Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- 450.7 --- Nederland 452.2 --- Nederland 481.9 --- Afstandsonderwijs --- Constructief leren --- Lerarenopleiding --- Lerarentekort --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Secundair onderwijs; algemeen --- 371.694 --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of mathematics --- Learning, Psychology of --- Mathematics teachers --- Teacher-student relationships --- Teachers --- 481.9 --- lerarenopleidingen --- Nederland --- reflecteren --- Pupil-teacher relationships --- Student and teacher --- Student-teacher relationships --- Students and teachers --- Teacher and student --- Teacher-pupil relationships --- Teachers and students --- Interpersonal relations --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Mathematics --- Training of --- secundair onderwijs overige landen --- Psychological aspects --- Skemp, Richard R. --- Theses --- Learning, Psychology of. --- Teacher-student relationships. --- Training of.
Choose an application
Labour market --- Adult education. Lifelong learning --- United States --- Education and state --- Labor supply --- Education --- Marché du travail --- Effect of education on --- Politique gouvernementale --- Effets de l'éducation sur --- politique de l'emploi --- marche du travail --- europe de l'ouest --- eua --- werkgelegenheid --- Europa --- Verenigde Staten --- opleidingen --- 481.9 --- werkgelegenheidsbeleid --- arbeidsmarkt --- west europa --- vsa --- secundair onderwijs overige landen --- Marché du travail --- Effets de l'éducation sur --- Labor force --- Labor force participation --- Labor pool --- Work force --- Workforce --- Labor market --- Human capital --- Labor mobility --- Manpower --- Manpower policy --- Labor supply - Effect of education on - Europe. --- Labor supply - Effect of education on - United States. --- Education and state - Europe. --- Education and state - United States. --- United States of America
Choose an application
Leren van de praktijk en Ieren voor de praktijk met daaraan toegevoegd theorie of theoretische noties waar mogelijk en nuttig. Dat is de uitkomst van de zoektocht naar principes van praktijkgericht opleiden van de auteurs van dit boek. De Ierarenopleiding IVLOS van de Universiteit Utrecht streeft naar een praktijkgerichte opleiding, met een goede integratie van theorie en praktijk, van algemene didactiek en vakdidactiek, van schoolervaringen en instituutsonderwijs en van persoonlijke voorkeuren voor lesgeven en kennis over effectief onderwijzen. Theorie en praktijk veranderen voortdurend. Er is dus geen definitief antwoord op de vraag hoe een praktijkgerichte opleiding er uit moet zien. Vele voorbeelden illustreren de principes van praktijkgericht opleiden. De voorbeelden en principes zijn herkenbaar en bruikbaar voor andere lerarenopleidingen en voor elke ander opleiding die studenten voorbereidt op een beroep waarbij de ervaringen in de (aanstaande) beroepsuitoefening een belangrijke rol spelen.
Teachers --- Lerarenopleiding --- Training of --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of higher education --- lerarenopleiding --- Netherlands --- #PBIB:2001.4 --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Opleiding --- Reflecteren (Terugblikken) --- 481.9 --- Begeleiding --- Curriculumontwikkeling --- Geschiedenis --- Hoger onderwijs --- Natuurwetenschappen --- Normaalschool --- Praktijkstages --- Stage --- Zelfsturing --- 371.388 --- Leraren --- Methodiek --- Praktijkbegeleiding --- 481.7 --- stages --- praktijkbegeleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- lerarenopleiding: didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Secundair onderwijs; overige landen; algemeen * --- Nederland --- Onderwijspraktijk --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
In het centrale onderwijsbeleid worden drie componenten onderscheiden: de manier waarop het beleid de leerplannen en leerinhouden oplegt (het leerplanbeleid), de structuren waarbinnen de leerlingen hun schoolloopban doorlopen, de slectiemechanismen daartoe inbrengen, en de maatregelen die het beleid neemt om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken. Deze drie componenten worden geconcretiseerd in en getoetst aan het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek. De resultaten van deze studie worden vergeleken met het beleid in België en Nederland. De conclusie uit deze vergelijkende studie is dat het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek geïnspireerd wordt door een technische rationaliteit, die onder twee varianten voorkomt: de bureaucratische en de responsieve. De auteur besluit met de beschrijving van een onderwijsbeleid vanuit een technisch-interactieve rationaliteit, een visie die zijn voorkeur wegdraagt. (Bron: covertekst)
-#SBIB:316.334.1O212 --- Europa 481.9 --- Secundair onderwijs-beleid --- Education, Secondary --- -#PEDA:Wielemans, Willy --- 37.014.5 --- High school education --- Secondary schools --- onderwijspolitiek - schoolpact --- Education (Secondary) --- 083109.jpg --- Secundair onderwijs ; Duitsland --- Secundair onderwijs ; Frankrijk --- Secundair onderwijs ; Groot-Brittannië --- Frankrijk, Engeland en Wales, Duitse Bondsrepubliek --- 373.5 --- Comparative education --- Education and state --- #SBIB:022.TOND --- #GSDBP --- #A91F2 --- Education, Comparative --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Government policy --- Comparative education. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- History --- #SBIB:316.334.1O212 --- #PEDA:Wielemans, Willy --- Theses --- Secondary education --- School management --- onderwijsbeleid --- SO (secundair onderwijs) --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Docenten hebben veel talenten, ze kunnen ook meer dan ze denken. Daartoe moeten ze wel in beweging komen en wat kritische naar zichzelf kijken. Ze krijgen hier de mogelijkheden aangereikt om als professional beter uit de verf te komen. Dit geschiedt aan de hand van een vijftal basiscompetenties van docenten in het voortgezet onderwijs en hoger beroepsonderwijs. De gekozen competenties zijn: onderwijskundige wendbaarheid, innoverend vermogen, zelfmanagement, relationele sensitiviteit en samenwerking. (Bron: covertekst)
Didactics --- competenties --- beroepsprofielen --- basiscompetenties --- lesgeven --- Leraren --- Basiscompetenties --- Personeelsmanagement --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Doceren --- Competenties --- Competentieontwikkeling --- Competenties. --- Lerarenopleiding. --- 481.9 --- Nederland --- leraren hoger onderwijs --- 043791.jpg --- Competentiegericht onderwijs --- competentieontwikkeling --- onderwijs --- samenwerking in organisaties --- secundair onderwijs overige landen --- 658.37 --- 371 --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O272 --- #SBIB:316.334.1O277 --- 481.7 --- Innovatie --- Praktijk --- Samenwerken --- 450.7 --- Leerkrachtvaardigheden --- Onderwijs: rol van het personeel: leraars --- Onderwijs: rol van het personeel: hoogleraar --- De leraar en zijn opleiding --- E-books --- Leraar --- Directie --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Secondary education --- School management --- basisvorming --- SO (secundair onderwijs) --- France --- Netherlands --- Germany --- England --- Education permanente --- Enseignement --- Onderwijs --- Permanente vorming --- 373.5 --- Comparative education --- Education, Secondary --- -Academic collection --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O221 --- #SBIB:HIVA --- #A91J2 --- 450.2 --- Basisvorming --- Duitsland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Secundair onderwijs --- 0/3107.jpg --- Duitsland: secundair onderwijs --- Engeland: secundair onderwijs --- Frankrijk: secundair onderwijs --- Nederland: secundair onderwijs --- Children --- High school education --- High school students --- Secondary schools --- Education --- High schools --- Education, Comparative --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Cross-cultural studies --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Organisatie van het onderwijs: nationaal --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Education (Secondary) --- History --- Comparative education. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Cross-cultural studies. --- algemeen --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- onderwijsbeleid --- 481.9 --- algemeen. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- onderwijsbeleid. --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Onderwijsbeleid. --- Academic collection --- Teenagers
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|