Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Nordic Roads to Multilingualism : How to Help Minority Children to Become Multilingual
Author:
ISBN: 9515314534 9789515314536 Year: 1997 Publisher: s.l. Heinolan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Maatwerk : onderwijs toegesneden op allochtone leerlingen.
Author:
ISBN: 907184451X 9789071844515 Year: 1991 Publisher: Apeldoorn Auctor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van Dale beeldwoordenboek Nederlands/Arabisch
Author:
ISBN: 9789460773136 Year: 2016 Publisher: [Utrecht] Van Dale Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Woordenboek met meer dan 12.500 begrippen met een afbeelding daarbij, verdeeld rond dertien thema's. Leer Arabische woorden via kleine afbeeldingen. Woordenboek met zo'n dertienduizend woorden rond dertien thema's als eten en drinken, lichaam en gezondheid en vrije tijd. Met kleine kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.


Book
Algemene pedagogiek en culturele diversiteit.
Author:
ISBN: 9026661045 Year: 1992 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is te lezen als een actuele inleiding in de algemene pedagogiek. Actueel omdat een groot gedeelte gaat over recente problemen van opvoeding en onderwijs. Zoals bijvoorbeeld de zin en waarde van islamitisch onderwijs en de mogelijkheid van een gedeeld leerplan (algemene vorming) voor een cultureel gedifferentieerde jonge generatie. Het boek is ook een pleidooi voor de handhaving van bepaalde klassie pedagogische grondbegrippen in tijden van snelle sociaal-culturele verandering en grote pluriformiteit. Terwijl de algemene theoretische pedagogiek de grondstructuur van opvoeding als cultuurhistorisch handelingsveld in het algemeen doordenkt, is cultuurpedagogiek gericht op vragen die de verhouding tussen opvoeding en een specifiek culturele en historische context betreffen. Welke culturele inhouden moeten in deze tijd worden overgedragen, aan wie, wanneer en hoe en waarom? Hiermee is het boek tevens te lezen als een nadere bepaling van wat cultuurpedagogiek zou kunnen inhouden. (Bron: covertekst)


Book
Intercultureel onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9032106414 9789032106416 Year: 1986 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Belichting van aspecten van het intercultureel onderwijs; met opdrachten en informatie ten behoeve van docenten basisonderwijs.


Book
Groepspolarisatie
Author:
ISBN: 9060014537 Year: 1980 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus


Book
Migranten en onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9071712885 Year: 1993 Volume: vol 4 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intercultural education materials : a selective guide to good examples within the European Union
Author:
ISBN: 9076232016 Year: 1997 Publisher: Gent Centre pour l'éducation interculturelle

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intercultural education in the European Union : local, regional and interregional activities : examples of good practice.
Author:
ISBN: 9282875962 Year: 1999 Volume: E-2/99 Publisher: Luxembourg Office for official publications of the European communities

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Help, onze school is gekleurd! : De toekomst begint in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789038803777 903880377X Year: 2018 Publisher: Amsterdam Nijgh & Van Ditmar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Diversiteit is een onderwerp waar iedere onderwijsinstelling in Nederland mee te maken heeft: van basisschool tot middelbare school, van het mbo tot de universiteit. Meer dan 95 procent van de docenten in ons land heeft een Nederlandse achtergrond, terwijl 15% procent van alle leerlingen in het basis- en middelbaar onderwijs van niet-westerse afkomst is. In de grote steden ligt dit zelfs tussen de 40 en 60 procent. Op veel scholen leidt dit tot dilemma's: hoe kun je nu eigenlijk het beste omgaan met leerlingen met een migratieachtergrond? Wat hebben deze jongeren nodig? Wie moet zich aanpassen aan wie en wanneer? Hoe komt het dat bepaalde typen jongeren zich niet thuis voelen op school? En hoe ga je als ouder om met verhalen over diversiteit op school, vooral als dat problemen oplevert? De urgentie hoog: het studiesucces van jongeren met een migratieachtergrond is nog altijd aanzienlijk lager dan dat van hun autochtone leeftijdsgenoten en veel van hen voelen zich minder verbonden met Nederland dan hun ouders en grootouders. Wat dat zegt over de toekomst van de integratie laat zich raden. Met veel voorbeelden en anekdotes uit het onderwijs en tientallen praktische tips is Help, onze school is gekleurd! een onmisbare eyeopener voor docenten en beleidsmakers, voor ouders die meer willen weten over de dagelijkse realiteit waarin hun kind op school rondloopt, en voor iedereen die beseft dat de toekomst van Nederland daar begint: op school.

Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by