Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Tourism --- Economic geography --- Bruges --- 338.483 --- 338.48 <493> --- #A9306A --- Toeristische gebieden en plaatsen. Toerisme-geografie --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Sociale agogiek --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- 338.483 Toeristische gebieden en plaatsen. Toerisme-geografie --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie.
Choose an application
Hoofdstuk 1: Reisindustrie en toerisme 1. Economische 1.1 Inleiding 1.2 Het toerisme explodeert 1.3 Het Westen verliest (verloor?) veld! 1.4 1.5 Kerncijfers van het Europees 1.6 Toerisme in 1.7 Toerisme en de derde 1.8 Toerisme en 1.9 Kosten/baten analyse van het 2. Toerisme en vrije 2.1 Definities 2.2 De Toerist 3. Het Toeristisch Product 4. Reisgedrag van de consument 4.1 Inleiding 4.2 Vakanties 4.3 Korte vakanties 4.4 Daguitstappen 4.5 Reisproducten 5. Toekomst van het toerisme Hoofdstuk 2: Geschiedenis van het reizen 1. Inleiding 2. Oudheid 3. Middeleeuwen 4. Nieuwe Tijd 5. De industriële revolutie 5.1 Politiek en economie 5.2 Vervoer 5.3 Literatuur 5.4 Gezondheid 5.5 Sport 6. Het moderne toerisme 6.1 Politieke factoren 6.2 Verkeerstechnische factoren 6.3 Sociale factoren 6.4 Economische factoren Hoofdstuk 3: Instellingen & organisaties 1. Toerisme Vlaanderen 2. Lokale organisaties 3. Beroepsverenigingen 3.1 VVR 3.2 UPAV 3.3 ABTO 3.4 BTO 3.5 En de anderen - 3.6 Federatie 4. Consumentenbescherming 4.1 Geschillencommissie Reizen (GR) 4.2 Verzekeringen 5. Internationale Organisaties 6. Onderwijs Hoofdstuk 4: Reiswetgeving 1. Inleiding 2. Het Reiscontract 2.1 IOR/CCV 2.2 De reiscontractenwet 3. Algemene reisvoorwaarden 4. Statuut van de Reisbureaus 4.1 Inleiding 4.2 De wet van 21 april 1965 4.3 Uitvoeringsbesluiten 4.4 Decreet statuut van de reisbureaus 4.5 Uitvoeringsbesluiten 4.6 Reisbureauwetgeving in Europa 5. Conventies 6. Andere toepasselijke wetgeving Hoofdstuk 5: Reisbureaus 1. Inleiding 2. Geschiedenis 3. Ontwikkeling 4. Het reisbureau, vandaag en morgen 5. Reis- en passagekantoor 6. Retailer 7. Touroperators en reisorganisatoren 7.1 Definities 7.2 Prijsvorming 7.3 Organisatorische aspecten 7.4 Juridische aspecten 7.5 Financile aspecten 7.6 Gespecialiseerde en niche reisorganisatoren 7.7 Gemengde touroperators 7.8 Relatie reisbemiddelaar/touroperator 8. Airbroker en wholesaler 9. Parallelle verkoop Hoofdstuk 6: De reisorganisatie per vervoermiddel 1. Luchtvaart 2. Spoorwegen 3. Autocar 4. Scheepvaart
338.48 <493> --- 351.85 <493> --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Overheidstaken i.v.m. wetenschappen, kunst, kultuur--België --- Reisbureaus --- Reisindustrie --- Toerisme --- Touroperators --- economie --- Reisbureaus. --- Reisindustrie. --- Touroperators. --- economie. --- 351.85 <493> Overheidstaken i.v.m. wetenschappen, kunst, kultuur--België --- Economie. --- BE / Belgium - België - Belgique --- 383 --- NBB multivolumes --- Toerisme.
Choose an application
De Vlaanderen-vakantieganger schetst een gedetailleerd profiel van de toeristen die Vlaanderen als vakantiebestemming bezoeken. Die profielschets wordt opgebouwd op basis van drie marktonderzoeken die Toerisme Vlaanderen recentelijk liet uitvoeren. De marktonderzoeken werden opgedeeld volgens de belangrijkste toeristische entiteiten die Toerisme Vlaanderen in zijn beleid onderscheidt : de kust, de kunststeden en Vlaamse regio's. Binnen elk van die entiteiten werd een uitgebreide enquête gehouden onder een groot aantal aanwezige verblijfstoeristen. Het onderzoek concentreerde zich op de belangrijkste herkomstlanden. De verkregen informatie vormt een essentiële grondstof voor het marketingbeleid van Toerisme Vlaanderen. Ook iedereen die op zoek is naar het profiel van de vakantieganger in Vlaanderen zal inspiratie vinden in dit boek.
Toerisme --- Tourisme --- 338.48 <493> --- 379.85 --- 338.48 --- 658.8 --- Vlaanderen --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Recreatie 79 --- Toerisme 338.48 --- toerisme --- 379.85(493) --- receptief toerisme --- marktonderzoek --- België --- 307.66 --- 383 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 375.12 --- 3e graad b.s.o. --- 3e graad t.s.o. --- Handboek/cursus --- Economie --- handboek --- verblijfstoerisme --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- Toerisme ; Vlaanderen --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Marketing --- toerisme in België --- Statistieken van het toerisme. --- Toerisme. --- (zie ook: beroepseconomie) --- Vrijetijdsbesteding --- statistieken --- statistieken. --- Vlaanderen. --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Statistieken. --- 3e graad b.s.o --- 3e graad t.s.o --- Statistieken van het toerisme
Choose an application
72.025 <493> --- 338.48 <493> --- 338.48-6 --- 930.85 --- 930.85 Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- 338.48-6 Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- 72.025 <493> Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik--België --- Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik--België --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Tourism --- Limburg [Belgium, province] --- Toerisme. --- Limburg [Belgie, provincie]. --- 72025 <493> --- 33848 <493> --- 33848-6 --- 93085 --- Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik--België. --- Toerisme Recreatie Sport (economische en organisatorische aspecten)--België. --- Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context. --- Cultuurgeschiedenis Kultuurgeschiedenis.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|