Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Met dit boek wordt de aanval geopend op de Haagse afrekencultuur in het onderwijs. De auteurs stellen dat een steeds grotere nadruk op toetsen, cijfers, protocollen en ranglijsten de docenten demotiveert en de ontwikkeling van kinderen dreigt te schaden. Het Nederlandse onderwijs staat daarom op een belangrijk keerpunt: gaat het de heilloze, doodlopende weg van het afrekenen verder volgen of kiest het voor een alternatief?
School management --- evaluatie (onderwijs) --- pedagogiek --- RANGLIJSTEN -- 370.6 --- ALTERNATIEVEN -- 370.6 --- TOETSEN -- 301.188.8 --- AFREKENCULTUUR -- 301.188.8 --- CIJFERFETISJISME -- 301.188.8 --- PROTOCOLLEN -- 301.188.8 --- RANGLIJSTEN -- 301.188.8 --- ALTERNATIEVEN -- 301.188.8 --- PROTOCOLLEN -- 370.6 --- 450.41 --- werkdruk --- toetsbeleid --- Prestatiedruk --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Evaluatie --- Werkdruk --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Cultural warfare and trust: fighting the Mafia in Palermo concentrates on a central issue in research on democratic processes: the development of generalised trust. The existence of generalised trust and confidence in a society is decisive for economic development and an effective democracy. Is it possible to fight persistent values of distrust and non-cooperation? Is it possible to support the development of generalised trust through public action and education?The book addresses these questions by examining political efforts to combat Palermo's Mafia-controlled heritage and to turn a tradition
Social capital (Sociology) --- Mafia --- Trust. --- Cooperation --- Civil society --- Education --- Social aspects --- Palermo (Italy) --- Politics and government. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Social contract --- Collaborative economy --- Cooperative distribution --- Cooperative movement --- Distribution, Cooperative --- Peer-to-peer economy --- Sharing economy --- Economics --- Profit-sharing --- Trust (Psychology) --- Attitude (Psychology) --- Emotions --- Capital, Social (Sociology) --- Sociology --- PALERMO -- 301.188.8 --- ITALY -- 301.188.8 --- Mafia. --- Palermo. --- civic education. --- democracy. --- distrust. --- economic development. --- generalised trust. --- non-cooperation. --- public action. --- social capital.
Choose an application
onderwijs --- Sociology of education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Flanders --- Wallonia --- Enseignement --- Onderwijs --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:HIVA --- #A9711A --- Onderwijs 37 --- 371.2 --- 301.188.8 --- Wallonië --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Geplande onderwijsverandering --- Onderwijsorganisatie --- Sociologie van het onderwijs --- C6 --- België
Choose an application
In de Britse media en onderwijsmiddens is er al een tijdje veel bezorgdheid over de houding van sommige jongens tegenover de school. Zij hebben het dan over 'laddishness', jongens die het helemaal niet 'cool' vinden om goed te presteren op school. De leerachterstand die jongens oplopen wordt dan ook dikwijls aan dit soort gedrag gekoppeld. Die redenering klopt niet helemaal, maar de reden waarom sommige jongens zo'n houding aannemen noopt wel tot verder onderzoek. Als je de motivatie van die jongens kan achterhalen, kan je ook effectiever bijsturen. De onderzoekers vroegen zich ook af of dit dominante gedrag een negatieve weerslag had op de schoolresultaten van meisjes. Mogelijk imiteren sommige meisjes dit gedrag.
FEAR OF FAILURE -- 301.188.8 --- Secondary education --- Developmental psychology --- Educational sciences --- Teaching --- Educational psychology --- Social policy --- Psychology --- Great Britain --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Sociaal beleid --- Pedagogische psychologie --- Onderwijskunde --- Secundair onderwijs --- Pedagogiek --- Groot-Brittannië --- Boys --- Academic performance --- Masculinity --- Girls --- Education --- Attitudes --- Féminité --- Policy --- Book
Choose an application
Objectives of teaching --- politiek --- onderwijs --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- European Union --- Education --- Educational planning --- Education and state --- Aims and objectives --- Finalités --- Planification --- Politique gouvernementale --- -Educational planning --- -Education and state --- -#GSDBP --- 37 --- (4-67EU) --- $?$97/04 --- #A9705A --- Europese Unie --- 371.011 --- 301.188.8 --- 374.7 --- 37 <4> --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Planning --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- -Onderwijsdoelstellingen --- Sociologie van het onderwijs --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Government policy --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- 37 <4> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa --- Finalités --- #GSDBP --- Onderwijsdoelstellingen
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
I. LEERPROCESSEN. 1. Leren en onderwijs. 2. Leeractiviteiten van studenten. 3. Procesgericht onderwijs. 4. Didactische werkvormen II. ONDERWIJSONTWIKKELING. 5. Aanleidingen tot onderwijsontwikkeling. 6. Procedures voor onderwijsontwikkeling. 7. Onderwijsontwikkeling voor kwalificatie-ontwikkeling. 8. Studeerbaar onderwijs. 9. De ontwikkeling van activerend onderwijs: probleemgestuurd leren en projectonderwijs. 10. Het toetsen van vaardigheden III. ONDERWIJSORGANISATIE. 11. Sociale integratie. 12. Studieloopbaanbegeleiding als professionele activiteit. 13. Een handelingsmodel voor effectief docentschap. 14. Professionalisering van docenten. 15. Doelmatige organisatie van instellingen voor hoger onderwijs. 16. Interne kwaliteitszorg: de betekenis voor docenten
onderwijs --- didactiek --- kwaliteitsbewaking --- didactische processen --- lesgeven --- HO (hoger onderwijs) --- personeelsmanagement --- leerdoelstellingen --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- onderwijsstructuur --- quality control --- Teaching aids --- hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- schoolbeleid --- leerpsychologie --- leerkrachten --- 378.147 --- 301.188.8 --- 371.2 --- leerprocessen --- onderwijskunde --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsorganisatie --- probleemgestuurd leren --- professionalisering --- projectonderwijs --- studiebegeleiding --- vaardigheidsonderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489.4 --- Didactiek --- Integrale kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Onderwijsbeleid --- Onderwijskunde --- doceren --- 378.6 --- Didactisch proces (leerproces) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstudie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- IKZ --- didactische werkvormen --- interne kwaliteitszorg --- leeractiviteiten --- procesgericht onderwijs --- 489 --- Onderwijsontwikkeling --- Onderwijsorganisatie --- Hoger onderwijs: didactiek --- leerkrachtenopleiding --- 371.21 --- 371.22 --- Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Sociologie van het onderwijs --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 378.147 Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Lerarenopleiding --- Didactiek. --- Algemeen. --- Didactics --- Educational sciences --- Higher education --- Economics --- 000.1 --- kwaliteitszorg --- 159.95 --- Algemene werken --- Teaching
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|