Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
maatschappijleer --- onderwijs --- maatschappelijke vorming --- Didactics of social education --- Maatschappelijke vorming --- 37.035 --- 374.7
Choose an application
#PBIB:2004.1 --- 478.1 --- Humor --- Vredesopvoeding --- 37.035 --- Vrede --- Vredeseducatie --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
37.035 <492> --- 323.21 --- 374:32 <492> --- Hulpwetenschappen --- politieke wetenschappen --- politieke wetenschappen. --- burger --- politiek --- Nederland
Choose an application
Didactics of social education --- Polemology --- Personality development --- 37.035 --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 861 Vredesbeweging --- 862 Vredesopvoeding
Choose an application
Civilisation --- Social ethics --- Political philosophy. Social philosophy --- sociale ethiek --- Filosofie --- Maatschappij --- Philosophie --- Société --- #GBIB:SMM --- Z17 --- Z++89/7 --- 304 --- 308 --- 37.035 --- Maatschappijvisies --- samenleving
Choose an application
Education. --- Teaching. --- Education --- Enseignement --- 37 <035> --- Teaching --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- (vak)didactiek talen. --- 37 <035> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia
Choose an application
Acknowledging and understanding spiritual formation is vital in contemporary education. This book explores the dynamic relationship between education and wellbeing. It examines the theory underpinning the practice of education in different societies where spirituality and care are believed to be at the heart of all educational experiences. The book recognizes that, regardless of the context or type of educational experience, education is a caring activity in which the development of the whole person - body, mind and spirit - is a central aim for teachers and educators in both formal and informal learning. The chapters in this handbook present and discuss topics that focus on spirituality as an integral part of human experience and, consequently, essential to educational programs which aim to address personal and communal identity, foster resilience, empathy and compassion, and promote meaning and connectedness.
Philosophy --- Religious studies --- Sociology of education --- Didactics --- Teaching --- Didactics of religion --- Educational sciences --- onderwijsfilosofie --- didactiek --- godsdienst --- onderwijssociologie --- opvoeding --- 37 <035> --- 268 <035> --- 37 <035> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Grote handboeken. Compendia
Choose an application
Dit boek presenteert de leerkracht als iemand die houdt van zijn of haar vak, in de brede betekenis. Het is precies in die liefdevolle verhouding tot het vak en de leerlingen dat zich het pedagogisch handelen van de leerkracht toont. De liefde voor het vak biedt de leerkracht een gelegenheid om interesse te wekken voor iets wat buiten de leefwereld van de leerlingen ligt. Het boek is opgevat als een lijst van woorden en beelden, een glossarium. Elk woord of beeld drukt een ervaring van het leerkracht-zijn uit. Het gaat telkens over unieke ervaringen die een liefdevolle verhouding tot het vak, de leerling en zichzelf meedelen.
Elementary school teachers --- Education --- Dictionaries --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- Leraren --- 450.7 --- leraren --- Pedagogiek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- 691 --- Onderwijs ; handboeken --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Verklarende woordenboeken --- Leraar --- Verklarend woordenboek --- Directie
Choose an application
Ben jij actief in het jeugdwerk en vraag je je wel eens af wat je best doet als een kind of jongere zich agressief gedraagt? Of zou je liever wat minder agressie in je groep hebben? In dit boek vind je heel wat ideeën om mee aan de slag te gaan. Al lezend ontdek je hoe het komt dat jongeren zich soms agressief gedragen en wat je kan doen om agressie te voorkomen. Aan de hand van een gedetailleerd stappenplan met heel wat concrete tips leer je hoe je kan reageren op het moment dat je een agressie-incident meemaakt. Wie rond agressie aan de slag wil in de groep vindt ter inspiratie een aantal oefeningen die als basis voor een programma kunnen dienen. De uitgave wil je wat meer greep geven op het complexe fenomeen agressie. Daarom vind je niet alleen concrete tips en oefeningen, maar ook heel wat achtergrondinformatie
Agressie --- Groepswerk --- Kinderen. --- Jeugd. --- jeugdwerk --- Age group sociology --- Social psychology --- conflicthantering --- jeugd --- agressie --- didactiek --- Social policy and particular groups --- 494 --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- pesten --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- Agressie (geweld, woede) --- Jeugdwerk --- 37.035 --- Jeugdbewegingen --- Preventie --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Social work with youth --- Aggressiveness in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Geweld --- Begeleiding --- Conflicthantering --- Jeugdorganisaties --- Jeugdorganisatie
Choose an application
agressie --- geweld --- pesten --- school en geweld --- 454.9 --- onderwijs --- 455.9 --- gedragsstoornissen --- geweld op school --- leerlingen --- preventie --- Agressie (geweld, woede) --- Pesten --- Schoolproblemen --- 37.035 --- 450.6 --- 460.9 --- Agressie ; leerlingen --- Agressie --- Beleid --- Geweld ; scholen --- Geweld --- Preventie --- School --- geweld: op school --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen --- Orthopedagogiek --- orthodidactiek --- orthodidactiek. --- 186.4.2 Pesten --- Orthodidactiek.
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|