Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Vanuit verschillende praktische invalshoeken wordt beschreven hoe men in een leefgroep of een klas het sociale leven kan bevorderen en stimuleren.Wat kan de begeleider/leerkracht doen en welke rol spelen de ouders bij dit socialisatieproces? Hoe zien kinderen zichzelf en klopt dit zelfbeeld met de ervaring van de groeps-/klasgenoten? Wie hieraan wil werken, krijgt in 'Wij samen' - een groep tal van middelen aangereik.
Klasmanagement. --- Leefscholen. --- Schoolleven. --- Sociale psychologie. --- groepsprocessen --- schoolleven --- kinderen --- Primary education --- Social psychology --- sociale opvoeding --- leefschool --- 474.23 --- Groepsdynamica --- Groepsgedrag --- Kringgesprekken --- Leefscholen --- Ouderparticipatie --- Relatie leraar - leerling --- Schoolklimaat --- 453 --- 474.8 --- axenroos (ler) --- leefscholen (ler) --- leerlingbegeleiding --- 478.8 --- Sociale vorming: didactiek lagere school --- Didactische principes --- Onderwijsstelsels --- Sociale opvoeding --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs
Choose an application
Dit bronnenboek ligt in het verlengde van Sociaal vaardig? Lieve deugd, waarin J. Cuvelier de 'axenroos' voor de basisschool uitwerkt. De axenroos is een werkinstrument om de verschillende interacties tussen mensen in kaart te brengen. De tien axen (bepaalde vaardigheden) liggen mede aan de basis van de eindtermen sociale vaardigheden. Om het aanschouwelijk te maken voor jonge kinderen zijn er tien dieren gekozen als symbool voor de eigenheid van elke ax. Met de axenroos kunnen sociale vaardigheden afzonderlijk geoefend worden in de klas. Het remediëren van individueel probleemgedrag wordt niet expliciet behandeld. Het eerste hoofdstuk beschrijft de houding van de leraar en het gegeven dat sociale vaardigheden de hele dag aan bod komen. De volgende twee hoofdstukken willen de axenroos als werkinstrument aan leerlingen aanleren. Tips voor gesprekken, versjes en liedjes, verhalen, verwijzingen naar kinderboeken en werkbladen ondersteunen de tekst. De didactische koffer "Een huis vol gevoelens en axen" sluit goed aan bij deze uitgave.
Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- Didactics of primary education --- Educational sciences --- communicatie --- intermenselijke relaties --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #PBIB:+108.31 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- Gevoelens --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- axen --- basisscholen --- 478.9 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- 305.8 --- 415.3 --- Axenroos --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- emoties --- liedjes --- relationele opvoeding --- spelen --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Levenshouding --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 474.8 --- Documentatiemap --- axen (ler) --- relationele opvoeding (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- 37.032 --- 433.4 --- Axen --- Communicatie --- Emoties --- Relaties --- Werkvormen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- 031202.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Communicatie ; algemeen --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogiek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ervaringsgericht onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- relationele vorming --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|