Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Educational sciences --- Affective and dynamic functions --- 371.062 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:HIVA --- #GBIB:IDGP --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Didactische principes.
Choose an application
In dit boek geeft Olweus in kort bestek, helder en nauwgezet de oorzaken, achtergronden en gevolgen van treiterproblemen weer. Hij stelt tevens een meersporig begeleidingsprogramma voor, dat zonder veel moeite in de alledaagse schoolpraktijk kan worden ingepast en dat bewezen heeft succesvol te zijn. Daarnaast rekent Olweus af met een aantal onjuiste opvattingen over treiteren, zoals de misvatting dat de ontwikkeling van een kind wordt gestimuleerd door extreme uitdaging en belasting. Bij treiteren pakt dat helemaal verkeerd uit: opvoeders die niets aan treiteren doen, accepteren en stimuleren een gestoorde ontwikkeling.
Ontwikkelingspsychologie --- speciale problemen. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijs --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Educational psychology --- agressie --- pesten --- pesterijen op school --- leerkrachten-leerlingen --- schoolmaatschappelijk werk --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- pedagogiek --- 419.3 --- Pesten ; leerlingen --- Pesten --- 454.9 --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- 371.21 --- 371.22 --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Agressie --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten : school
Choose an application
Aan de hand van literatuuronderzoek, gesprekken met deskundigen, getuigenissen van slachtoffers, getuigen en pestkoppen brengt de auteur in kaart wat pesterijen zijn, waar, hoe en waarom ze gebeuren, hoe erover gedacht wordt, hoe slachtoffers zich daarbij voelen en hoe het hun leven beïnvloedt, wat mensen er zoal aan doen, welke wettelijke bescherming er is. Na een algemeen hoofdstuk over pesterijen wordt dieper ingegaan op de specifieke vormen van pesterijen: op school en in het jeugdwerk, op het werk, ongewenst seksueel gedrag op het werk en pesterijen in privé-relaties. Als bijlage zijn er een vragenlijst voor slachtoffers en nuttige (vooral Belgische) adressen. De (Vlaamse) auteur studeerde Germaanse filologie en verleende medewerking aan verscheidene publicaties. Dit zeer toegankelijke boek geeft een indringend beeld van wat het slachtoffer meemaakt. Slachtoffers kan het nieuwe inzichten bieden zodat ze hun situatie beter kunnen begrijpen en een instrument krijgen waarmee ze naar hun omgeving kunnen toestappen. De vele theoretische en praktische informatie is verder interessant voor opvoeders, (personeels)managers, vertrouwenspersonen in bedrijven en instellingen, medici, sociologen psychologen, juristen, vakbondsmensen, beleidsmensen en hulpverleners. Bevat literatuurlijst. © NBD Biblion
Social problems --- Social psychology --- Educational psychology --- onderwijs --- pesten --- Arbeidsomstandigheden 658.382 --- Onderwijs 37 --- stalking --- ongewenste intimiteiten op de werkplek --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- 316.47 --- #A0005A --- 097 Personeelsbeleid --- 454.9 --- 177.8 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Gezin --- Ongewenste intimiteiten --- Pesten --- Sociale vaardigheden --- Jeugdwerk --- Ongewenst seksueel gedrag --- Pesten ; leerkrachten --- Pesten ; leerlingen --- Pesten ; onderwijs --- Pesten ; werknemers --- Pesten op school --- Scholen --- Stalking --- Werk --- 331.109.1 --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- 301.15 --- 343.6 --- 331.1 --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- pesten op het werk - mobbing --- Family --- Labour --- Education --- Psychological violence --- Relationships --- Sexual intimidation --- Book
Choose an application
Kinderen worden vaak gepest op school. Dit roept heel wat vragen op bij ouders, leerkrachten en directies : "Hoe kunnen we pesten voorkomen? Hoe kunnen we de sfeer op school verbeteren?" De auteur willen het pesten op school bespreekbaar maken. Daarom hebben ze vanuit hun ervaring met deze problematiek en het preventiewerk dit boek samengesteld. Het is een preventiepakket voor leerkrachten van de derde graad van de basisschool en de eerste graad van het middelbaar onderwijs. In concrete stappen maken de auteurs duidelijk hoe men op elk niveau - het beleid, de school, de klas, - pesten kan voorkomen. Alle partijen worden hierbij betrokken : zowel de pestkoppen als hun slachtoffers, de meelopers, de leerkrachten, de directies en de ouders.
pesterijen op school --- preventie --- pesten --- 456.8 --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten ; onderwijs --- Pesten ; preventie --- Pesten op school --- Pesten --- 454.9 --- 419.3 --- Preventie --- 371.21 --- 361.01 --- Vormingsgebieden --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- Social problems --- Educational psychology --- onderwijs --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+107.22 --- 455.1 --- 478.9 --- Vredesopvoeding --- slachtoffers van pesten --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Onderwijs --- Agressie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|