Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#A9611A --- 331.672.4 --- P492 --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Nederland
Choose an application
Choose an application
Labour market --- Economic sociology --- 331.626-057.19 --- 331.672.45 --- 331.67 --- 331.672.4 --- #A9709A --- Arbeidsmarkt 331.52 --- tewerkstelling van werklozen --- plaatselijke werkgelegenheidsagentschappen - PWA --- werkloosheid, maatregelen ter voorkoming en opheffing - werkloosheid, bestrijding - werkloosheid, opslorping --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Belgium
Choose an application
INHOUD: 1. Achtergrond - 2. Krachtlijnen - 3. Welke werkgelegenheidsbevoegdheden worden bedoeld? - 4. Op wie en waarop is het decreet van toepassing? - 5. Het verloop van de procedure - 6. Kunnen administratieve geldboeten voor elke overtreding van het toezichtsdecreet worden opgelegd? - 7. Aanpassingen in andere wetteksten? - 8. Inwerkingtreding
tewerkstelling --- sancties --- inspectie (recht) --- sociaal recht --- Social law. Labour law --- Flanders --- Communauté flamande --- Droit social --- Sociaal recht --- Vlaamse Gemeenschap --- aanwinstenlijst oktober 05 --- 130 Sociaal recht --- 331.626 --- 331.672.4 --- P493VL --- controle --- arbeidsmarkt --- fraude --- boeten --- vlaanderen --- 331.5 --- Sociaalrechtelijk toezicht --- Werkgelegenheid : beleid --- tewerkstelling - werkgelegenheid - tewerkstellingsvraagstukken - tewerkstelling en werkgelegenheid, evolutie --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Vlaanderen --- contrôle --- marche du travail --- amendes --- flandre
Choose an application
Arbeidsmarkt --- Emploi --- Marché du travail --- Werkgelegenheid --- arbeidstrajectbegeleiding --- VDAB --- #SBIB:316.334.2A472 --- 331.672.4 --- 331.63 --- #SBIB:316.334.2A473 --- Academic collection --- arbeidsmarkt --- Vlaanderen --- werkgelegenheid --- werkloosheid --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- arbeidsbemiddeling - arbeidsvoorziening - arbeidsverschaffing - arbeidsbureaus - arbeidsplaatsingsbureaus (zie ook 368.44) --- Arbeidssociologie: de openbare arbeidsbemiddeling
Choose an application
Volgens de administrateur-generaal van de VDAB geraakt één op vijf langdurig werklozen niet aan werk zonder ondersteunende diensten van andere sectoren dan de VDAB. De situatie voor deze groep is dus niet uitzichtloos, maar ze vergt een integrale aanpak op maat van elk individu. De doelgroep omvat onder meer voortijdige schoolverlaters, ex-gedetineerden, personen met een psychische of psychiatrische problematiek en generatiearmen. In dit rapport wordt een totaalconcept ontworpen dat toelaat om arbeidsintegratie te verwezenlijken voor diegenen die het verst van de arbeidsmarkt verwijderd zijn. Het label W2 vertolkt de synergie tussen werk en welzijn. Een trajectbegeleiding die deze beide - ruim te interpreteren - domeinen bestrijkt, heeft een grotere kans op succes dan de som van afzonderlijke diensten. Uiteraard zijn aan zo'n synergie een aantal randvoorwaarden verbonden. De trajecten zullen langer zijn dan de gangbare praktijk bij de VDAB. De werking focust niet alleen op de cliënt, maar op alle relevante actoren in het systeem (diensten, werkgevers...). De finaliteit wordt verruimd van 'formele tewerkstelling' tot een waaier van alternatieve vormen van 'actief burgerschap'. Tenslotte, de methodiek is inclusief, integraal, krachtgericht, participatief, gestructureerd en gecoördineerd
Werkzoekenden --- Langdurige werkloosheid --- Trajectbegeleiding --- Re-integratie --- Arbeidsmarkt --- Methodiek --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Gezondheidszorg 61 --- #SBIB:316.334.2A472 --- #SBIB:316.8H22 --- 331.672.4 --- 331 arbeid --- 331.56 werkloosheid --- 331.5 arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Werkzoekende --- Jobcoaching --- Werkhervatting
Choose an application
331.91 BIT (100) --- 331.626 --- 331.626.1 --- 658.3 --- 331.672.4 --- Bureau International du Travail - BIT --- tewerkstelling - werkgelegenheid - tewerkstellingsvraagstukken - tewerkstelling en werkgelegenheid, evolutie --- tewerkstellingspolitiek - werkgelegenheidsbeleid --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Conferences - Meetings
Choose an application
Labour market --- Wages --- Employment --- Labor market --- Salaires --- Marché du travail --- 331.67 --- 331.672.4 --- P73 --- 331.2 <73> --- werkloosheid, maatregelen ter voorkoming en opheffing - werkloosheid, bestrijding - werkloosheid, opslorping --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Verenigde Staten van Amerika - VS --- Loon. Salaris. Vergoeding --(algemeen)--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- 331.2 <73> Loon. Salaris. Vergoeding --(algemeen)--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Marché du travail --- Manpower policy
Choose an application
In juni 1997 werd de IAO-Conventie 96 inzake betalende bemiddeling gewijzigd. In de nieuwe conventie staat de bescherming van de werkzoekende centraal en niet het reguleren van private arbeidsbureaus. Gezien de huidige wetgeving in Vlaanderen zich baseert op de oude Conventie 96, moet deze wetgeving gewijzigd worden. In dit HIVA-onderzoek worden de knelpunten in verband met de Vlaamse regulering van de private sector inzake uitzendarbeid, werving en selectie en outplacement opgesomd. Daarnaast wordt ook nagegaan hoe in het buitenland op deze gewijzigde situatie wordt ingespeeld en of er op basis van buitenlandse voorbeelden (Frankrijk en Nederland) alternatieven voor de huidige vormen van regulering denkbaar zijn. Het onderzoek biedt dan ook pistes aan van mogelijke reguleringsvormen waarbij wordt ingegaan op de voor- en nadelen van deze reguleringsvormen. Dit onderzoek bevat ook een schets van de knelpunten die zich voordien bij de bemiddeling van betaalde sportbeoefenaars enerzijds en van au-pairs anderzijds. (Bron: covertekst)
Labour market --- Personnel management --- Flanders --- Arbeid en arbeiders --- Emploi --- Travail et travailleurs --- Werkgelegenheid --- uitzendarbeid --- arbeidsbemiddeling --- outplacement --- personeelswerving --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A473 --- #SBIB:316.334.2A360 --- 331.672.4 --- 331.63 --- #A9804A --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Arbeidsbemiddeling 331.53 --- 331.6 --- 331.1 --- 658.33 --- Arbeidssociologie: de openbare arbeidsbemiddeling --- Arbeidssociologie: werkzoekpatronen en arbeidsmobiliteit --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- arbeidsbemiddeling - arbeidsvoorziening - arbeidsverschaffing - arbeidsbureaus - arbeidsplaatsingsbureaus (zie ook 368.44) --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsselectie --- personeelsselectie. --- Personeelsselectie. --- Arbeidsmarkt --- Personeelsbeleid --- Vlaanderen
Choose an application
Labour market --- Administration publique --- Emploi --- Overheidsbeleid --- Werkgelegenheid --- 331.626.1 --- 331.672.4 --- Academic collection --- 331.5 --- #SBIB:316.334.2A472 --- #SBIB:33H13 --- #A9903A --- Arbeidsmarkt 331.52 --- arbeid --- arbeid, loon --- economie, internationaal --- globalisering --- overheidsbestuur --- sociale economie --- technologiepolitiek --- werkgelegenheid --- tewerkstellingspolitiek - werkgelegenheidsbeleid --- werkgelegenheid, bevordering en verbetering - werkgelegenheid, creatie --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- Economische politiek --- 331.5 Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|