vreemde-talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- #BSCH: vak: PAV --- Taalkunde --- Methodologie --- Opvoedkunde
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|