Narrow your search
Listing 1 - 10 of 714 << page
of 72
>>
Sort by

Book
Met woorden kun je spelen : 25 tips om het leren van nieuwe wooorden nog leuker te maken.
Author:
ISBN: 907310274X Year: 2006 Publisher: S.l.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het dagelijks leven en dus ook op school komen kinderen woorden tegen waarvan ze de betekenis nog niet (goed) kennen. De 25 woordspelletjes in dit boekje helpen kinderen om woorden en hun betekenis nog beter te onthouden.


Book
Curriculum schoolrijpheid deel 4 : taaltraining, mondjesmaat : werkbladen
Authors: ---
ISBN: 9020803050 Publisher: Den Bosch Malmberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat oefeningen niveau's i.v.m. volgende aspecten: Nazeggen - Woorden vinden - Zinnen maken - Verhalen vertellen - Gesprekken voeren


Book
Creativiteitstraining : Bent u creatief?
Authors: ---
ISBN: 9024502101 Year: 1972 Publisher: Laren : Luitingh,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

68 probleemreeksen voor een dagelijks 40-minuten programma en 6 creativiteitsspelletjes voor de weekeinden stimuleren u op speelse wijze tot een creatief gedrag en geven u de impulsen voor nieuwe ideeën. (Bron: covertekst)


Book
Functionaliseren van taalonderwijs: beschouwen, bedacht zijn, beginnen
Authors: ---
ISBN: 902761394X Year: 1989 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.


Book
Eigenwijzer lezen en spellen : diagnosticerend lees- en spellingsonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9026220162 Year: 1997 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Draaitaal E8
Author:
ISBN: 9789086646197 9789086646203 Publisher: Utrecht Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

DraaiTaal is een woordenschatspel waarbij de leerling steeds uit vier mogelijkheden het juiste antwoord kiest. Dit spel oefent de (Cito-)woorden voor niveau E8 (zesde leerjaar). Doordat DraaiTaal is opgezet als zinvol tussendoortje voor zelfstandig werk, kunt u er ook mee differentiëren.


Book
Verrekijker 2 op stap : [werkboek] kijker 8 : Taal om van te smullen
Author:
ISBN: 9789048636105 9789048636112 9789048635634 9789048636129 9789048636136 9789048636143 9789048635641 9789048636150 Year: 2019 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Verrekijker : [taal]
Author:
ISBN: 9789048636228 9789048635719 9789048635726 9789048629824 9789048637324 9789048629855 9789048629862 9789048629886 Year: 2022 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verrekijker Opstap biedt aanvullend materiaal voor taalarme of anderstalige leerlingen. Zij hebben vooral nood aan ondersteuning bij het lezen en aan meer expliciete aandacht voor de woordenschat doorheen de verschillende taaldomeinen en kijkers.&#13;&#13;In de werkboekjes van Verrekijker Opstap worden dezelfde authentieke teksten gebruikt als in de bestaande kijkers van de taalmethode. Door visuele en tekstuele aanpassingen hopen de makers taal wél haalbaar aan te bieden voor elke leerling in de klas.


Book
Verrekijker
Author:
ISBN: 9789048636181 9789048635672 9789048635689 9789048625703 9789048637300 9789048626359 9789048626366 9789048626380 Year: 2019 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Per leerjaar zijn er acht handige werkboeken beschikbaar. Eén werkboek bevat de leerstof van een blok van ongeveer drie lesweken. Ieder blok neemt een ander soort tekst onder de loep: fictie, instructie, informatie, artikels, wervende teksten …


Multi
Verrekijker extra : taal
Authors: --- ---
ISBN: 9789048630189 9789048630196 9789048630202 9789048630219 9789048630233 Year: 2017 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Methode: Verrekijker Het Verrekijker Extra leesaanbod is een uitbreiding van de leestijd en specifieke oefeningen vloeiend lezen om leerlingen met leesmoeilijkheden te ondersteunen. Per leesboek uit het basisaanbod van Verrekijker is er één lees-en werkboek voor het zorgmoment.

Listing 1 - 10 of 714 << page
of 72
>>
Sort by