Listing 1 - 10 of 255 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
415.3 --- Gevoelens --- Uitvoerende functies
Choose an application
415.3 --- Kicks --- Uitvoerende functies
Choose an application
Choose an application
Waarom een boek over tranen? Volgens Darwin, de grondlegger van de evolutietheorie hebben ze immers geen functie. Toch is er geen enkele andere emotionele expressie waarover in de populaire media zulke stellige beweringen worden gedaan. Bijvoorbeeld dat huilen gezond is, en dat tranen agressie zouden remmen en onderlinge verbondenheid zouden bevorderen. Ad Vingerhoets zoekt in Tranen uit wat wetenschappelijk houdbaar is. Welke feiten zijn daadwerkelijk bewezen? Wat is zinnige speculatie? En wat is aperte onzin? Vingerhoets beperkt zich niet tot de psychologische literatuur, maar heeft zich ook verdiept in evolutionaire biologie, neurowetenschappen, theologie, (kunst)geschiedenis en antropologie. Dit heeft niet alleen een grote hoeveelheid interessante en verrassende weetjes opgeleverd, maar draagt ook fundamenteel bij aan het denken over de functies van huilen.
415.3 --- Huilen --- emoties --- Uitvoerende functies
Choose an application
Hygiene. Public health. Protection --- Stress --- 415.3 --- 415.3 ) Emoties --- stress --- Uitvoerende functies
Choose an application
172 --- 415.3 --- emoties --- geluk --- positivisme --- zelfontplooiing --- Levenskunst --- Uitvoerende functies
Choose an application
Personnalité Persoonlijkheid --- 415.3 --- levensplan --- pedagogiek --- wilskracht --- Uitvoerende functies
Choose an application
angstige kinderen --- 415.3 ) Angst --- angst --- kinderen --- kinderpsychologie --- 159.987
Choose an application
Wist je dat een kind tientallen keer meer lacht dan een volwassene ? We zouden allemaal wel graag meer lachen, maar tegelijk doen we het steeds minder. Hoe valt deze paradox te verklaren ?Dit grote lachboek neemt je mee voor een ontdekkingstocht naar het hoe en waarom van de lach. Auteur Ben Decock trakteert je op tal van praktische oefeningen en tips. Lachen werkt verkent de wereld van de lach, een wereld die je al schaterend zal verlaten.Ben Decock was bijna twintig jaar actief in het consumentenonderzoek. Na zijn masters in psychologie (Katholieke Universiteit Leuven) en in management (Vlerick Leuven Gent Management School) bleef hij zoeken naar de belangrijkste drijfveren van de mens. Dit resulteerde in een aantal publicaties en heel wat lezingen en trainingen. Naast zijn activiteiten als professionele spreker begeleidt hij mensen in hun zoektocht naar geluk. Bron : http://www.bol.com
415.3 --- levenskunst --- optimisme --- 415.3 ) Emoties --- lachen --- Uitvoerende functies --- Social psychology --- Lachen --- Communicatieve vaardigheden --- Interpersoonlijke communicatie --- Communicatiepsychologie --- Laughter --- Therapeutic use --- Physiological aspects --- Social aspects --- Belgium
Choose an application
De docentenhandreiking geeft verdere aanwijzingen hoe de training kan worden opgezet en gegeven. De training is gebaseerd op tien jaar ervaring met hoog faalangstige leerlingen in de leeftijd van 14 tot 20 jaar. In het eerste deel van deze handreiking vind je als trainer een aantal aanwijzingen en uitgangspunten voor het geven van deze training. In deel twee staat een compleet draaiboek voor de training. Per bijeenkomst is het programma aangegeven.
Affective and dynamic functions --- faalangst --- angst --- 415.3 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Faalangst --- Faalangst.
Listing 1 - 10 of 255 | << page >> |
Sort by
|