Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"This book presents a model for teachers' professional development together with the three central themes: (1) professionalism of teacher educators, (2) professional development of (student) teachers, and (3) (student) teacher practices. The different chapters of this book discuss these themes in detail and originated from an open call launched at the ISATT 2013 conference that was organized around the central theme of 'Excellence of teachers?'. Urgent issues that address practitioners, teacher educators, and researchers are discussed throughout the chapters and general research challenges for teacher education researchers are put forward in the epilogue of this book."
Teachers --- Training of. --- Lerarenopleiding --- 481.7 --- Teacher education. Teacher's profession
Choose an application
1. Aanvangsbeleiding kent veel gezichten2. Begeleiding in een beleid3. Weloverwogen weten 'wat' en 'waarom'4. Beginnende leraar en mentor: samen voor de spiegel5. Aan de slag
450.7 --- 481.7 --- coaching --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- onderwijs --- reflectie --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep
Choose an application
In dit boek staat het professionaliseren in het beroepsonderwijs en de (vak)docent centraal. Onder de paraplu 'Professionaliteit moet je verdienen' worden diverse invalshoeken voor die professionaliseringsuitdaging en -opdrachten belicht.
481.7 --- beroepsonderwijs --- hoger onderwijs --- professionalisering --- leraren secundair onderwijs --- België --- 452.9 --- Beroepsonderwijs --- 083558.jpg --- Beroepsonderwijs ; Nederland --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Vocational education --- Congresses
Choose an application
Het begeleidingsmodel dat de basis van het boek vormt, is uitgebreid beproefd. Met behulp van dit boek kan de begeleider leren om op elk gewenst moment in de loopbaan waar zich knelpunten voordoen, steun te bieden aan collega's. Teksten en oefeningen zijn rechtstreeks aan de school- en begeleidingspraktijk gekoppeld. Zo wordt de begeleider toegerust om zo goed mogelijk zijn taken te vervullen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsbegeleiding --- leraren --- onderwijsstimulering --- begeleidingsmethodiek --- docentenbegeleiding --- docenten --- 489.9 --- Begeleiding --- Docenten --- Scholing --- Schoolorganisatie --- Teamvorming --- Vaardigheden --- 481.7 --- Lerarenbegeleiding --- Overige onderwerpen
Choose an application
Professionele ontwikkeling en reflectie is een inleidend hoofdstuk. Hierin bakenen we het begrip reflectie af en verantwoorden we waarom reflectie belangrijk is in de lerarenopleiding. Daarnaast brengen we een fasering aan in de opbouw van het leren in de opleiding. In begeleidingsvaardigheden staat het begeleiden van reflectie centraal. Opleiders voeren met grote regelmaat begeleidingsgesprekken met hun studenten in het kader van de voortgang in de stage of in de opleiding. In dit hoofdstuk lichten we de belangrijkste begeleidingsvaardigheden toe. In collegiaal ondersteund leren gaan we nader in op de vraag : hoe leer je studenten om zelfstandig te reflecteren? We beschrijven in dit hoofdstuk onze praktijkervaringen met collegiaal ondersteund leren waarin studenten elkaar begeleiden bij het reflecteren. Dit traject is ontwikkeld op de eerstegraads lerarenopleiding en van daaruit vertaald naar tweedegraads opleidingen en PABO's. Een reflectie op reflectie ten slotte is een hoofdstuk waarin we stilstaan bij enkele theoretische achtergronden. Reflectieactiviteiten in grote groepen beschrijft een aantal concrete activiteiten en oefeningen die opleiders kunnen gebruiken om het leren reflecteren in grote groepen vorm te geven. Van begeleid worden naar begeleid worden beschrijft een drietal instituutsbijeenkomsten rond het trainen van begeleidingsvaardigheden van leraren in opleiding (LIO's).
didactiek --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- 481.7 --- 489.4 --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- reflectievaardigheid --- stagebegeleiding --- Didactiek (hoger onderwijs) --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Reflectief denken --- Leraren ; opleidingen --- Lerarenbegeleiding
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- 481.7 --- Docentenbegeleiding --- pedagogisch hoger onderwijs --- De leraar en zijn opleiding --- algemeen. --- didactische principes. --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
A pedagogy of teacher education must go well beyond the simple delivery of information about teaching. This book describes and explores the complex nature of teaching and of learning about teaching, illustrating how important teacher educators' professional knowledge is and how that knowledge must influence teacher training practices. The book is divided into two sections. The first considers the crucial distinction between teaching student-teachers and teaching them about teaching, allowing practice to push beyond the technical-rational, or tips-and-tricks approach, to teaching about teaching in a way that brings in the appropriate attitudes, knowledge and skills of teaching itself. Section two highlights the dual nature of student teachers’ learning, arguing that they need to concentrate not only on learning what is being taught but also on the way in which that teaching is conducted.
Education --- Teacher educators. --- Teachers --- Teaching. --- Lerarenopleiding --- Study and teaching (Higher). --- Training of. --- algemeen. --- leren en onderwijzen --- PBIB --- 481.7 --- lerarenopleiding (ler) --- 450.7 --- Lerarenopleidingen --- Opleiding en bijscholing
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|