Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
onverdraagzaamheid --- 1939-1945 2e wereldoorlog --- Frank, Anne, --- History of the Netherlands --- Frank, Anne --- collaboratie --- wereldoorlogen --- concentratiekampen --- Jodenvervolging --- 928 --- racisme --- nationaal-socialisme --- biografieën --- #A9212A --- Wereldoorlog II --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- 325 --- 32 --- 172 --- 92 --- Wereldoorlog 2
Choose an application
-1560-1
928 --- Wereldoorlog II --- Tweede Wereldoorlog --- geschiedenis --- wereldgeschiedenis --- België --- 935.3 --- geschiedenis België - 1940-1945, WOII : algemeen --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Geschiedenis van de nieuwste tijden --- Oorlogen
Choose an application
Wereldoorlog II --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- 476.44 --- C5 --- kinderen --- 928 --- Jodenvervolging --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- wereldoorlog II (zie WO II ) --- 476.4 --- geschiedenis --- Tweede Wereldoorlog --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- Belgium
Choose an application
Oorlog is van alle tijden. En al eeuwenlang vertellen mensen over de hele wereld daar verhalen over. Dit boek is een verzameling van ongeveer tachtig boeiende Europese romanfragmenten, gedichten, verhalen en bladzijden uit prentenboeken en stripverhalen over oorlog. Elke auteur, elke behoeder van het vergeten, bekeek die oorlog op zijn eigen fantasierijke, indringende en originele manier. Voor één keer zijn het niet de volwassenen die de hoofdrollen spelen. Het geploeter in de Vlaamse loopgraven, het bange onderduiken, de kampen, het politieke onrecht in Marokko, de vlucht uit Koerdistan, Viëtnam, Bosnië of Polen, het fascisme in Portugal, en zoveel meer ... het wordt haast allemaal beschreven en beleefd vanuit de ogen van kinderen en jongelui. Zij zijn hier de helden of de slachtoffers van wat de groten der aarde aanrichtten. Vaak zijn die verhalen triest, maar al even vaak klinkt er hoop doorheen. Tussen en in de regels lees je dat kinderen en jonge mensen de echte overlevers zijn en dat humor, vindingrijkheid en zin voor avontuur hen daarbij helpen. Een bloemlezing uit de Nederlandstalige, Engelse en Portugese literatuur.
Vredesopvoeding --- Oorlog in de jeugdliteratuur --- Vredesopvoeding. --- Oorlog in de jeugdliteratuur. --- JB KOM --- oorlogsgedichten --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Oorlog ; poëzie --- 000162.jpg --- jeugdliteratuur: bloemlezing --- oorlog: bloemlezing --- 1914-1918; 1e wereldoorlog --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Oorlogen. --- Oorlogsverhalen --- jeugdliteratuur --- poëzie --- oorlog --- oorlogen --- kinderpoëzie --- verhalen --- verhalenbundels --- 456.8 --- 9+ --- 927.5 --- 928 --- Jeugdpoëzie --- Oorlog --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Verhalen --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- oorlogsverhalen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdboek 9+ --- Vormingsgebieden
Choose an application
Handleiding bij de bundel met romanfragmenten, gedichten, verhalen en bladzijden uit prentenboeken en stripverhalen over het thema oorlog.
Vredesopvoeding. --- Oorlog in de jeugdliteratuur. --- jeugdliteratuur --- poëzie --- oorlog --- Oorlog en vrede : didactiek --- Oorlog en vrede : documenten --- Vredesopvoeding --- 456.8 --- 927.5 --- 928 --- Jeugdliteratuur --- Oorlog --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Verhalen --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- gedichten --- verhalen --- Didactiek --- Leermiddelen --- Oorlog in de jeugdliteratuur --- Vormingsgebieden --- 1914-1918; 1e wereldoorlog --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Poëzie --- Didactische werkvormen --- jeugdliteratuur: oorlog --- #BSCH: vak : Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Poetry --- Fiction --- Thematology --- Children's literature. Juvenile literature --- oorlogen (themawoord fictie) --- didactiek --- oorlogen --- SO (secundair onderwijs) --- leesbevordering --- vredesopvoeding --- lager onderwijs --- Jeugdboek 9+ --- D062474.jpg --- jeugdliteratuur: didactiek --- oorlog: jeugdliteratuur --- Verhaal --- Didactische werkvorm --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Critique littéraire --- Oorlogsverhalen
Choose an application
Samenlevingen hebben een diepe drang om te herdenken en te herinneren. Zeker vandaag is het verleden alomtegenwoordig, en is er sprake van een ware 'memory boom'. Collectieve herinnering is echter niet neutraal. Ze wordt ingezet in het nastreven van allerlei politieke, sociale, culturele en morele doelen. De noodzaak van een kritische houding tegenover herinnering dringt zich dan ook op. 0'Herinneringen aan de Holocaust' richt zich op de educatie over herinnering, en analyseert het selectieve, politieke en evoluerende karakter van herinnering. Het boek onderzoekt de verschillende vormen van herinnering en de gespannen relatie tussen herinnering en geschiedenis. Via de analyse van onder meer films, stripverhalen, musea, monumenten en memorialen focussen de auteurs zich daarbij specifiek op de evolutie van de holocaustherinnering vanaf 1945, in Europa en in de Verenigde Staten. Bovendien krijgt de lezer bij elk hoofdstuk verschillende didactische scenario?s aangeboden, geschikt voor het secundair geschiedenisonderwijs. Kortom, een toegankelijk boekje voor iedereen die geįnteresseerd is in geschiedenis, en in het bijzonder een aanrader voor leerkrachten en al wie werkzaam is in de educatieve sector.
Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Catastrophe, Jewish (1939-1945) --- Destruction of the Jews (1939-1945) --- Extermination, Jewish (1939-1945) --- Holocaust, Nazi --- Ḥurban (1939-1945) --- Ḥurbn (1939-1945) --- Jewish Catastrophe (1939-1945) --- Jewish Holocaust (1939-1945) --- Jews --- Nazi Holocaust --- Nazi persecution of Jews --- Shoʾah (1939-1945) --- Genocide --- World War, 1939-1945 --- Kindertransports (Rescue operations) --- Study and teaching --- Nazi persecution --- Persecutions --- Atrocities --- Jewish resistance --- C6 --- Academic collection --- 928 --- KADOC --- Herinneringseducatie --- Holocaust --- Jodenvervolging --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Holocauste, 1939-1945 --- History as a science --- History of Europe --- anno 1940-1949 --- Holocauste --- --Historiographie --- --Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Collective memory --- Holocaust, Jewish (1939-1945), in motion pictures --- Étude et enseignement --- --Europe --- --États-Unis --- --Mémoire collective --- --Cinéma --- --Bande dessinée --- --Study and teaching --- History --- Holocaust [Jewish ] (1939-1945) --- Personal narratives --- Historiography --- Holocaust, Nazi (Jewish Holocaust) --- Nazi Holocaust (Jewish Holocaust) --- Nazi persecution (1939-1945) --- Historiographie --- Holocaust, Jewish (1939-1945) - Study and teaching - United States --- Holocaust, Jewish (1939-1945) - Study and teaching - Europe --- Holocaust, Jewish (1939-1945) - History --- Holocaust, Jewish (1939-1945) - Comic books, strips, etc. --- Mémoire collective --- Cinéma --- Bande dessinée --- Europe --- États-Unis --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenisonderwijs --- Tweede Wereldoorlog --- herinneringen --- holocaust
Choose an application
Het lijkt wel of niemand meer zonder een gsm kan! Er wordt niet alleen meer mee gebeld. Met de nieuwste modellen kun je foto's maken en versturen, spelletjes spelen, rekenen, een agenda bijhouden, chatten, sms'en, e-mails versturen en zelfs tv-kijken. De eerste mobiele telefoon paste nauwelijks in een auto. Sindsdien zijn ze steeds kleiner geworden. Maar nog steeds zit er in elke mobiele telefoon een microfoon en een luidspreker. Een antenne verstuurt de gesprekken naar het netwerk van een provider. Vaak gaan gesprekken zelfs via satellieten. Door de uitvinding van het gsm-systeem kun je bijna overal met bijna elk land bellen.
IJstijden. --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- Mexico. --- Geschiedenis --- Wereldoorlog II. --- Egypte --- Mummies. --- Geschiedenis. --- Alcohol. --- Alcoholgebruik --- Alcoholisme --- Jeugd. --- Preventie. --- Vogeltrek. --- Gsm's. --- Heksen. --- Boeddhisme. --- Terrorisme. --- klimaat --- klimaatveranderingen --- Meteorology. Climatology --- ijs --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Regional documentation --- geschiedenis --- reisgidsen (genre) --- Mexico --- Tweede Wereldoorlog --- World history --- anno 1940-1949 --- mummies --- Archeology --- Prehistory --- Ethics and addiction --- alcoholische dranken --- Telecommunication technology --- GSM (global system for mobile communications) --- Folklore --- heksen --- Esoteric sciences --- Indian religions --- boeddhisme --- Polemology --- terrorisme --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- 330.91 --- Terrorisme $e trefwoord --- 3de graad --- 476) WERELDORIENTATIE O.N --- terrorisme (ler) --- Terrorisme --- Terrorisme ; algemeen --- Samenleving - politiek - recht --- Geschiedenis; ba.o --- 476.13 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Politieke verschijnselen --- alcohol --- 614.72 --- Verslaving --- Alcohol --- alcohol (ler) --- Alcohol en gezondheid --- 602.42 --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Drugs --- Alcoholverslaving --- Alcoholisme - Drankmisbruik --- Egypte 940.2 --- Mummies --- Egyptische mummies --- gletsjermummies --- mummies (ler) --- Het Oude Egypte --- Egypte ; cultuur --- Mummies ; Egypte --- Archeologie; algemeen --- 908.5 --- Heksen --- heksen (ler) --- heksenprocessen (ler) --- heksenvervolgingen (ler) --- Over sprookjes en fantasiefiguren --- Heksenvervolgingen --- Hekserij ; volkskunde --- 912.4 --- Bijgeloof --- Magie --- Hekserij --- vogels --- 598.3 --- Vogeltrek --- vogeltrek --- vogeltrek (ler) --- Trekvogels ; navigatie --- Biologie; ba.o --- Vogels --- Vogels ; algemeen --- 928 --- Tweede wereldoorlog --- wereldoorlog 2 (ler) --- wereldoorlog ii (ler) --- Wereldoorlogen --- Hitler --- Wereldoorlog II --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- GSM --- 668.5 --- Telefoneren --- gsm's --- mobiele telefonie --- gsm (ler) --- mobiele communicatie (ler) --- Radio-TV-Krant-Post-Telefoon --- Gsm's --- Mobiele communicatie --- Telecommunicatiesatellieten --- 376.3 --- Technologische opvoeding; ba.o --- Communicatie --- Mobiele telefonie --- Mobilofoons --- Telefonie --- klimaatverandering --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- IJstijden --- Geologie --- Lager onderwijs --- Land- en volkenkunde --- Archeologie --- Boeddhisme --- Godsdienst --- 214.3 --- toerisme --- boeddhisme (ler) --- Godsdiensten --- Godsdienst; ba.o --- ijstijden (ler) --- Oertijd --- 563.2 --- Aardrijkskunde; ba.o --- Klimatologie --- ijstijd --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Mexico 990 --- mexico (ler) --- Landen M --- Mexico ; sociaal-economische beschrijvingen --- Mexico-stad --- Am.m-mexi 994 --- Mexico; sociaal-economische beschrijvingen --- 080274.jpg --- Overige landen en werelddelen; afzonderlijk --- poolgebieden --- informatieve jeugdliteratuur --- prehistorie --- Quaternary period --- Ijstijd --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Mummie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Voorlichting --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|