Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
opleidingen --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- 37 <493-17> --- #A9610A --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Lerarenopleiding --- arbeidsmarkt --- algemeen --- arbeidsmarkt. --- algemeen. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Arbeidsmarkt. --- Algemeen.
Choose an application
education --- Teaching --- Politics --- School management --- Flanders --- onderwijs --- anno 1990-1999 --- Flandre ; politique --- Onderwijsbeleid --- Politique en matière d'enseignement --- Vlaanderen ; politiek --- 37 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:35H433 --- #gsdbP --- Academic collection --- #A0009A --- 720 Onderwijs --- onderwijsbeleid --- onderwijsgeschiedenis --- onderwijskunde --- 451.2 --- België --- Vlaanderen --- onderwijsorganisatie --- politiek --- Onderwijs --- Onderwijs (België) --- Onderwijs-arbeidsmarkt --- Onderwijs-kansenongelijkheid --- Onderwijsaanbod --- Onderwijskwaliteit-Vlaanderen --- Schaalvergroting --- onderwijs : vlaanderen (ler) --- 451,1 --- Financiering --- Onderwijssystemen --- onderwijs: Vlaanderen: geschiedenins --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 37 <493-17> --- 351.855 <493> --- Education --- -#SBIB:001.HIVA --- #SBIB:316.334.1O222 --- #A9611A --- 342 --- 371.2 --- 450.2 --- onderwijs : vlaanderen (ler) --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning--België --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Publiek recht. Staatsrecht --- Onderwijsorganisatie --- Lerarenopleiding --- Onderwijs en opvoeding --- algemeen --- glossaria --- algemeen. --- Vlaanderen. --- glossaria. --- 351.855 <493> Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning--België --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- onderwijswetgeving --- organisatie --- bedrijfswetenschappen --- onderwijsstructuur --- onderwijs --- School management --- wetten --- onderwijsorganisatie --- Flanders --- Algemeen. --- Glossaria. --- #SBIB:001.HIVA
Choose an application
Flandre --- Formation du personnel --- Gestion du personnel --- Organisaties --- Organisations --- Personeelsbeleid --- Personeelsopleiding --- Vlaanderen --- 37 <493-17> --- 65.01 <493-17> --- 658.312 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:044.HIVA --- #SBIB:316.334.2A320 --- #SBIB:316.334.2A26 --- #SBIB:316.334.2A510 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Methods and methodology. Theory and practice of organization--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Induction, deployment, promotion etc.--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt --- Ontwikkeling van de industriële structuur: deïndustrialisering, diensteneconomie --- Organisatiesociologie: morfologie van de onderneming, incl. KMO’s --- 658.312 <493-17> Induction, deployment, promotion etc.--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 65.01 <493-17> Methods and methodology. Theory and practice of organization--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Social policy --- Labour market --- Personnel management
Choose an application
Lieven Boeve is sinds 2014 directeur-generaal van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, de grootste onderwijsspeler in België.Onder zijn impuls werd werden onder meer het pedagogisch project van de katholieke dialoogschool gelanceerd en de inspanning geleverd om scholen beter te laten samenwerken onder 1 bestuur. Stuk voor stuk ambitieuze ideeën die door de ene met lof en de andere op controverse werden onthaald.In dit boek vertelt Boeve op opvallend openhartige wijze over zichzelf en zijn visie op het onderwijs. Hij pleit, geïnspireerd door de christelijke traditie, voor "excellent en genereus" onderwijs in scholen, en ontkracht tegelijk enkele hardnekkige onderwijsmythes. Steeds heeft hij daarbij oog voor de verbindende kracht van de dialoog.Bovenal is Het evangelie volgens Lieven Boeve een uitnodiging om mee te denken. Zowel over de toekomst van het katholieke schoolnetwerk, als die van het onderwijs en de samenleving in het algemeen.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789401457545/Het-evangelie-volgens-Lieven-Boeve
371 --- 371.12 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- onderwijs - school --- leraars - leraars, statuut --- School management --- onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- 450.4 --- onderwijsvisie --- filosofie --- kwaliteitszorg --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- 371.058 --- 37 <493-17> --- 371.014 <493-17> --- 371.014 <493-17> Onderwijspolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijspolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Onderwijs en maatschappij --- Katholieke dialoogschool --- Kwaliteitszorg --- 37.001 --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- katholiek onderwijs --- onderwijskwaliteit
Choose an application
Dans notre société largement médiatisée, l’école a perdu une bonne part de sa fonction classique de socialisation. Quelle place peut-elle encore jouer dans une éducation à la citoyenneté active ? La question est d’autant plus cruciale que la crise de l’école s’accompagne aujourd’hui d’une crise des vieilles identités nationa-les. Entre l’appartenance de plus en plus factice aux États-nations traditionnels et l’immersion forcée dans un monde en voie de globalisation, quels sont les lieux où peuvent encore s’exprimer et se définir des appartenances citoyennes ? Pour les Wallons, deux espaces politiques nouveaux sont susceptibles de prendre le relais dans la perspective des identités postnationales fondées à la fois sur l’adhésion à des principes universalistes et sur l’enracinement dans les cultures locales : l’Europe, qui depuis un demi-siècle cherche à se construire politiquement au départ d’un processus d’intégration économique, et la Wallonie qui, depuis la réforme de la Constitution de 1970-1971, a acquis une existence institutionnelle à travers la Région wallonne.
Citoyenneté --- Éducation à la citoyenneté --- Walloons --- Iron industry and trade --- Immigrants --- Mines and mineral resources --- Wallons --- Sidérurgie --- Mines et ressources minières --- History --- Congresses --- Congresses. --- Histoire --- Congrès --- Suède --- Florén, Anders --- Sweden --- Wallonia (Belgium) --- Wallonie (Belgique) --- Emigration and immigration --- Emigration et immigration --- Éducation à la citoyenneté --- 323.1 <493-13> --- 37 <493-17> --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 323.1 <493-13> Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Wallonië. Waals Gewest. Region Wallonne --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Wallonië. Waals Gewest. Region Wallonne --- Walloons. --- Citizenship --- Civics --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Study and teaching. --- Emigratie --- Zweden --- Wallonië ; geschiedenis van de nieuwste tijden --- Wallonië ; geschiedenis van de nieuwe tijden --- Huldeboeken --- Humblet, Jean-Emile --- Wallonië --- Europese Monetaire Unie --- Onderwijs --- Citoyenneté
Choose an application
onderzoekscentra --- Science policy --- innovatiemanagement --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- kennismanagement --- samenwerkingsverbanden --- Higher education --- Contrats de partenariat --- Contrats de partenariat public-privé --- Coopération du secteur public et du secteur privé --- PPP --- Partenariat entre les secteurs public et privé --- Partenariat privé-public --- Partenariat public-privé --- Partenariats privé-public --- Partenariats public-privé --- Private-public partnerships --- Private-public sector cooperation --- Public-private partnership --- Public-private sector collaboration --- Public-private sector cooperation --- Public-privé [Partenariat ] --- Publieke en private sector (samenwerking) --- Publieke sector en private sector--Samenwerking --- Samenwerking van de publieke en de private sector --- Secteur public et secteur privé--Coopération --- 37 <493-17> --- 378.4 --- Academic collection --- 338.93 --- 371 --- 373.6 --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- innovatie --- Bedrijfsleven 658:338 --- Hoger onderwijs 378 --- Universiteiten 378.4 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- 003 --- hoger onderwijs --- teamwork --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- innovaties --- kennisoverdracht --- onderwijsbeleid --- onderzoekspolitiek --- technologieoverdracht --- 338 --- 5 --- Wetenschappen --- Wetenschapsbeleid --- economische politiek --- ondernemerschap --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- technologiepolitiek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Universiteiten --- onderneming --- onderwijs - school --- participatie onderwijs - deeltijds leren --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- 378.4 Universiteiten --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Literature --- Study and teaching
Choose an application
In dit boek wordt uitgegaan van het raamwerk en de onderwijsindicatoren van de OESO die een paar jaar geleden het Belgische onderwijssysteem heeft doorgelicht. Hierbij wordt informatie gegeven over diverse aspecten van van ons onderwijssysteem (o.m. budget, besluitvorming, onderwijsresultaten, scholingsgraad) en wordt recent cijfermateriaal in een internationale context geplaatst.
statistics --- education --- onderwijsstructuur --- vroedkundige opleiding --- onderwijs --- pedagogiek --- statistiek --- School management --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- scholingsgraad --- statistieken --- onderwijsfinanciering --- studieresultaten --- 371 --- 37 <493-17> --- Education --- -#SBIB:316.334.1O220 --- #WWIS:AGGR --- Academic collection --- $?$93/11 --- (493=398.2) --- 37 --- #A9312A --- Europa (4) --- Onderwijs 37 --- Vlaanderen (493=393) --- onderwijsbeleid --- 451.2 --- België --- internationalisering --- 685 --- 450 --- Oderwijsresultaten --- Onderwijsprocessen --- Onderwijsprogramma's --- Onderwijs-cijfers --- Onderwijs-internationaal --- 451 ) Onderwijs - België - algemeen --- onderwijsprogramma's --- onderwijsresultaten --- onderwijssysteem --- Onderwijsbeleid --- 37.014 --- Onderwijskosten --- Onderwijsstatistieken --- Onderwijs ; Vlaanderen --- C6 --- België [land - BE] --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371.1 --- 31 --- 371.21 --- Onderwijs. Schoolwezen --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogie: volksopvoeding en vormingswerk --- Onderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- organisatie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Algemeen. --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- #SBIB:316.334.1O220 --- (493 --- Vlaanderen (493 --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen
Choose an application
Leerkrachten liggen er wakker van: dat zoveel leerlingen niet slagen, spijbelen of zelfs volledig afhaken. Het gaat vaak om kinderen van werklozen of allochtonen. Het niet-slagen wordt dan ook toegeschreven aan hun thuisomgeving: zij zijn echt te zwak voor wiskunde, ze worden thuis niet gestimuleerd, enz... Is het zo eenvoudig? Dat het Vlaamse onderwijs zwaar tekortschiet inzake gelijke kansen, is geen nieuwe vaststelling. Maar welke mechanismen zijn er verantwoordelijk voor dat de school de reproductie van ongelijkheden naar sociale en etnische afkomst in stand houdt? Nico Hirtt, Ides Nicaise en Dirk De Zutter proberen, met feiten en cijfers in de hand, enkele structurele en culturele wortels ervan bloot te leggen. Ze wijzen met name op de extreme concurrentie op de scholenmarkt, het overbenadrukken van instrumentele kennis tegenover kritische kennis, het misbruik van het buitengewoon onderwijs als sociale bezemwagen, de té vroege studieoriëntering van leerlingen, het zwakke integratiebeleid t.a.v. migranten... Maar de auteurs wijzen ook op concrete, haalbare stappen om er iets aan te doen. Ook principes voor de pedagogisch-didactische praktijk op klas- en schoolniveau worden daarbij besproken. Dit boek is het resultaat van een samenwerking tussen een leerkracht-publicist, een universiteitsprof en een vakbondsverantwoordelijke. Wat mensen met zo'n verschillende achtergrond samenbrengt is hun eensgezinde visie omtrent de contouren van de noodzakelijke veranderingen, hun openheid voor debat en hun wil om te breken met de school van de ongelijkheid 1. Vlaanderen sterk in wiskunde, zwak in gelijke kansen 2. Hoe de school een selectieapparaat werd 3. Meritocratie en egalitarisme 4. De mechanismen van de reproductie 5. Structuren die scheiden 6. Stappen naar een democratische school
Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid. --- Democratisering --- GOK. --- Onderwijs. --- School management --- Social stratification --- Sociology of education --- Flanders --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- onderwijsstructuur --- gelijkekansenbeleid --- 316.34 --- 37 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.8H15 --- Academic collection --- 371 --- 731.2 Democratisering van het onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Onderwijssociologie --- GOK --- democratisering --- onderwijs --- 450.42 --- democratisering van het onderwijs --- intercultureel onderwijs --- kansengroepen --- sociale pedagogie --- 451.3 --- democratisch onderwijs --- gelijke kansen onderwijs --- Allochtonen --- Etnische afkomst --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Gelijke onderwijskansen --- Migranten / allochtonen (allochtonen, buitenlandse werknemers, etnische minderheden, gastarbeiders) --- Onderwijs en sociaal milieu --- Onderwijskansen --- Onderwijssociologie --- Sociale ongelijkheid --- Studiekeuze (beroepskeuze, studieadvies) --- onderwijs : gelijke kansen (ler) --- Democratisering van het onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; Brussel --- Sociale pedagogie --- 451.2 --- Gelijke kansen --- Onderwijsbeleid --- Lerarenopleiding : CVO --- Vlaanderen --- 080973.jpg --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; Vlaanderen --- onderwijs en sociaal milieu --- onderwijskansen --- 316.34 Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- Sociale differentiatie. Sociale typologie. Sociale stratificatie --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- onderwijs - school --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 301.17 --- departement Algemeen 07 --- secundair onderwijs --- gelijke kansen --- multiculturele samenleving --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Diversiteit --- Ongelijkheden --- 370 --- Democratisch onderwijs --- Ongelijkheid --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 430 --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|