Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
en jij ook ziek? En is het meer dan een griepje? Heb je een verkeersongeluk gehad en ga je een lange revalidatie tegemoet? Misschien heb je kanker of lijd je aan nog een andere ziekte en weten de dokters niet precies wat het probleem is? Speelt je leven zich meer af in een ziekenhuiskamer dan op school? Weet je soms niet goed hoe je met je zieke lichaam om moet gaan? Maakt je ziekte je soms boos of net heel verdrietig? Zou je graag je vrienden zien, maar kan of wil je niet? Is praten over je ziekte moeilijk? En wat met schoolgaan? Staat jouw leven helemaal op zijn kop sinds je ziek bent? Dan is dit boekje iets voor jou. Dit boekje kan je niet genezen, maar het kan je wel helpen om je door deze zware periode te slaan. Het kan je helpen om even alles op een rij te zetten.
Hygiene. Public health. Protection --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- kinderpsychologie --- zieke kinderen --- PXL-Education 2016 --- kinderen --- ziek zijn --- Zieke kinderen --- Kinderziekten --- 460.9 --- langdurig zieken --- 604.6 --- Didactics of medicine --- Primary education
Choose an application
Deze Managementeditie bestaat uit: Deel I Oriëntatie Deel II Voorbereiding en organisatie Deel III Uitvoering Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren, regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen: hulpverlening via internet verbetert hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan aanbieden? Het Handboek online hulpverlening (managementeditie) is tot stand gekomen op basis van meer dan tien jaar ervaring met online hulpverlening en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Deze geheel vernieuwde editie geeft een uitgebreide beschrijving van de methodiek en de daarbij horende kenmerken, eveneens komen de voor- en nadelen en verschillende vormen aan bod. Het implementatieproces en de organisatorische implicaties worden behandeld, zoals techniek, veiligheid, recht, PR en de veranderende rol van hulpverleners. Door het hele boek heen staan voorbeelden van bestaande online- en blended interventies. Actuele inzichten omtrent wetenschappelijk onderzoek worden gegeven en mHealth, therapietrouw, leerstijlen én de zeven kenmerken van een competente online hulpverlener komen aan bod. Dit handboek is zowel geschikt voor hulpverleners en managers die zich oriënteren op online hulpverlening als organisaties die hun online hulpaanbod willen doorontwikkelen.
#KVHB:Online hulpverlening --- 321 --- 433.5 --- 460.9 --- chatten --- communicatie --- hulpverlening --- methodiek --- Internet --- Telewerken --- Hulpverlening --- Hulpverlening ; methodiek --- welzijnswerk, methoden --- Online hulpverlening --- Zelfhulp --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- 361.1 --- Sociology of minorities --- Social welfare methods
Choose an application
27697
observatietechnieken --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- spelbegeleiding --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- 460.9 --- hulpverlening --- kinderen met problemen --- opvoeding --- orthopedagogiek --- orthopedie --- sociale vaardigheden --- spelend leren --- speltherapie --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- Spelen --- Kinderen --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
agressie --- geweld --- pesten --- school en geweld --- 454.9 --- onderwijs --- 455.9 --- gedragsstoornissen --- geweld op school --- leerlingen --- preventie --- Agressie (geweld, woede) --- Pesten --- Schoolproblemen --- 37.035 --- 450.6 --- 460.9 --- Agressie ; leerlingen --- Agressie --- Beleid --- Geweld ; scholen --- Geweld --- Preventie --- School --- geweld: op school --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen --- Orthopedagogiek --- orthodidactiek --- orthodidactiek. --- 186.4.2 Pesten --- Orthodidactiek.
Choose an application
Sociology of social care --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social problems --- 460.9 --- opvoeder --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- gezinsproblemen. --- Gezinsproblemen. --- ouders-kind relatie --- Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek --- Orthopedagogiek --- #GBIB:IDGP --- hulpverlening --- opvoedingsstijlen --- ouders --- 37.013 --- Hulpverlening --- Onderzoek --- Opvoeding --- Ouders --- Opvoedkunde --- Gezin
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- speciale problemen. --- gedragsstoornissen --- opvoedingsproblemen --- Personality development --- hulpverlening --- 376.42 --- Behandelingen --- Beleid --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Methodiek --- Opvoeding --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdzorg --- gezinsbegeleiding --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Orthopedagogie --- gezinstherapie --- orthopedagogie --- 460.9 --- jeugdhulpverlening --- aopvoedingsproblemen --- gedragsproblemen --- 376 --- 362.7 --- 392.5 --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- Jeugdhulpverlening --- Gedragsproblemen --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinstherapie --- Jeugd --- Gedragsprobleem --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
Kinderen hebben recht op onderwijs. Maar wat als ze lichamelijk of geestelijk zwaar ziek zijn en niet meer naar school kunnen? Hoe belangrijk kan onderwijs - thuis of in een ziekenhuisschool - dan zijn? Trouwens: welke voorzieningen en hulpmiddelen bestaan er voor de schoolse ondersteuning van langdurig zieke kinderen? In een ziekenhuisschool tillen gedreven mensen deze kinderen boven zichzelf uit door een systematische begeleiding en door de inzet van ICT. Dit boek bundelt inzichten en tips van vooraanstaande experts en ervaringsdeskundigen. Geef me veerkracht is een opsteker voor al wie betrokken is bij de schoolcarrire van zieke kinderen. Geschreven vanuit de overtuiging dat ziek zijn geen belemmering hoeft te zijn voor de ontwikkeling van een kind. Vol inspiratie voor hulpverleners en beleidsverantwoordelijken om de kwaliteit van de zorg te optimaliseren. Met getuigenissen van leerlingen, leerkrachten en ouders. Speciaal voor dit boek selecteerde An Smeyers, lerares beeldende vorming Prachtige tekeningen en gedichtjes van langdurig zieke kinderen. In deze uitgave - een initiatief van de ziekenhuisschool van het UZ Leuven - gaan verschillende auteurs dieper in op het geven van onderwijs aan langdurig zieke kinderen. De in totaal dertien bijdragen werden geschreven door verschillende experts en ervaringsdeskundigen, van kinderpsychiaters tot docenten. Na enkele inleidende hoofdstukken en getuigenissen (van een kind, een stagiair enzovoort) volgen artikelen over erg uiteenlopende onderwerpen: de dertigjarige geschiedenis van de ziekenhuisschool, het begeleiden van chronisch zieke kinderen, de samenwerking tussen de ziekenhuisschool en de jeugdpsychiatrie, het optimaal inzetten van moderne informatie- en communicatietechnologien enzovoort. Ten slotte krijgt de lezer een overzicht van waar hij in Vlaanderen terecht kan voor hulp en is er informatie over het Fonds Ivens-Boons. Dat alles wordt verlucht met tekeningen door kinderen van de Leuvense Kunstacademie. Een praktisch En boeiend boek voor al wie betrokken is bij de schoolcarrire van zieke kinderen en jongeren.
Zieke kinderen --- Onderwijs. --- Didactics --- professionaliteit --- leraren-leerling relatie --- onderwijs aan zieke kinderen --- zieke kinderen --- didactiek --- 605.2 --- chronische ziekten --- pediatrie --- ziekenhuisscholen --- 451.9 --- Ziekenhuisscholen --- chronische aandoeningen --- 460 --- 463.9 --- Onderwijs --- Pediatrie --- Zieke kinderen-onderwijs --- Ziekenhuisonderwijs --- Individueel onderricht --- Langdurig zieke kinderen ; onderwijs --- Zieke kinderen ; onderwijs --- 460.9 --- 613.47 --- Zieke kinderen; onderwijs --- C6 --- onderwijs --- #gsdbP --- kindergeneeskunde --- Onderwijs Belgie : Overige --- Orthopedagogiek --- Overige groepen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs aan zieke kinderen --- Zieke --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- ouder --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
Bijzonder onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Education [Special ] --- Enfants inadaptés -- Éducation --- Enfants à besoins éducatifs particuliers --- Enfants à besoins éducatifs spéciaux --- Enseignement adapté --- Enseignement spécial --- Enseignement spécialisé --- Exceptional children -- Education --- Onderwijs [Bijzonder ] --- Onderwijs [Buitengewoon ] --- Psycho-éducation --- Psychoéducation --- Pédagogie curative --- Pédagogie curative et spécialisée --- Pédagogie spécialisée --- Speciaal onderwijs --- Special education --- Écoles pour enfants handicapés --- Éducation spéciale --- Éducation spécialisée --- 460.9 --- geluk --- kunst --- onderwijs --- verhalen --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- Art --- Psychological aspects
Choose an application
Hulpverlening via internet is laagdrempelig, effectief en bereikt bovendien nieuwe doelgroepen. Steeds meer instellingen uit het maatschappelijk werk, de ggz, jeugdzorg enz. bieden dan ook online hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. In 10 jaar tijd is het aantal initiatieven gegroeid van een handvol naar meer dan honderd. Wat maakt hulpverlening via internet zo bijzonder en wat is nodig voordat een instelling online hulp kan aanbieden? Dit handboek is geschreven op basis van tien jaar ervaring met hulpverlening via internet en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek van online hulpverlening komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende vormen aan bod. Verder worden organisatorische implicaties behandeld, waaronder techniek, veiligheid, recht & ethiek, PR en de rol van de medewerkers. Door het hele boek heen worden voorbeelden van bestaande online initiatieven beschreven
Online hulpverlening. --- e-health --- e-mail --- psychosociale hulpverlening --- chatten --- Hygiene. Public health. Protection --- psychotherapie --- hulpverlening --- online hulpverlening --- 321 --- 433.5 --- 460.9 --- communicatie --- methodiek --- Communicatie in de hulpverlening --- Online hulpverlening --- 364.044 --- Communicatie --- Methodiek --- Organisatie --- 364.0 --- Hulpverlening --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- internet --- online-hulpverlening --- tele-onthaal --- telecommunicatieve hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- 361.2 --- Sociology of social welfare --- Problemen --- Elektronische informatievoorziening --- Internet --- Eerstelijnshulpverlening --- Probleem --- Digitale informatievoorziening --- Onlinehulpverlening
Choose an application
kinderpsychologie --- orthopedagogiek --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- ouderschap --- kinderpsychiatrie --- incest --- fysiek gehandicapten --- mongolisme (Downsyndroom) --- psychotherapie (psychische therapie) --- residentiële hulp --- adolescenten --- uithuisplaatsing --- 460 --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- (zie ook: orthopedagogiek) --- #KVHB:Ouders --- 460.9 --- onderzoeken --- ouders en hulpverleners --- Gezinsbegeleiding (ouderbegeleiding) --- Kinderen met een handicap --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Orthopedagogie --- Downsyndroom --- hulpverleners --- ouder-kind relatie --- ouders --- pedagogiek --- 37.013 --- Conflicten --- Diagnostiek --- Hulpverleners --- Incest --- Jeugdzorg --- Kinderen --- Opvoeding --- Ouders --- Opvoedkunde --- Onderwijs --- Maatschappelijk werk --- Gezin
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|