Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
371.05 --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
School management --- Netherlands --- 371.05 --- 371.014.5 --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Onderwijspolitiek --- Theses --- 371.014.5 Onderwijspolitiek --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs
Choose an application
371.05 --- #A0103A --- 741 Schoolorganisatie --- Onderwijs, organisatie --- 060309.jpg --- Schoolorganisatie --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- School management --- onderwijsorganisatie
Choose an application
Aan schoolleiders worden hoge eisen gesteld. Dit boek stelt je in staat je vitaliteit als schoolleider te verhogen, zodat je effectief en energiek kunt leidinggeven en leren. Het staat boordevol praktische tips en handvatten waarmee schoolleiders het beste uit zichzelf, hun onderwijsteam en hun leerlingen kunnen halen. Het boek begint met een bespreking van diverse onderwerpen waar schoolleiders tegenaan lopen in het dagelijkse werk, zoals prioriteiten stellen en communicatie met het team, ouders en leerlingen. In deel twee wordt de unieke VITAAL-methode uitgelegd. Zes simpele stappen bieden je de kans je vitaler te voelen en energieker te zijn, zowel op het werk als daarbuiten!
#PBIB:+110.10 --- 458.1 --- Schoolleiding --- 371.05 --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Organisatie - Management --- Educational leadership --- Schoolmanagement --- Leidinggeven --- Schoolleiders --- Leiderschap --- Schooldirectie --- Schoolleider
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
In het scholenlandschap van vandaag spelen schoolleiders meer dan ooit een sleutelrol. Deze wordt steeds meer divers en veeleisend. De overheid verwacht immers dat scholen meer en meer een eigen lokaal beleid voeren. Tegelijkertijd vinden er allerlei processen van schaalvergroting plaats, denk maar aan de invoering van scholengemeenschappen. Ook in het onderzoek en de theorievorming over schoolleiderschap deed er zich een verschuiving voor. Deze evoluties worden in dit boek in kaart gebracht. Het boek biedt een overzicht van omschrijvingen, conceptualiseringen en onderzoek over schoolleiderschap. De onderzoekers wijzen op een patstelling tussen enerzijds benaderingen die de formele schoolleider centraal stellen en anderzijds benaderingen die leiderschap zien als een organisatorische functie die feitelijk gestalte krijgt door het handelen van meerdere organisatieleden. Verder stellen zij vast dat het merendeel van de literatuur de instrumentele of taakdimensie van schoolleiderschap beklemtoont, terwijl het ook een relationele en emotionele aangelegenheid is. In recent onderzoek krijgt deze belevingsdimensie steeds meer aandacht. Ten slotte wordt het (beperkte) onderzoek over schoolleiderschap en schaalvergroting in kaart gebracht. De auteurs presenteren een omvattend en integrerend conceptueel kader van schoolleiderschap. Dat kader is relevant voor onderzoekers, maar ook voor professionals die te maken hebben met het 'leiden' van scholen en scholengemeenschappen: het biedt hen een 'kaart' om op een meer systematische manier om te gaan met de complexe realiteit van schoolleiderschap. (Bron: covertekst)
371.05 --- 371 --- 371.21 --- schoolleiding --- 458.1 --- Schoolleiders (schooldirecties) --- 450.4 --- Onderwijsonderzoek --- Schoolleiders --- Schoolleiding --- 100962.jpg --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.1 --- management --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- onderwijs - school --- onderwijsorganisatie - schoolorganisatie - scholengemeenschappen - schoolbeleid --- Organisatie - Management --- Onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- School management --- onderwijsmanagement --- Research on teaching --- schoolleiders --- Schoolmanagement --- onderwijs --- schoolbeleid --- Schooldirectie --- Schoolleider
Choose an application
Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen
School management --- Education --- Flanders (Belgium) --- Management --- 371.05 --- 720 Onderwijs --- 450.46 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- 450.48 --- Onderwijsstrategieën --- 083451.jpg --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 12 --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Duurzame ontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Plaintext description.
371.05 --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Education --- Education and globalization --- Educational change --- Neoliberalism --- Neo-liberalism --- Liberalism --- Change, Educational --- Education change --- Education reform --- Educational reform --- Reform, Education --- School reform --- Educational planning --- Educational innovations --- Globalization and education --- Globalization --- Economic aspects --- E-books --- Education and globalization. --- Educational change. --- Neoliberalism. --- Economic aspects.
Choose an application
A critical guide to existing educational management texts. It makes a case for redefining educational management along socially and politically informed lines. It offers practitioners alternative management strategies intended to contest, rather than support, managerialism.
School management and organization. --- Education --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- #SBIB:316.334.1O220 --- #SBIB:316.334.1O225 --- 371.05 --- #PBIB:2003.3 --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie
Choose an application
Internal politics --- Social policy and particular groups --- Lindekens, Kathy --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Gemeentepolitiek --- Jeugdbeleid --- Politique communale --- Politique de la jeunesse --- 371.05 --- 382.11 sp.a --- 323 <493-17> --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 323 <493-17> Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Belgium --- Politicians --- Book --- Diary
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|