Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
28 kant-en-klare luisterlessen voor het eerste en tweede leerjaar. Deze lessenserie introduceert een even eenvoudige als effectieve werkvorm. Verschillende werkvormen zijn mogelijk: per 2, in groepjes of klassikaal. Een persoon leest de tekst of opdracht voor. De ander(en) luistert, maakt de meerkeuzevragen of voert de opdracht uit. Zo zijn deze lessen in luisteren ook goed voor de concentratie. Elke map omvat lees-, werk- en antwoordenbladen waarmee de leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. U kunt naar behoefte kopiëren. Aansprekende teksten, gevarieerde oefeningen (o.a. luistervragen, woordenrijen en roosterdictees) vergroten de vaardigheid in functioneel luisteren in hoge mate.
#KVHB:Luistervaardigheid --- 1e graad l.o --- 475.23 --- Handboek/cursus --- handboek --- luisteren --- moedertaal --- rijmen --- 475.25 --- Luisteren: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- Luisteren --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of primary education --- lager onderwijs
Choose an application
19 p. : ill.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Vertellen --- Verhalen --- Lager onderwijs --- 434.8 --- Leesopvoeding --- 433.75 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Verhaalkeuze --- Verhaalverwerking --- 475.23 --- basisschool : didactiek : vertellen (ler) --- Vertellen ; onderwijs --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Verhaal --- Methodologie
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- didactiek --- lager onderwijs --- luisteren --- 475.23 --- Nederlands --- Luisteren --- Moedertaal --- taal : luisteren (ler) --- Luisteren ; basisonderwijs --- Luistervaardigheid --- Luisteren : basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek geeft een didactiek voor het onderwijs in spreken en luisteren. Hoe leer je kinderen de vaardigheden aan die nodig zijn om allerlei monologen, tweegesprekken en groepsgesprekken te voeren? De leerstof voor lessen in spreken en luistern komt aan bod aan de hand van een handig didactisch model waarin de vaardigheden van spreken en luisteren gecombineerd worden. Uitgebreid wordt aan de hand van een basismodel voor lessen en aansprekende lesvoorbeelden ingegaan op de praktijk van het lesgeven. Spreken en luisteren komt daarin altijd gecombineerd aan bod in voor kinderen betekenisvolle situaties. (Bron: covertekst)
Nederlands --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Spreken --- Luisteren --- Zorgverbreding --- Leermiddelen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Verbale communicatie --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.21 ) * SPREKEN --- communicatie --- luisteren --- spreken --- 041440.jpg --- Luisteren: didactiek lagere school --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Spreken: didactiek lagere school --- didactiek. --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- luisteren (ler) --- nederlands : didactiek (ler) --- spreken (ler) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- 475.21 --- 475.23 --- 475.2 --- spelling (ler)
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- 475.23 --- Nederlands --- luisteren --- schoolboeken --- 1e leerjaar l.o. --- Handboek/cursus --- handboek --- moedertaal --- Luisteren basisonderwijs --- moedertaal: handboek lagere school --- moedertaal : luisteren --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- Luisteren --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar l.o --- Luisteren ; basisonderwijs --- 1ste jaar basisonderwijs : leerkracht --- Schoolboeken
Choose an application
Meesterverteller besteedt veel aandacht aan de techniek van het spelend vertellen. Daarnaast krijgen vertellers een handige werkwijze aangereikt om een verhaal in essentie te pakken te krijgen. En wel op een zodanige manier dat het een eigen verhaal wordt. Deze werkwijze is zowel toepasbaar op het navertellen van een gelezen verhaal, als op het zelf bedenken van een verhaal. Wie de werkwijze een aantal malen heeft toegepast, zal merken dat deze zo ingeslepen raakt, dat de voorbereiding steeds soepeler gaat verlopen. Dat scheelt een hoop tijd. En - wat nog belangrijker is - door de routine in het vertellen, vertel je vaker en met meer enthousiasme.
jeugdliteratuur --- prentenboeken --- vertellen --- voorlezen --- 456.1 --- Nederlands --- didactiek --- 433.75 --- 475.23 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Prentenboek --- Verhalen --- Vertellen --- Vertellen ; basisonderwijs --- 031387.jpg --- Verhalen vertellen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Activiteiten met het jeugdboek --- Luisteren --- Didactics of primary education --- leesbevordering --- lager onderwijs
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.51 --- contractwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- hoekenwerk --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 474.21 --- Contractwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Schoolboeken --- Vakoverschrijdend werken --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Zelfstandig werken --- 475.4 --- 5e leerjaar l.o. --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Differentiëren --- Handboek/cursus --- Hoogbegaafde kinderen --- handboek --- moedertaal --- puzzels --- vakoverschrijdend werken --- vraagstukken --- wero --- 475.23 ) * LUISTEREN - O.N. --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; probleemoplossen --- Denken --- 080078.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Didactische werkvormen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Spelend leren --- 5e leerjaar l.o --- 475.23 ) * LUISTEREN - O.N --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.51 --- contractwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.4 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- hoekenwerk --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 474.21 --- Contractwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Schoolboeken --- Vakoverschrijdend werken --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Zelfstandig werken --- 6e leerjaar l.o. --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Differentiëren --- Handboek/cursus --- Hoogbegaafde kinderen --- handboek --- moedertaal --- puzzels --- vakoverschrijdend werken --- vraagstukken --- wero --- 475.23 ) * LUISTEREN - O.N. --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; probleemoplossen --- Denken --- 080079.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Didactische werkvormen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 6e leerjaar l.o --- 475.23 ) * LUISTEREN - O.N --- Spelend leren --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Deze geheel herziene uitgave van Spreken en luisteren, biedt een didactiek waarin wordt uitgegaan van allerlei dagelijkse situaties in en buiten de school waarin kinderen hun competentie spreken en luisteren moeten inzetten. Zulke situaties doen zich in de loop van een schoolweek veelvuldig voor bij allerlei vak-vormingsgebieden. Door gebruik te maken van die situaties bij onder meer de zaakvakken en rekenen kunnen kinderen oefenen in het voeren van monologen, dialogen en groepsgesprekken. Ook samenwerkend leren, drama en filosoferen met kinderen kunnen daarin benut worden. Door naast de vakinhoudelijke aspecten gericht aandacht te geven aan het uitvoeren van de competenties voor spreken en luisteren leren kinderen op een vanzelfsprekende manier in betekenisvolle situaties. Via instructievormen als modelling, reflecteren en aanwijzingen geven kan de leerkracht gericht ingrijpen op de uitvoering van de vaardigheden. Het boek biedt onder meer een indeling van de competenties voor sprek
spreken --- Didactics of Dutch --- luisteren --- Teaching aids --- Didactics of primary education --- 471.41 --- 475.21 --- 475.23 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Spreken --- Taal --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Communicatie --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Nederlands --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Luisteren : basisonderwijs --- Spreken : basisonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Zorgverbreding --- Leermiddelen --- Mondelinge communicatie --- Leermiddel --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.51 --- contractwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.21 --- Contractwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Probleemoplossend denken --- Schoolboeken --- Vakoverschrijdend werken --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Zelfstandig werken --- 475.4 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Hoogbegaafde kinderen --- 475.23 ) * LUISTEREN - O.N --- wiskunde --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; probleemoplossen --- Denken --- 082251.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelend leren --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde)
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|