Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Enseignement --- Geografie --- Géographie --- Onderwijs --- Aardrijkskunde --- 456.5
Choose an application
485.65 --- 456.5 --- didactiek --- aardrijkskunde --- didactiek algemeen - aardrijkskunde --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- secundair onderwijs --- Didactiek. --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er sinds 2006 een tweede boek getiteld: 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideen om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde: De opdrachten maken leerlingen bewust hoe je geografische kennis kunt inzetten om de wereld om je heen te leren begrijpen. De opdrachten leren leerlingen ook samenwerken en nadenken over hun manier van werken, doordat er meestal verschillende antwoorden mogelijk zijn. Door dit alles gaan ook leraren opnieuw nadenken over hun vak en hun onderwijs. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in de het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit soort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverstijgende projecten. Beide boeken samen bevatten een rijke verzameling procesgerichte opdrachten die leerlingen aan het denken zetten over aardrijkskundige vakinhouden. De opdrachten bieden leraren de mogelijkheid het geografisch denkproces van leerlingen te analyseren waardoor het mogelijk wordt leerlingen te helpen hun leervermogen verder te ontwikkelen.
Didactiek. --- Didactics of geography --- geografie --- 485.5 --- aardrijkskunde --- leerboeken --- secundair onderwijs --- didactiek --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- 485.65 --- 91 <07> --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Geography--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactics of social education --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Waarom is Poetin geobsedeerd door de Krim? Welke rol speelden watervallen in de ontwikkeling van het Afrikaanse continent? Waarom is China een marinevloot aan het opbouwen? Wat voor conflict broeit er tussen Egypte en Ethiopië? Of het nu gaat om machtige bergketens of begeerlijke zeehavens, de geografische kenmerken van een land beïnvloeden het handelen van zijn leiders. Om de wereldpolitiek te kunnen volgen moet je mensen, ideeën en bewegingen begrijpen, maar zonder kennis van de geografie krijg je nooit een compleet beeld. Aan de hand van tien landkaarten legt ervaren buitenlandcorrespondent Tim Marshall uit hoe grenzen, grondstofvoorraden en de loop van rivieren de loop van de wereldgeschiedenis nog altijd bepalen. Analyse van de wereldwijde geopolitieke situatie.
956 politieke aardrijkskunde --- 485.5 --- wereldpolitiek --- geopolitiek --- 551.94 --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Politics --- Social geography --- kaarten (geografie) --- geografie --- Geografie. --- Geopolitiek. --- Sociologie. --- World history --- internationale economische politiek --- politieke economie --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Geografie --- Géographie --- Methodologie --- Méthodologie --- 476.3 --- Aardrijkskunde --- Aardrijkskunde-basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Buurt --- Landschap --- Landschappen --- Reliëf --- Stad --- Steden --- Weer --- Zee --- 456.5 --- spraak- en stemstoornissen (ler) --- 458.3 --- 485.5 --- Aardrijkskunde ; basisonderwijs --- Aardrijkskunde ; methodiek --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- Buitenschools leren --- Extra muros activiteiten --- aardrijkskunde: didactiek lagere school --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Differentiatie is niets nieuws. Elke leraar differentieert, soms bewust, meestal onbewust. De theoretische kaders worden regelmatig vernieuwd en geactualiseerd, maar geven meestal geen ondersteuning voor hoe je differentiatie praktisch aanpakt. Dit boek biedt voor aardrijkskunde, een éénuursvak waarin differentiëren nog moeilijker lijkt, de oplossing. Na het eerste gedeelte waarin de auteurs het theoretisch kader eenvoudig uitleggen, biedt de inspiratiegieds talrijke vormen, methoden en technieken om te differentiëren. Ze zijn concreet op bestaande lesonderwerpen en leerplanthema's toegepast, waardoor differentiëren in de lessen aardrijkskunde een haalbare kaart blijkt.
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- Differentiatie ; secundair onderwijs --- 485.5 --- Differentiëren --- Evaluatie --- aardrijkskunde --- differentiatie --- didactiek --- 91 <07> --- # BIBC : Academic collection --- Aardrijkskunde --- secundair onderwijs --- Aardrijkskunde. Geografie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- 485.6 --- Didactics of geography --- Secondary education --- gedifferentiëerd onderwijs --- geografie --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de aardrijkskunde --- Differentiatie --- Didactiek --- Pedagogische begeleidingsdienst --- Leerstoornissen --- 371.12 --- 373.5 --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Elk hoofdstuk heeft een didactisch deel en een kennisdeel. In het didactische deel wordt de lezer meegenomen naar de klas : hoe gééf je nu eigenlijk aardrijkskunde? Het kennisdeel is opgebouwd volgens de onderwerpen uit de kerndoelen. De student die de kennisgedeelten uit dit boek beheerst, kan in ieder geval de instaptoetsen maken. In de afsluiting van ieder hoofdstuk staan toetsvragen en lessuggesties. Verder wordt de lezer uitgedaagd om wat meer de diepte in te gaan: zelf onderzoek te doen of kennis te maken met de enorme hoeveelheid informatie op internet, die voor de lezer toegankelijk is gemaakt. Daarom is er een interactieve component bij deze methode, met links en digitale toepassingen: www.aardrijkskundegeven.vangorcum.nl. Hier vind je onder andere praktijkvoorbeelden voor de basisschool, alsmede extra lessuggesties en opdrachten, en verrijkings- en beeldmateriaal betreffende het geven van aardrijkskunde.
Aardrijkskunde --- Basisonderwijs. --- Didactics of geography --- geografie --- lager onderwijs --- didactiek --- Didactics of primary education --- aardrijkskunde --- basisonderwijs --- 476.3 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Nederland --- 476.35 --- 072277.jpg --- Aardrijkskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - aardrijkskunde --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Didactics of geography --- Didactics of secundary education --- geografie --- aardrijkskunde --- leerboeken --- 950.9 --- 485.5 --- Aardrijkskunde --- didactiek --- Aardrijkskunde: hand- en leerboeken --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Secundair onderwijs --- Kaarten --- Oriëntatie --- Landschappen --- Weer --- Klimaat --- Plantengroei --- Reliëf --- Gesteenten --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Kaart (geografie) --- Landschap --- Gesteente --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Het handboek Vakdidactiek aardrijkskunde is een leidraad voor elke leerkracht aardrijkskunde. In het boek wordt grondig beschreven hoe de lessen aardrijkskunde opgebouwd kunnen worden, met verwijzing naar leermiddelen, werkvormen, het organiseren van excursies en het evalueren van leerlingen. Dit alles wordt ingekleurd met sprekende voorbeelden. Daarnaast licht het boek ook de huidige context van aardrijkskundeonderwijs toe en schetsen de auteurs de rol van aardrijkskunde binnen enkele maatschappelijke evoluties, waarbij ook gekeken wordt naar recente didactische vernieuwingen. Thema's zoals differentiatie, taalondersteuning en ICT komen aan bod. Het boek geeft niet alleen een basisondersteuning aan studenten uit de lerarenopleiding, maar ook aan leraren aardrijkskunde in functie, lerarenopleiders en pedagogisch begeleiders aardrijkskunde. Vakdidactiek aardrijkskunde ontstond door een samenwerking van lerarenopleiders aardrijkskunde uit diverse lerarenopleidingen in Vlaanderen. Deze unieke samenwerking ondersteunt de gelijkgerichte visie op vakdidactiek aardrijkskunde.
Didactics of geography --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- aardrijkskunde --- didactiek --- 485.6 --- 371.3:91 --- Didactiek --- 485.5 --- 371.3:91 Didactics of geography --- Aardrijkskunde --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- didactiek van de aardrijkskunde --- didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- 371.12 --- Lerarenopleiding --- 373.5 --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde --- leermiddelen --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige handboek.
Didactics of geography --- Didactics of secundary education --- geografie --- SO (secundair onderwijs) --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- aardrijkskunde --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.5 --- schoolboeken --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2de leerjaar secundair onderwijs --- 953 --- Aardrijkskunde --- Basiscompetenties --- Bevolking --- Bodem --- Kaartlezen --- Klimaat --- Landschappen --- Reliëf --- 1e graad s.o --- Handboek/cursus --- atlas --- gesteenten --- industrie --- kaartlezen --- klimaat --- landbouw --- landschap --- milieu --- plattegronden --- reliëf --- rivieren --- verkeer --- weer --- zeehaven --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- 485.6 --- Aardrijkskunde: handboek secundair onderwijs --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- tso --- 2e graad s.o. --- Afrika --- Amazonewoud --- Australië --- Azië --- Dubai --- Grote Meren --- Latijns-Amerika --- Noord-Amerika --- Siberië --- Zuid-Amerika --- armoede --- demografie --- moesson --- rijstteelt --- toerisme --- vegetatie --- woestijn --- 485.51 --- (zie ook: onderwijs (Afrika)) --- (zie ook: Aboriginals) --- (zie ook: onderwijs (Azië)) --- didactiek van de aardrijkskunde --- 2e graad s.o --- Weer --- België --- Europa --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Leerwandelingen --- Woonomgeving --- Klimatologie --- Plantengroei --- Toerisme --- Continenten --- Oceanië --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Landbouw --- Amerika --- Stedenbouw --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Landschap --- Bodem (geologisch) --- Leerwandeling --- Crisis --- Cultuur --- Continent --- Kunst --- Nederland --- China --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Tuinbouw --- Milieu --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Didactics of social education --- Basisgeletterdheid --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|