Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Acculturatieoriëntaties van moslimjongeren in relatie tot het opleidingsniveau
Author:
Year: 2007 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het alternatief : weg met de afrekencultuur in het onderwijs!
Authors: ---
ISBN: 9789461059642 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met dit boek wordt de aanval geopend op de Haagse afrekencultuur in het onderwijs. De auteurs stellen dat een steeds grotere nadruk op toetsen, cijfers, protocollen en ranglijsten de docenten demotiveert en de ontwikkeling van kinderen dreigt te schaden. Het Nederlandse onderwijs staat daarom op een belangrijk keerpunt: gaat het de heilloze, doodlopende weg van het afrekenen verder volgen of kiest het voor een alternatief?


Book
The flat world and education : how America's commitment to equity will determine our future
Author:
ISBN: 9780807749623 Year: 2010 Volume: *3 Publisher: New York London Teachers College Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cultural warfare and trust: fighting the mafia in Palermo
Author:
ISBN: 1781701431 1847792170 9781847792174 0719076722 9780719076725 1847797008 Year: 2008 Publisher: Manchester Manchester University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cultural warfare and trust: fighting the Mafia in Palermo concentrates on a central issue in research on democratic processes: the development of generalised trust. The existence of generalised trust and confidence in a society is decisive for economic development and an effective democracy. Is it possible to fight persistent values of distrust and non-cooperation? Is it possible to support the development of generalised trust through public action and education?The book addresses these questions by examining political efforts to combat Palermo's Mafia-controlled heritage and to turn a tradition


Book
School te koop onderwijshervormingen in de Vlaamse en Franse gemeenschap.
Author:
ISBN: 9002205899 9789002205897 Year: 1997 Volume: *31 Publisher: Antwerpen,

Lads and ladettes in school: gender and a fear of failure
Author:
ISBN: 0335217702 9780335225910 0335225918 0335217710 9780335217700 9780335217717 Year: 2006 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Britse media en onderwijsmiddens is er al een tijdje veel bezorgdheid over de houding van sommige jongens tegenover de school. Zij hebben het dan over 'laddishness', jongens die het helemaal niet 'cool' vinden om goed te presteren op school. De leerachterstand die jongens oplopen wordt dan ook dikwijls aan dit soort gedrag gekoppeld. Die redenering klopt niet helemaal, maar de reden waarom sommige jongens zo'n houding aannemen noopt wel tot verder onderzoek. Als je de motivatie van die jongens kan achterhalen, kan je ook effectiever bijsturen. De onderzoekers vroegen zich ook af of dit dominante gedrag een negatieve weerslag had op de schoolresultaten van meisjes. Mogelijk imiteren sommige meisjes dit gedrag.


Book
Accomplishing Europe through education and training
Author:
ISBN: 9282794938 Year: 1997 Publisher: Luxembourg : Office for official publications of the European Communities,


Book
Is het nu generatie X, Y of Einstein? : faq voor leraren, opvoeders en ouders
Authors: ---
ISBN: 9789030196778 9789030198116 Year: 2009 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen

Keywords

Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere


Book
Onderwijskunde hoger onderwijs: handboek voor docenten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 902323118X Year: 1997 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. LEERPROCESSEN. 1. Leren en onderwijs. 2. Leeractiviteiten van studenten. 3. Procesgericht onderwijs. 4. Didactische werkvormen II. ONDERWIJSONTWIKKELING. 5. Aanleidingen tot onderwijsontwikkeling. 6. Procedures voor onderwijsontwikkeling. 7. Onderwijsontwikkeling voor kwalificatie-ontwikkeling. 8. Studeerbaar onderwijs. 9. De ontwikkeling van activerend onderwijs: probleemgestuurd leren en projectonderwijs. 10. Het toetsen van vaardigheden III. ONDERWIJSORGANISATIE. 11. Sociale integratie. 12. Studieloopbaanbegeleiding als professionele activiteit. 13. Een handelingsmodel voor effectief docentschap. 14. Professionalisering van docenten. 15. Doelmatige organisatie van instellingen voor hoger onderwijs. 16. Interne kwaliteitszorg: de betekenis voor docenten

Keywords

onderwijs --- didactiek --- kwaliteitsbewaking --- didactische processen --- lesgeven --- HO (hoger onderwijs) --- personeelsmanagement --- leerdoelstellingen --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- onderwijsstructuur --- quality control --- Teaching aids --- hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- schoolbeleid --- leerpsychologie --- leerkrachten --- 378.147 --- 301.188.8 --- 371.2 --- leerprocessen --- onderwijskunde --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsorganisatie --- probleemgestuurd leren --- professionalisering --- projectonderwijs --- studiebegeleiding --- vaardigheidsonderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489.4 --- Didactiek --- Integrale kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Onderwijsbeleid --- Onderwijskunde --- doceren --- 378.6 --- Didactisch proces (leerproces) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstudie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- IKZ --- didactische werkvormen --- interne kwaliteitszorg --- leeractiviteiten --- procesgericht onderwijs --- 489 --- Onderwijsontwikkeling --- Onderwijsorganisatie --- Hoger onderwijs: didactiek --- leerkrachtenopleiding --- 371.21 --- 371.22 --- Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Sociologie van het onderwijs --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 378.147 Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Lerarenopleiding --- Didactiek. --- Algemeen. --- Didactics --- Educational sciences --- Higher education --- Economics --- 000.1 --- kwaliteitszorg --- 159.95 --- Algemene werken --- Teaching

Listing 1 - 9 of 9
Sort by