Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ce deuxième Yearbook Loci retrace, dans un panel qui tend à l'exhaustivité, les activités qui ont fait battre le coeur de notre Faculté au cours de l'année académique 2020-2021. Il permet, dans l'effervescence des productions ambiantes, de faire une première pause et de regarder la cohérence du projet établi. Plongez-vous dans l'une ou l'autre thématiques, vous découvrirez la profondeur et la justesse de la réflexion. Lisez l'ensemble du livre, vous percevrez l'eurythmie facultaire.
Choose an application
Casear, Sofia ; de Greeuw, Lisette ; Ferrei, Francesca ; Giolo, Eva ; Hansen, Johna ; Heilig, Megan-Leigh ; Hensel, Sina ; Heremans, Roel ; Klück, Mirthe ; Mevis, Hannah ; Požlep, Mark ; Sánchez Barroso, Bárbara ; Skvernyté, Gintauté ; Vaikla, Ingel
Choose an application
373.67.03(493) --- Masterproofs ; Artesis Hogeschool Antwerpen ; architectuur en productontwikkeling --- Studentenwerk ; architectuur en design --- Productontwikkeling --- Product Design --- Antwerp Design Sciences ; ADS --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Higher education --- Architecture --- design [discipline] --- vormgeving --- Antwerp
Choose an application
Higher education --- art education --- Art --- Higher Institute for Fine Arts Flanders [Antwerp] --- Beeldende kunst ; België ; 21ste eeuw --- Kunstonderwijs ; Antwerpen ; Hoger Instit. voor Schone Kunsten (HISK) --- 373.67.03 (493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; België
Choose an application
Bach, Johann Sebastian --- Academic collection --- 373.67 --- 592 --- muziek --- Bach Johann Sebastian --- barok --- onderzoek in de kunsten --- FAK --- 78 --- Onderzoek (muziek) --- Onderzoek (kunst) --- Publicaties onderzoeksinstellingen --- Contains audio-visual material --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Choose an application
Anonymus" bestudeert muzikale creatie- en communicatieprocessen. Dit experiment met vijftien studenten uit de opleiding muziek focust op de strategieën die preprofessionele musici gebruiken bij het beluisteren en creëren van geluidskunst. Elke student reageert met zijn creatie op de klankopname van een anonieme voorganger. Dit cahier brengt deze unieke kettingreacties in beeld.
Academic collection --- 373.67 --- FAK (Faculteit Architectuur en Kunsten) --- kunst --- muziek --- muziekpedagogie --- onderzoek in de kunsten --- onderzoek --- FAK --- 7 --- 78 --- 592 --- Onderzoek (kunst) --- Onderzoek (muziek) --- Publicaties onderzoeksinstellingen --- communicatietheorieën --- kunstonderwijs --- Music --- Art --- creation [doctrinal concept] --- studenten --- communicatieonderzoek --- communicatie --- kettingreacties --- students --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- uitvoeringspraktijk
Choose an application
373.67 --- FAK (Faculteit Architectuur en Kunsten) --- 592 --- kunst --- onderzoek in de kunsten --- FAK --- OPAK --- doctoraat in de kunsten --- Findeli Alain --- Onderzoek (kunst) --- Publicaties onderzoeksinstellingen --- Yearbooks --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Choose an application
This cahier documents how the experimental inquiry of the interaction between audiovisual form and musical polyphony gave the research project MULTIPLE voice/vision its specific form. The articles try to shed light on some of the subtopics of this inquiry: how the multilayered texture of polyphony is mapped to multiple audiovisual elements in a spatial structure. The role that anamorphosis played in this process is analyzed: anamorphosis as a visual technique, but also what constitutes anamorphosis into a âmystery in two actsâ, how it is a corruption of the rules of linear perspective and how this re-injects mobility into our perception process. This phenomenological approach of anamorphosis goes together with an investigation of the friction between sound and vision in the spatialized audiovisual form, and how that friction is related to a friction between sensory modes of the human perceptual system. Documenting an inquiry into the interaction between audiovisual form and musical polyphony this cahier finally also describes how the interaction differs in the two phases of the project, and how it is often more a kind of an intermedial relationship than a form of remediation in the strict sense.
Academic collection --- 592 --- 373.67 --- kunst --- onderzoek in de kunsten --- OPAK --- Onderzoeksplatform voor onderzoek in de architectuur en de kunsten --- LUCA --- muziek --- polyfonie --- film en muziek --- anamorfose --- 700.6 --- Publicaties onderzoeksinstellingen --- Onderzoek (kunst) --- Onderzoek (muziek) --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- intermedia [concept] --- Art --- multimedia works --- anamorphoses --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Choose an application
Architectuuronderwijs --- Architectuurtekeningen --- 373.67(493) --- Architectuuronderwijs ; UGent ; Vakgroep Architectuur & Stedenbouw --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 2012-2013 --- Cuyvers, Wim ; curator --- Vlaanderen --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectural education --- architectuur --- Architecture --- Rijks-universiteit Gent --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- architecture [discipline] --- State University of Ghent
Choose an application
Boogaerts, Line ; Buklys, Liudvikas ; Coucke, Joachim ; De Mont, Alice ; Epnere, Ieva ; Föllings, Paulien ; Kuilboer, Conny ; Leddington, Gary ; Noonan, Clare ; Pain, Odilon ; Rödiger, Daniel
373.67(493) --- Kunstonderwijs ; Gent ; Hoger Instituut voor Schone Kunsten ; HISK --- 700.4 --- HISK (Hoger Instituut voor Schone Kunsten) --- studentenwerk --- afstudeerprojecten --- Kunstonderwijs --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- beeldende kunst, musea - tentoonstellingen --- Exhibitions --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Art --- art education --- Higher Institute for Fine Arts [Ghent] --- Coucke, Joachim --- Buklys, Liudvikas
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|