Listing 1 - 10 of 180 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1-1487-5
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsmanagement --- 450.4
Choose an application
450.4 ) Onderwijskunde --- basisonderwijs --- emancipatie --- onderwijsmethode
Choose an application
Dit boek ontsluit de geheimen voor kweken van onafhankelijke denkers die bereid en in staat zijn om het door hen geleerde anders te gebruiken om banen te creëren en een positieve bijdrage te leveren aan de geglobaliseerde samenleving. World Class Learners presenteert concepten die leraren, bestuurders en zelfs ouders meteen kunnen toepassen, inclusief de wijze waarop.
Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Onderwijssystemen --- Ondernemerschap --- 450.4 --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- ondernemen --- schoolbeleid
Choose an application
De leraar als koelie is een verhaal met beelden van het dagelijks leven op school en de manier waarop je als leraar omgaat met die dagelijkse realiteit. De ongrijpbare macht van het educatief management; de onderwijsvernieuwers, de inspectie, de besturen en de directies bepalen steeds meer het zijn van de leraar. De meerderheid van de leraren ondergaat de aanwijzingen van het educatief management gelaten, vaak vanuit het besef dat de situatie waarin je je bevindt ‘overal’ voorkomt, op andere scholen maar ook in het bedrijfsleven. Leraren zijn, volgens Jansen’s analyse, verdreven naar de onderkant van het pedagogisch bouwwerk. Ze hebben daar geen eigen stem meer, niets in te brengen en geen pedagogische know-how meer. Leraren hebben hun creatieve instelling ingewisseld voor een bijna kritiekloze consumenteninsteek. In zijn analyse toont Jansen tevens aan dat leraren vaak in pas lopen met de institutionele pedagogiek waar de beheersing van het kind centraal staat. Voor leraren maakt het werken met kinderen het lesgeven vaak de moeite waard, maar ook hier verliezen ze terrein. De institutionele pedagogiek schrijft de leraar voor wat ze wel en niet moeten doen in hun contact met de leerlingen en bepaalt voor hen de regels van het pedagogisch spel dat ze als marionetten mogen uitvoeren. In zijn boek gaat Jansen uitgebreid in op de vragen, de mogelijkheden en de moeilijkheden die bij het opzetten en uitvoeren van van postmodern kritisch pedagogisch onderzoek komen kijken. Hij gebruikt de uitkomsten van zijn zoektocht om zijn verhaal over de leraar als koelie te vertellen en te onderbouwen. Jansen geeft daarmee in zijn boek een bevestigend antwoord op de vraag of postmodern kritisch pedagogisch onderzoek mogelijk is.
Leraren --- Pedagogiek --- Postmodernisme --- Onderwijsonderzoek --- 450.4 --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Onderwijskunde
Choose an application
Door de uitgesproken nadruk op de cijfermatige opbrengsten van onderwijs raken leraren en leerlingen van zichzelf vervreemd. De zin verdwijnt. De zin van het gezamenlijk werken aan ontwikkeling en leren en daar zin in hebben. Wanneer het voorschrift (evidence based) gezag krijgt en de uitkomst op elk moment wordt gemeten wordt onderwijs niet anders dan een voorgeprogrammeerd productieproces. Niemand gelooft daarin. Dit boekje gaat op zoek naar goed onderwijs, naar authentieke en betrokken leraren en naar leerlingen die er zin in hebben en doen wat ze kunnen. Wat is hiervoor nodig? Niet meer voorzieningen dan we al hebben, maar meer aandacht voor de leraar als zijn eigen instrument, voor de stem van de leerling als kritische en goed geïnformeerde actor, voor leraren die elkaar ondersteunen en voor legitimering van eigen werk. Dit vereist in de klas en in de lerarenkamer een nieuwe openheid. (Bron: covertekst)
450.4 --- leraren --- 1210187.jpg --- Onderwijskunde --- 450.4 Onderwijskunde --- professionalisering --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De voortdurende evolutie van pedagogische en onderwijskundige wetenschappen zorgt voor een overaanbod aan nieuwe inzichten en mogelijke toepassingen. Dat maakt het voor ouders, onderwijsprofessionals en beleidsmakers moeilijk om te bepalen welke conclusies ze moeten trekken en welk advies te volgen. Alle adviezen lijken gebaseerd op onderzoek, maar de resultaten spreken elkaar vaak tegen.In dit boek toont bestsellerauteur Daniel T. Willingham hoe je feit van fictie kunt onderscheiden. Hij beschrijft wat goede wetenschap is, hoe je die kunt herkennen en waarom we vaak zo goedgelovig zijn voor slecht onderbouwde en foute claims. Dit boek biedt een praktische methode om bewust te leren omgaan met onderwijsonderzoek en -voorschriften. Zo kun je als ouder of onderwijsprofessional door de bomen het bos weer zien.
onderwijsonderzoek --- Educational sciences --- kritisch denken --- Leren --- Onderwijskunde --- Onderwijsresearch --- 450.4 --- Onderzoek --- onderwijskunde --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsleerprocessen --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- PXL-Education 2016 --- opvoedkunde --- wetenschappelijke inzichten --- 720 Onderwijs
Choose an application
History of education and educational sciences --- Sociology of education --- Personality development --- #GSDBP --- 309 --- 450.4 --- Maatschappijkritiek
Choose an application
450.4 Onderwijskunde --- Onderwijskwaliteit --- Lesgeven --- Betrokkenheid --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- Schoolontwikkeling --- Professionalisering --- Schoolmanagement --- Personeelsmanagement
Choose an application
450.4 --- Kinderen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijskunde --- Pedagogische psychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
#KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Schoolrijpheid --- #KVHB:Leerstoornissen --- 450.4 ) Onderwijskunde --- curriculum --- evaluatie --- onderwijsleerproces --- overgangsklas --- schoolrijpheid
Listing 1 - 10 of 180 | << page >> |
Sort by
|