Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of mathematics --- didactiek --- Didactics of primary education --- rekenen --- differentiatie --- rekenonderwijs --- Differentiatie --- Rekenen --- 475.55 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- Wiskunde --- Rekenen --- Rekenproblemen --- Optellen --- Aftrekken --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Getallenkennis --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 475.55 --- Rekenprobleem
Choose an application
Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek.In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- 510.3 --- KHK --- 475.55 --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
In dit werkboek vind je een grote hoeveelheid oefeningen bij de leerstof uit het naslagwerk DE bASIS – wiskunde voor de lagere school (Jeroen Van Hijfte en Nathalie Vermeersch). Bij elk onderdeel staat een duidelijke verwijzing naar de bladzijde(n) waar de bijbehorende theorie in DE bASIS terug te vinden is. De moeilijkheidsgraad van elke oefening is aangegeven en wordt geleidelijk aan opgebouwd. Alle type-oefeningen komen op een logische en gestructureerde manier aan bod. Daardoor is dit werkboek prima geschikt om de nodige wiskundige bagage voor de lagere school in te oefenen.Ideaal voor elke leerkracht lager onderwijs of wie leerlingen lager onderwijs doeltreffend wil ondersteunen voor wiskunde.
475.55 --- 475.4 --- wiskunde --- Didactiek --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- metend rekenen --- getallenleer --- geometrie --- meten --- didactiek
Choose an application
Rekenen --- Didactiek. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- breuken --- cijferen --- getallenleer --- kalender --- kloklezen --- meetkunde --- procenten --- rekenen --- rekenspelen --- schattend rekenen --- tafels --- Vrije School --- 475.55 --- Wiskunde : didactiek
Choose an application
Didactics of mathematics --- Primary education --- moderne wiskunde --- rekenvaardigheden --- lerarenopleiding --- wiskundige initiatie --- rekenen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Wiskunde --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- KHK --- 475.55 --- 510.3
Choose an application
Het boek Gebroken getallen gaat helemaal over de didactiek rondom breuken en kommagetallen. Er is aandacht voor de specifieke moeilijkheden die leerlingen ondervinden hierbij en wat je kan doen om hieraan tegemoet te komen.
Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Realistisch rekenen --- Rekenen --- Breuken --- Rekendidactiek --- Didactiek --- 475.55 --- 101779.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Breuken (wiskunde) --- Breuk (wiskunde)
Choose an application
475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Realistisch rekenen --- Wiskunde --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs basisonderwijs --- Realistisch rekenen basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- 475.55 --- Rekendidactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs ; basisonderwijs --- Realistisch rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs
Choose an application
Een procesmatige benadering van het leren rekenen en een intense aandacht voor het kindstandpunt vormen de pijlers van het rekenleerproces, dat in dit boek als een samenhangend en continu geheel beschreven wordt. Inzichten uit de leer-, handelings- en ontwikkelingspsychologie worden op een vanzelfsprekende wijze geïntegreerd in het rekenleerproces. Voor heel wat elementen van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen wiskunde voor het basisonderwijs vindt men in deze grondig herwerkte uitgave achtergronden en verduidelijkingen.
Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- rekendidactiek --- rekenen --- basisonderwijs --- 475.4 --- wiskunde --- didactiek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- aanvankelijk rekenen --- voorbereidend rekenen --- voortgezet rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs --- 475.55 --- Rekendidactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wiskunde --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Wiskundige initiatie --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|