Listing 1 - 6 of 6
Sort by
The sixth : an essay in education and democracy
Authors: ---
ISBN: 090527329X Year: 1982 Publisher: London Falmer

Education for democracy
Authors: ---
ISBN: 0140801995 9780140801996 Year: 1972 Publisher: Harmondsworth Penguin books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A set of articles about the purpose of education and the type of society we want. A democratic society cannot exist without a democratic education. Therefore: more education for more people, leading to more democracy. A varied and flexible system to develop fully all the different abilities and talents. Abolition of streaming, rigid syllabuses and selection. Special help for under-privileged children. A less athoritarian teaching. Teaching in open situations which give the pupils a measure of autonomy. Higher education for many more young peolme. etc.


Book
Europa in het onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 905350009X Year: 1990 Publisher: Kessel-Lo Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit heel eigen invalshoeken geven specialisten terzake hun mening over de erg belangrijke relatie tussen Europa en onderwijs. Zo wil dit boek een efficiënte gedachtenwisseling op gang brengen.

Le développement socio-moral : Des théories à l’éducation civique
Author:
ISBN: 2859395970 2757421964 Year: 2019 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’ouvrage vise à éclairer les débats actuels sur l’éducation à la citoyenneté à travers l’analyse de deux postures sociales distinctes mais complémentaires : - l’autonomie du jugement moral, qui implique la différenciation entre le point de vue moral et le point de vue légal et, de ce fait, le développement de l’esprit critique et de la responsabilité personnelle. - la coopération sociale, qui implique la participation à la vie publique, la volonté et la capacité d’écoute et de communication. L’hypothèse développée est que l’accomplissement de ces deux objectifs socio-politiques repose sur le processus psychologique de la conceptualisation de l’expérience de l’individu. Ce processus est en grande partie médiatisé par l’interaction sociale et l’échange argumentatif. Des exemples de pratiques pédagogiques sont utilisés pour illustrer ces positions et analyser les difficultés rencontrées dans leur mise en œuvre.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by