Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader.Maar& hoe doe je dit in de praktijk?In dit boek bieden we de lezer op basis van een aantal theoretische principes aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren en variatie te brengen in de les.Centraal staat hierbij het leren van de leerlingen, dat vorm wordt gegeven door het inzetten van bij de doelen en leerlingen passende werkvormen.http://www.cps.nl
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- activering --- motiverend onderwijs --- Didactische werkvormen --- Motivatie ; onderwijs --- werkvormen --- motivatie --- variatie --- didactiek --- 454.21 --- 371.3 --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- differentiatie --- Secundair onderwijs --- Motivatiebevordering --- Digitale didactiek --- Werkvormen --- 371 --- 371.300 --- Didactische werkvorm --- Didactics
Choose an application
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.(Bron: www.politeia.be)
School management --- onderwijsorganisatie --- Mass communications --- Onderwijs en media --- Mediagebruik --- Onderwijs en internet --- mediawijsheid --- mediaonderwijs --- 477.9 --- informatievaardigheden --- 474.23 --- Media en onderwijs --- internetopvoeding --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- 371.39 --- communicatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- sociale media --- jongeren --- Onderwijs --- ICT --- Sociale media --- Informatievaardigheden --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- kritisch denken --- communicatiemanagement --- media-educatie --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Van NT2-docenten wordt verwacht dat zij over de juiste kennis, vaardigheden en houding beschikken om goed te kunnen functioneren in een cultureel diverse omgeving. Interculturele communicatie in de NT2-les helpt docenten om samen met hun cursisten interculturele competentie te ontwikkelen.Dit boek behandelt op praktische wijze vele aspecten van interculturele communicatie in de NT2-les. Ieder hoofdstuk begint met een Vlaamse en een Nederlandse casus waarin sprake is van een situatie die veel blootlegt over culturele waarden en interculturele communicatie. In de theoretische toelichting van de casussen worden vervolgens de verschillende manieren belicht waarop culturele diversiteit een rol kan spelen in het NT2-onderwijs. Hierna volgen reflectieopdrachten die docenten uitdagen om zich bewust te worden van hun eigen waarden en houding. Ieder hoofdstuk sluit af met praktische suggesties om samen met cursisten bewustwording te stimuleren en kennis en ervaringen te delen. Bij dit boek hoort een website met nuttige links en formulieren voor het plannen van verder leren in de praktijk, individueel en met het team.Interculturele communicatie in de NT2-les is geschikt voor (toekomstige) NT2-docenten in Nederland en Vlaanderen die meer willen weten over hoe ze aan hun kennis, houding en vaardigheden kunnen werken op het gebied van interculturele communicatie. Het boek is ook nuttig voor andere betrokkenen in het NT2-werkveld die regelmatig contact hebben met volwassen tweedetaalleerders.https://www.coutinho.nl/nl/interculturele-communicatie-in-de-nt2-les-9789046906262
NT2 --- communicatie --- gezag --- didactiek --- lesgeven --- culturele diversiteit --- interculturele communicatie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 ; didactiek --- Interculturele communicatie --- * 838.5 --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2019 --- intercultureel onderwijs --- communicatievaardigheden --- Didactics of Dutch --- Communicatie --- diversiteit --- Didactiek --- 371 --- Nederlands als tweede taal --- 371.300 --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit
Choose an application
Mobile communication systems in education. --- Mobile communication systems. --- Vehicles --- Vehicular communication systems --- Radio --- Wireless communication systems --- Mobile learning --- Education --- Communication systems --- Mobile communication systems in education --- Mobile communication systems --- E-books --- 371.39 --- Digitale leermiddelen --- E-learning --- ICT : onderwijs --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.300
Choose an application
De focus is het onderwijsproces. Leerprocessen van leerlingen moeten bevorderd, gestuurd, gestimuleerd en versterkt worden. Kennis is geen eindproduct meer, zelfstandig verwerven van vaardigheden en kennis is dat wel. Om die leerprocessen te begeleiden zijn onderwijsprocessen nodig. De auteur brengt de radicale veranderingen die dat meebrengt in de rol van de docenten, in kaart. De lezer krijgt een overzicht van de belangrijkste informatietechnologieën, met hun mogelijkheden voor het onderwijs en hun bruikbaarheid en beschikbaarheid. Op die manier haalt het iedereen over de streep om ict op een weldoordachte en realistische manier in te zetten in het onderwijsproces. Het boek is geschreven vanuit het standpunt van iemand met belangstelling voor ict en voor goed onderwijs. Het is bedoeld voor alle docenten, in diverse onderwijslagen, die ict op diverse niveaus willen (leren) toepassen. Uit de inhoud: Waarom dit boek? -Wat gebeurt er in een digitale leeromgeving? -Drie voorbeelden -Veranderende rol van student en docent -Over leren in een digitale wereld -Over interactie en constructie -Een bouwplan voor ict -Technologie in (inter)actie (Clients en servers -E-mail gebruiken Nieuwsgroepen -Discussiegroepen -Chat of IRC -Icq en 'chat messengers' -Mailinglists -Videoen webconferentie -Websites -Downloaden van software -Beeld, klank en videoNoot over muizen) -WWW als bron -WWW-interacties, online interactie in een digitale leeromgeving -Bijlagen (Marctica -Woordenlijst). (Bron: www.maklu.be)
ICT --- Onderwijs en internet. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- didactiek --- informatisering --- informatica --- onderwijs --- computers in het onderwijs --- ICTO --- computerondersteund onderwijs --- 371.3 --- Doceren --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- Studenten --- digitale leeromgeving --- docenten --- docentenbegeleiding --- evaluatie --- informatievaardigheden --- leerprocessen --- onderwijsprocessen --- studenten --- 371.39 --- 454.52 --- 455.4 --- ICT : onderwijs --- Onderwijs : computertoepassingen --- 032157.jpg --- ICT ; onderwijs --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Leeromgeving --- Internet --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Opvoeding en onderwijs --- Leren --- Studiemethoden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- IT --- Communicatiemiddel --- Studiemethode
Choose an application
e-learning --- Lerarenopleiding : CVO --- E-learning --- online leren --- 371.39 --- Computer assisted instruction --- Higher education --- Computer-assisted instruction --- Distance education --- Computer-assisted instruction. --- Distance education. --- Teaching --- Afstandsonderwijs. --- Computergestuurd onderwijs. --- E-learning. --- Instructie via computers. --- Computer network resources. --- 371.300 --- Distance learning --- Education --- Open learning --- Telecommunication in education --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Educational technology --- Programmed instruction --- Telematics --- Computer network resources --- Data processing
Choose an application
Dit boek brengt 13 geslaagde implementaties van onderwijsvernieuwing in beeld vanuit het gezichtspunt van studenten, docenten, managers. De voorbeelden komen rechtstreeks uit de praktijk van 10 verschillende hogeronderwijsinstellingen. Daarnaast neemt de uitgave een kijkje in de keuken van onderwijsvernieuwing buiten het hoger onderwijs, als extra inspiratiebron voor uw eigen vernieuwingsuitdaging. In het laatste hoofdstuk worden alle beschreven praktijksituaties nog eens integraal bekeken, om lering te trekken en om herkenbare succesfactoren te kunnen vaststellen. Meerwaarde van 'e-learning in de praktijk' biedt daarmee vele ideeën en dient als steun in de rug voor opleidingsmanagers en vernieuwingsgezinde docenten
Hoger onderwijs --- ICT --- Didactiek. --- Hoger onderwijs. --- E-learning. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- e-learning --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Higher education --- Netherlands --- E-learning --- 780 Hoger onderwijs --- Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- hoger onderwijs --- 378.1 --- 454.21 --- 454.51 --- 489 --- Begeleid zelfstandig leren --- Blended learning --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- E-learning(E-leren) --- Elektronische leeromgeving --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Portfolio's --- Zelfstandig leren --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- competenties --- elektronisch portfolio --- elektronische leeromgeving --- leermethoden --- portfolio's --- stagebegeleiding --- 489.4 --- Blended leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 371.39 --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- E-Leren: didactiek --- S20080051.JPG --- computers in het onderwijs --- leermiddelen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Computer ondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 67 --- 371.6 --- 378 --- Intranet --- Internet --- Computergestuurd onderwijs --- Automatisering --- Onderwijs --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
57 p. : ill.
Afstandsonderwijs. --- Didactiek. --- E-learning. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijstechnologie. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- E-learning --- departement Algemeen 07 --- Didactique Didactiek --- Formation par télécommunication Onderwijs via telecommunicatie --- e-learning e-learning --- 454.52 --- 489.4 --- assessment --- coaching --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- hoger onderwijs --- management --- Assessment --- Coachen --- Digitale handboeken --- Evaluatie --- Handboeken --- Hoger onderwijs --- Leerobjecten --- Levenslang leren --- Performance assessment --- Prestatiebeoordeling --- Samenwerkend leren --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 458.12 --- computerondersteund onderwijs --- Leeromgeving --- 371.39 --- Digitaal leren --- Digitale cursussen --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- Virtueel bedrijf --- e-leren --- Computer ondersteund onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- (zie ook: e-learning) --- 371.300 --- inclusief onderwijs
Choose an application
In het boek Actief in de digitale leeromgeving maakt u aan de hand van tien uitgewerkte didactische scenario?s kennis met de vele mogelijkheden van de digitale leeromgeving. U krijgt de kans om de troeven ervan te benutten als een meerwaarde binnen de eigen didactische praktijk. Actief in de digitale leeromgeving bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een theoretisch kader geschetst van de didactiek die ten grondslag ligt aan de digitale leeromgeving. Dit referentiekader kent een praktijkgerichte inslag en vormde de basis voor het uitwerken van de didactische scenario?s van het tweede deel. Deze scenario?s bevatten concrete stappenplannen waarin de verschillende componenten van het didactisch handelen uitgebreid worden toegelicht.
Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- ICT --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Onderwijstechnologie. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- e-learning --- Computer assisted instruction --- ICT ; onderwijs --- Didactiek --- 371.3 --- 371.39 --- 371.694 --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:ICT --- 371.2 --- 371.315.9 --- digitale leermiddelen --- digitale leeromgevingen --- portfolio's --- 37 --- Toledo --- elektronische leeromgevingen --- elektronische portfolio's --- onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- digitale leeromgeving --- digitalisering --- 371.:004 --- 489.4 --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgeving --- Krachtige leeromgevingen --- Portfolio's --- hoger onderwijs --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- ICT in het onderwijs --- Leeromgeving --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Digitale leermiddelen --- Digitale leeromgeving --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Computerondersteunend onderwijs --- automatisering (computer) --- coaching --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- innovatie (veranderen) --- internet --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- portfolio --- secundair onderwijs --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- computerondersteund leren --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- ict --- ICT ; hoger onderwijs ; didactiek --- ICT ; secundair onderwijs ; didactiek --- 371.39 Overige leermethoden --- Overige leermethoden --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Onderwijsorganisatie --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: informatie & communicatie technologie) --- departement Algemeen 10 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Hoger onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs --- Digitalisering --- ICT-vaardigheden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|