Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Recueil d'inscriptions grecques
Author:
Year: 1898 Publisher: Bruxelles H. Lamertin (imprimerie Polleunis et Ceuterick)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

481.7


Book
Recueil d'inscriptions grecques
Author:
Year: 1898 Publisher: Bruxelles H. Lamertin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

481.7


Book
Kunsteducator of verbindingskunstenaar : competentieprofiel voor de interdisciplinaire, cross-sectorale kunsteducator
Author:
ISBN: 9789082320602 Year: 2014 Publisher: s.l. UC Leuven-Limburg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

481.7 --- Beroep en opleiding


Book
Professional learning in education : challenges for teacher educators, teachers and student teachers
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038225968 9038225962 Year: 2016 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This book presents a model for teachers' professional development together with the three central themes: (1) professionalism of teacher educators, (2) professional development of (student) teachers, and (3) (student) teacher practices. The different chapters of this book discuss these themes in detail and originated from an open call launched at the ISATT 2013 conference that was organized around the central theme of 'Excellence of teachers?'. Urgent issues that address practitioners, teacher educators, and researchers are discussed throughout the chapters and general research challenges for teacher education researchers are put forward in the epilogue of this book."


Book
Samen voor de spiegel: een werkboek over de begeleiding van beginnende leraren
Authors: --- ---
ISBN: 9789030175308 Year: 2007 Volume: 17 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Aanvangsbeleiding kent veel gezichten2. Begeleiding in een beleid3. Weloverwogen weten 'wat' en 'waarom'4. Beginnende leraar en mentor: samen voor de spiegel5. Aan de slag


Book
Willen, weten en werken in het beroepsonderwijs : professionaliseren als uitdaging en opdracht
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789044122404 Year: 2007 Volume: 6 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek staat het professionaliseren in het beroepsonderwijs en de (vak)docent centraal. Onder de paraplu 'Professionaliteit moet je verdienen' worden diverse invalshoeken voor die professionaliseringsuitdaging en -opdrachten belicht.


Book
Steunen leren stimuleren: praktijkboek voor begeleiding van studenten
Authors: ---
ISBN: 9001080707 Year: 1999 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het begeleidingsmodel dat de basis van het boek vormt, is uitgebreid beproefd. Met behulp van dit boek kan de begeleider leren om op elk gewenst moment in de loopbaan waar zich knelpunten voordoen, steun te bieden aan collega's. Teksten en oefeningen zijn rechtstreeks aan de school- en begeleidingspraktijk gekoppeld. Zo wordt de begeleider toegerust om zo goed mogelijk zijn taken te vervullen.


Book
Docenten leren reflecteren : systematische reflectie in de opleiding en begeleiding van leraren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789024416073 Year: 2006 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professionele ontwikkeling en reflectie is een inleidend hoofdstuk. Hierin bakenen we het begrip reflectie af en verantwoorden we waarom reflectie belangrijk is in de lerarenopleiding. Daarnaast brengen we een fasering aan in de opbouw van het leren in de opleiding. In begeleidingsvaardigheden staat het begeleiden van reflectie centraal. Opleiders voeren met grote regelmaat begeleidingsgesprekken met hun studenten in het kader van de voortgang in de stage of in de opleiding. In dit hoofdstuk lichten we de belangrijkste begeleidingsvaardigheden toe. In collegiaal ondersteund leren gaan we nader in op de vraag : hoe leer je studenten om zelfstandig te reflecteren? We beschrijven in dit hoofdstuk onze praktijkervaringen met collegiaal ondersteund leren waarin studenten elkaar begeleiden bij het reflecteren. Dit traject is ontwikkeld op de eerstegraads lerarenopleiding en van daaruit vertaald naar tweedegraads opleidingen en PABO's. Een reflectie op reflectie ten slotte is een hoofdstuk waarin we stilstaan bij enkele theoretische achtergronden. Reflectieactiviteiten in grote groepen beschrijft een aantal concrete activiteiten en oefeningen die opleiders kunnen gebruiken om het leren reflecteren in grote groepen vorm te geven. Van begeleid worden naar begeleid worden beschrijft een drietal instituutsbijeenkomsten rond het trainen van begeleidingsvaardigheden van leraren in opleiding (LIO's).


Book
Begeleiding van beginnende docenten.
Author:
ISBN: 9053830014 Year: 1992 Publisher: Amsterdam VU Uitgeverij

Developing a pedagogy of teacher education : understanding teaching and learning about teaching.
Author:
ISBN: 0415367301 9780415367301 0415367271 9780415367271 9780203019672 9781134210602 9781134210558 9781134210596 Year: 2007 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A pedagogy of teacher education must go well beyond the simple delivery of information about teaching. This book describes and explores the complex nature of teaching and of learning about teaching, illustrating how important teacher educators' professional knowledge is and how that knowledge must influence teacher training practices. The book is divided into two sections. The first considers the crucial distinction between teaching student-teachers and teaching them about teaching, allowing practice to push beyond the technical-rational, or tips-and-tricks approach, to teaching about teaching in a way that brings in the appropriate attitudes, knowledge and skills of teaching itself. Section two highlights the dual nature of student teachers’ learning, arguing that they need to concentrate not only on learning what is being taught but also on the way in which that teaching is conducted.

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by