Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- Sociologie --- 301 : 174.4
Choose an application
De redacteurs stellen in hun gezamenlijke inleiding een triangulaire leessleutel voor: het begrijpen van corruptie als fenomeen, de vraag naar integriteit als remedie, en het verband tussen corruptie en geweld, integriteit en vrede.Ze vertrekken vanuit het hot issue corruptie als fenomeen, dagelijks in de media gepresenteerd in alle mogelijke vormen: smeergeld, chantage, favoritisme, verduistering, intimidatie, fraude, afpersing,... En dat in alle mogelijke domeinen van onze samenleving: de politiek, de sport, bedrijven, banken, het milieu en de publieke dienstverlening. België scoort hoog op de internationale corruptie-indexen. Vervolgens komen een aantal relevante vragen aan bod: op welke manier en met welke maatregelen kan je corruptie tegengaan? Kunnen strengere wetten en zwaardere sancties het tij doen keren? Waarom en hoe worden mensen verleid tot corruptie? Wat is het belang van persoonlijke integriteit, geloof, en vrede?
Social ethics --- Corruption --- #GGSB: Sociale Ethiek --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #SBIB:35H52 --- #gsdb5 --- Academic collection --- C8 --- 301.174.4 --- 061 Ethische problemen --- corruptie --- Corruption Corruptie --- Déontologie (fonctionnaires) Plichtenleer --- Ethique Ethiek --- Intégrité Integriteit --- 311 --- 330.91 --- Ethiek --- christelijke ethiek --- integriteit --- 330.99 --- ethiek --- Ethiek van bestuur en beleid --- Ideologie en politiek --- Sociale ethiek --- Sociale vraagstukken ; algemeen - Sociale ethiek --- Politieke verschijnselen --- Criminaliteit --- Corruptie --- Integriteit --- Sociale Ethiek --- Sociale wet. essays
Choose an application
Bibliotheek François Vercammen
Islam and international relations --- Islam --- Islam and politics --- Islam et relations internationales --- Islam et politique --- Social aspects --- Aspect social --- Globalization --- Ummah (Islam) --- Islamic fundamentalism --- Islamic renewal --- Religious aspects --- Islamic countries --- Politics and government --- Islam and international relations. --- Relations internationales --- Aspect religieux --- 297 --- 264 --- 301.174.8 --- 37.03 : 2 --- P4 --- godsdienstige praktijk - liturgie --- radicalisme --- godsdienstige opvoeding (zie ook 268) --- Europa --- Globalization - Religious aspects - Islam --- Islam and politics - Islamic countries --- Ummah (Islam) - Islamic countries --- Islamic fundamentalism - Islamic countries --- Islamic renewal - Islamic countries --- Islamic countries - Politics and government --- Orient et Occident --- islam --- mondialisation --- islam et l'occident --- action politique --- terrorisme --- militance --- doctrine --- sectarisme --- choc des cultures
Choose an application
316.37 --- 343.969 --- 301.151 --- 301.173 --- 301.174 --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- 316.37 Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- Sociale psychologie --- Sociologie van de cultuur --- Sociale problemen --- VIOLENCE -- 301.188.2 --- IDENTITY -- 323.29 --- GROUP IDENTITY -- 323.29 --- VIOLENCE -- 323.29 --- GROUP IDENTITY -- 301.188.2 --- Group identity --- Identity (Philosophical concept) --- Violence --- 242 Nationaliteitenproblemen, Nationalisme --- 811 Filosofie --- Globalisering --- Multiculturalisme --- Violent behavior --- Social psychology --- Identity --- Philosophy --- Comparison (Philosophy) --- Resemblance (Philosophy) --- Collective identity --- Community identity --- Cultural identity --- Social identity --- Identity (Psychology) --- Collective memory --- Sociology of culture --- Social problems --- Group identity. --- Identity (Philosophical concept). --- Violence.
Choose an application
er kunnen probleemsituaties met leerlingen rijzen die voor de school en de leerlingen een korte onderbreking - time-out - noodzakelijk maken. Het Time-Out project wil antwoord bieden op reëel dreigende schooluitval en een problematisch verlopende schoolloopbaan deblokkeren. Daartoe is een tijdelijke intensieve individuele en groepsbegeleiding van de jongeren nodig die gericht is op aanscherpen van sociale vaardigheden, aanbieden van positieve ervaringen, opnieuw opnemen van verantwoordelijkheden. Interessant voor iedereen die werkt met jongeren die problemen hebben op school, of interesse heeft voor preventieve projectwerking.
Gedragsstoornissen --- Sociale agogiek --- Voortijdige schoolverlaters --- Secundair onderwijs. --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- Preventie. --- schoolmaatschappelijk werk --- probleemkinderen --- Social problems --- Educational psychology --- Personality development --- jeugd --- preventiewerking (mensen) --- Social policy and particular groups --- preventie --- moeilijk opvoedbare jongeren --- leerlinggedrag --- vroegtijdig schoolverlaters --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Preventie --- #A0106A --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 301.174 --- 37.015.3 --- 37.03 --- 304.4 --- 454.23 --- Bijzondere jeugdbijstand --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Jeugd --- Jeugdzorg --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Probleemgedrag --- Time-outprojecten --- 450.7 --- time-out (ler) --- 371.52 --- Drop-out --- Evaluaties --- Methodiek --- Preventie --- Spijbelen --- 361.01 --- 376 --- 371.21 --- Sociale problemen --- Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Didactische principes --- Secundair onderwijs --- Jeugdbescherming --- Schoolloopbaan --- Inclusie --- Zorgverbreding --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Schoolmoeheid --- Time-out --- Werkvormen --- Antisociaal gedrag --- Gedragsproblemen --- Vroegtijdige schoolverlater --- Sociale vaardigheidstraining --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Project --- Werkvorm --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Social stratification --- Social problems --- Social policy and particular groups --- Belgium --- BE / Belgium - België - Belgique --- 321.90 --- 364.22 <493> --- 339.21 --- Armoede/Maatschappelijke ongelijkheden --- 330.56 <493> --- 330.59 --- #SBIB:316.8H15 --- #gsdb5 --- Z364.2 --- Z==93/04 --- #A9701A --- 330.52 --- 301.172 --- 301.174 --- 304.4 --- België --- 330.59 Levensstandaard. Sociale indicatoren --- Levensstandaard. Sociale indicatoren --- 330.56 <493> Nationaal inkomen. Volksinkomen. Gezinsinkomen. Vermogensstratificatie. Particuliere inkomens en bestedingen. Armoede. Honger--België --- Nationaal inkomen. Volksinkomen. Gezinsinkomen. Vermogensstratificatie. Particuliere inkomens en bestedingen. Armoede. Honger--België --- 364.22 <493> Armoede. Financiele problemen. Financiele nood--België --- Armoede. Financiele problemen. Financiele nood--België --- Maatschappelijke klassen: algemeenheden. --- Ongelijkheid en herverdeling van vermogens en inkomens. Inkomensbeleid. --- Pauvreté/Inégalités sociales --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Nationaal vermogen --- Sociale stratificatie --- Sociale problemen --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- National wealth --- Poverty --- 362.5 (493) --- Maatschappelijke klassen: algemeenheden --- Ongelijkheid en herverdeling van vermogens en inkomens. Inkomensbeleid --- 320 --- sociale vraagstukken --- questions sociales
Choose an application
Le Groupe d’États contre la corruption (GRECO) est l’une des principales organisations internationales chargées de lutter contre le phénomène de la corruption. Fondé en 1999, cet organe du Conseil de l’Europe compte aujourd’hui une cinquantaine d’États membres : essentiellement des États européens (dont la Belgique), mais aussi les États-Unis, la Russie et la Turquie ...
BPB1810 --- corruption --- partis politiques --- comptabilite --- 301.174.4 --- Transparence administrative --- Corruption --- Parti politique --- éilliú --- korupce --- lahjonta --- corupție --- corruzione --- korruption --- korrupció --- korrupsion --- корупция --- korupcija --- Korruption --- korupcja --- корупција --- korruzzjoni --- δωροδοκία --- corruptie --- corrupción --- korruptsioon --- korupcia --- corrupção --- corruttela --- mito --- papirkinėjimas --- примање поткуп --- давање поткуп --- ветување незаслужена имотна корист --- vesztegetés --- podmićivanje --- поткуп --- éillitheacht --- tráfico de influencias --- interešu konflikta situācija --- nelikumīgs ietekmējams stāvoklis --- befolyással üzérkedés --- delito de prevaricación --- úplatkářství --- trasparenza amministrattiva --- transparență administrativă --- transparencia administrativa --- јавност управе --- javnost uprave --- jawność administracyjna --- administratīvā caurredzamība --- halduslik läbipaistvus --- förvaltningsinsyn --- trasparenza amministrativa --- transparencë administrative --- Verwaltungstransparenz --- administratívna transparentnosť --- průhlednost administrativy --- διοικητική διαφάνεια --- јавност на управата --- hallinnollinen avoimuus --- openbaarheid van het bestuur --- transparência administrativa --- preglednost uprave --- trédhearcacht riaracháin --- administrative transparency --- offentlighed i forvaltningen --- administravimo skaidrumas --- административна прозрачност --- közigazgatás átláthatósága --- транспарентност во работењето на управата --- јавност на администрацијата --- publicita správy --- транспарентност на администрацијата --- åbenhed i administrationen --- otevřenost správy --- administravimo viešumas --- transparentnost uprave --- politieke partijen --- boekhouding --- Social problems --- Political parties --- Capital structure
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
99
Club van Rome --- sociale problemen --- milieuvraagstukken --- economische orde --- 330.35 --- 330.115 --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Ecologische ethiek --- #GROL:SEMI-316.7 --- #SBIB:327.7H42 --- #SBIB:327.7H43 --- #TELE:SISTA --- #ECO:01.01:economie algemeen --- 330.35.053.2 --- 504.05 --- #ACA --- 838 Duurzame Ontwikkeling --- 838.1 Ecologie --- 839 Technologie en infrastructuur --- 301.174 --- 339.9 --- 628 --- sociologie --- 338.8 --- AA / International- internationaal --- economische groei --- groei --- internationale economie --- maatschappij --- onderzoeksprojecten --- wereldeconomie --- 330.115 Econometrie --- Econometrie --- 330.35 Economische groei. Kwantitatieve toename. Technische vooruitgang --zie ook {338.09} --- Economische groei. Kwantitatieve toename. Technische vooruitgang --zie ook {338.09} --- 304 --- 504 --- 330.1 --- Specifieke internationale organisaties en samenwerking: milieu --- Specifieke internationale organisaties en samenwerking: economie --- Sociale problemen --- Economische groei --- Internationale economische betrekkingen --- Milieubescherming. Milieutechnologie --- internationale economie in het algemeen. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --- Economic development --- Pollution --- Population --- Sustainable development. --- Environmental aspects. --- Economic aspects. --- Economic development. --- Economic history --- Geografie --- Social Sciences and Humanities --- Social Sciences and Humanities. Philosophy --- Social history --- Sociale geografie --- Mens en Milieu. --- Philosophy --- Science and Society. --- Social problems --- Economic growth --- International economic relations --- Environmental protection. Environmental technology --- Club of Rome --- 338 --- 330.15 --- #C9205 --- 640.4 --- Bevolkingsgroei --- Industrialisatie --- MIT-project --- Vervuiling --- Voedselproductie --- Wereldproblematiek --- rapport club van Rome --- 339.9 Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- 330.15 Grondstoffen. Natural resources --- Grondstoffen. Natural resources --- Filosofie der techniek - Techniek en samenleving --- Ecologische ethiek --- 936 --- duurzame ontwikkeling --- politieke ecologie --- hedendaagse wereld na 1945 --- temps contemporains après 1945
Choose an application
vergrijzing --- multiculturele samenleving --- sociologie --- 307.9 --- bijzondere onderwerpen uit de sociologie - overige onderwerpen --- Flandre ; politique --- Vlaanderen ; politiek --- 316.346.3 <493> --- 301.174 --- 301.185.1 --- inculturatie --- 312.1 --- demographie --- Demografische stratificatie naar leeftijdsgroep, generatie--België --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Immigratie. --- Population aging. --- 316.346.3 <493> Demografische stratificatie naar leeftijdsgroep, generatie--België --- Older people --- Population aging --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #gsdbS --- Aging of population --- Aging population --- Aging society --- Demographic aging --- Graying (Demography) --- Greying (Demography) --- Age distribution (Demography) --- Government policy --- Multiculturalism --- demografie --- psychologie --- vlaanderen --- et al --- etnisch-culturele minderheden --- maatschappelijke vraagstukken --- sociale zekerheid --- C3 --- maatschappij --- christen-democratie --- politiek --- #SBIB:053.AANKOOP --- #SBIB:323H100 --- Vlaanderen --- 311.94 --- 321.0 --- 331.31 --- 368.43 --- BE / Belgium - België - Belgique --- Bejaardenproblematiek 312-053.8 --- Politiek 32 --- 316.37 --- 665 Bejaarden --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Vergrijzing --- 316.37 Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- vieillissement --- flandre --- Kunst en cultuur --- 329 --- 325 --- 32 --- 362.6 --- Belgische politiek: algemene documentatie en bronnen --- Sociale problemen --- Verdeling van de bevolking naar leeftijd. Veroudering van de bevolking --- Immigratie --- De staat. De maatschappijen. De maatschappelijke klassen. Algemene naslagwerken --- Economisch beleid --- Ouderdomsverzekering. Voorbarige dood. Weduwen en wezen --- Social problems --- Age group sociology --- Flanders --- Government policy. --- Sociale wet. essays
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|