Narrow your search

Library

UCLL (23)

Odisee (22)

Thomas More Kempen (22)

VIVES (21)

Hogeschool Gent (20)

Arteveldehogeschool (18)

Hogeschool West-Vlaanderen (16)

Thomas More Mechelen (15)

KU Leuven (12)

AP (9)

More...

Resource type

book (27)

object (1)


Language

Dutch (27)


Year
From To Submit

2021 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2014 (1)

2011 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Kwantiwijzer voor leerkrachten.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9027624054 9027624062 9027624089 9027624127 9027624100 9027624038 902762769X Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Differentiëren in het rekenonderwijs : hoe doe je dat in de praktijk?
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789491337628 9491337629 Year: 2016 Publisher: Doetinchem Graviant scientific & educational books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het rekenmannetje : afrekenen met problemen bij optellen en aftrekken
Author:
ISBN: 900130625X Year: 1989 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen-wiskunde & didactiek : de rol van de leerkracht in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789046905562 904690556X Year: 2017 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek.In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur


Book
De basis : oefeningen wiskunde voor de lagere school
Author:
ISBN: 9789463448291 Year: 2021 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit werkboek vind je een grote hoeveelheid oefeningen bij de leerstof uit het naslagwerk DE bASIS – wiskunde voor de lagere school (Jeroen Van Hijfte en Nathalie Vermeersch). Bij elk onderdeel staat een duidelijke verwijzing naar de bladzijde(n) waar de bijbehorende theorie in DE bASIS terug te vinden is. De moeilijkheidsgraad van elke oefening is aangegeven en wordt geleidelijk aan opgebouwd. Alle type-oefeningen komen op een logische en gestructureerde manier aan bod. Daardoor is dit werkboek prima geschikt om de nodige wiskundige bagage voor de lagere school in te oefenen.Ideaal voor elke leerkracht lager onderwijs of wie leerlingen lager onderwijs doeltreffend wil ondersteunen voor wiskunde.


Book
Rekenen in beweging : achtergronden, opbouw, bakens, doorkijkjes, voorbeelden en bronnen ter verrijking van het reken-wiskundeonderwijs op de Vrije School.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9062387004 Year: 1994 Publisher: S.l. SLO (Stichting Leerplanontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen en wiskunde uitgelegd : kennisbasis voor leerkrachten basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789046904114 9789046965702 9046965708 Year: 2011 Publisher: Bussum : Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gebroken getallen : reken-wiskundedidactiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789006955040 Year: 2006 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek Gebroken getallen gaat helemaal over de didactiek rondom breuken en kommagetallen. Er is aandacht voor de specifieke moeilijkheden die leerlingen ondervinden hierbij en wat je kan doen om hieraan tegemoet te komen.


Book
Kinderen rekenen: een procesmatige benadering
Authors: ---
ISBN: 9033439980 Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een procesmatige benadering van het leren rekenen en een intense aandacht voor het kindstandpunt vormen de pijlers van het rekenleerproces, dat in dit boek als een samenhangend en continu geheel beschreven wordt. Inzichten uit de leer-, handelings- en ontwikkelingspsychologie worden op een vanzelfsprekende wijze geïntegreerd in het rekenleerproces. Voor heel wat elementen van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen wiskunde voor het basisonderwijs vindt men in deze grondig herwerkte uitgave achtergronden en verduidelijkingen.

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by