Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
"The Deuteronomistic History contains many vast troop and casualty numbers. What purpose does this literary device of numerical hyperbole serve? What rhetorical purposes do any of the numbers in this text serve? In The Rhetorical Use of Numbers in the Deuteronomistic History: "Saul Has Killed His Thousands, David His Tens of Thousands," Denise Flanders explores the variety of rhetorical effects that numbers have on the narrative of Joshua-2 Kings. Flanders demonstrates that numbers in Joshua-2 Kings often work in surprising and subversive ways. Rather than regularly glorifying a leader, large casualty numbers may actually anticipate a ruler's downfall. Rather than underscoring an Israelite battle victory, numbers sometimes qualify or undermine the triumph of victories"--
Numbers in the Bible --- Deuteronomistic history (Biblical criticism) --- 222 --- 222 Historische boeken van het Oude Testament --- 222 Livres historiques de l'Ancien Testament --- Historische boeken van het Oude Testament --- Livres historiques de l'Ancien Testament --- Deuteronomic history (Biblical criticism) --- Deuteronomists (Biblical criticism) --- DH (Biblical criticism) --- D document (Biblical criticism) --- Biblical numerology
Choose an application
Visions in the Bible --- 224 --- 222 --- 229*232 --- 229*232 Visioen van Daniel --- Visioen van Daniel --- 222 Historische boeken van het Oude Testament --- 222 Livres historiques de l'Ancien Testament --- Historische boeken van het Oude Testament --- Livres historiques de l'Ancien Testament --- 224 Livres prophetiques de l'Ancien Testament --- 224 Profetische boeken van het Oude Testament --- Livres prophetiques de l'Ancien Testament --- Profetische boeken van het Oude Testament --- Bible. --- Criticism, interpretation, etc. --- Visions in the Bible. --- Symbolism in the Bible.
Choose an application
Migraties en deportaties tekenen de geschiedenis van de mensheid. De bijbelse uittocht van het volk Israël uit de slavernij van Egypte naar het Beloofde Land is hiervan een iconisch voorbeeld. 0Intrigerend is de vraag naar de historische kern van het Exodusverhaal. Waren er inderdaad Israëlieten aanwezig in Egypte tijdens de faraonische periode? Is er een wetenschappelijke verklaring voor de bijbelse plagen? Wanneer vond de Exodus precies plaats? En hoe zit het met de doortocht door de Rode Zee en de militaire verovering van Kanaän door de Israëlieten? De Exodus inspireerde door de eeuwen heen vele westerse kunstenaars. Hun werk bepaalde in grote mate onze beeldvorming van de diverse verhaalelementen. 0Marleen Reynders maakt een duidelijk onderscheid tussen het historische bronnenmateriaal en de theologische betekenis ervan. Zij laat zien dat dit bijbels bevrijdingsepos is bedoeld om de grootsheid van Jahweh en de unieke alliantie tussen deze god en zijn volk te onderstrepen en dat het de kern van het Joodse geloof vormt.00Marleen Reynders is egyptoloog en musicoloog. Ze geeft lezingen en gastcolleges in binnen- en buitenland, begeleidt cultuurreizen en is auteur van verschillende boeken over het oude Egypte.
Migration. Refugees
---
Ancient history
---
Bible OT. Pentateuch. Exodus
---
Middle East
---
222
---
325
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|