Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Developmentally disabled children --- Pediatric neuropsychology --- Enfants atteints de troubles du développement --- Neuropsychologie pédiatrique --- Psychological testing --- Aspect psychologique --- 159.922.762 --- Kinderen met geestelijke handicap --- Theses --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Enfants atteints de troubles du développement --- Neuropsychologie pédiatrique
Choose an application
2001
Mensen met een verstandelijke beperking --- Bewegingsorganen --- Gehandicapte kinderen --- Zieke kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een lichamelijke beperking --- 159.922.761 --- 159.922.762 --- Kinderen met een handicap --- Dagelijks leven --- 325 --- fysiek gehandicapten --- gehandicapten --- kinderen --- mentaal gehandicapten --- 159.922.761 Kinderen met lichamelijke handicap --- Kinderen met lichamelijke handicap --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- (zie ook: instellingen voor gehandicapten) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Bewegingsorgaan --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind met een handicap --- Zieke --- Kind --- ouder --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- personen met een beperking. --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen.
Choose an application
Wanneer ouders tot het besef komen dat hun kind een verstandelijke beperking heeft, dan overheersen in een eerste fase vaak ontgoocheling en verwarrende gevoelens. Hun toekomstperspectieven worden grondig door elkaar geschud. Er duiken veel onzekerheden op met betrekking tot hun mogelijkheden om zich 'goed genoeg' af te stemmen op de speciale noden van hun kind. Het is dan ook wenselijk om deze ouders te ondersteunen bij dit complexe proces. Mits een gepaste ondersteuning slagen vele ouders erin om tot aanpassingen te komen die door hen en door hun kinderen als erg waardevol worden ervaren. In het eerste deel van dit boek gaat de aandacht naar de ouderschapsconstellatie (het ouder worden) en naar het zoeken naar en het verwerken van de diagnose. Er wordt een kader voorgesteld om de 'emotionele beschikbaarheid' van ouders ten aanzien van hun kinderen te ondersteunen. Het tweede deel bevat vijf ervaringsverhalen van ouders die hun zoekproces op een persoonlijke manier beschrijven. Ze besteden Bijzondere aandacht aan hun eigen beleving, de relatie met hun kind en hun contacten met familie, vrienden en diverse hulpverleners. Ouderschap onder DRUK is zowel een boek voor ouders als voor hulpverleners, in de hoop hun wederzijdse dialoog verder te inspireren Inhoudsopgave : Deel I 1. Ouders en hun kind met een verstandelijke beperking: ouderschap en ontwikkeling 'onder druk' 1.1 Ouders en hun kind met een verstandelijke beperking: kwetsbaar en veerkrachtig 1.2 Ouderschapsconstellatie 1.3 Ouderschapsconstellatie 'onder druk' 1.4 Ontwikkeling 'onder druk' 2. Ouderschap 'onder druk': een complex aanpassingsproces 2.1 Een complex aanpassingsproces 2.2 Een bang vermoeden 2.3 Diagnose: baken of dwaallicht? 2.4 Verwerking als psychologische onderstroom voor aanpassing 3. 'Emotionele beschikbaarheid' als baken? 3.1 Eerste situering 3.2 Het denkkader met betrekking tot 'emotionele beschikbaarheid' 3.3 Het gebruik van de 'schalen voor emotionele beschikbaarheid' bij kinderen met een verstandelijke Beperking 3.4 'Emotionele beschikbaarheid' als baken Deel II Verhalen van ouders
Mentaal gehandicapte kinderen. --- Ouders van mentaal gehandicapte kinderen. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- ouderschap --- kinderen met een beperking --- ouders-kind relatie --- Gezinsbegeleiding bij personen met een verstandelijke handicap (ouderbegeleiding van personen met een verstandelijke handicap) --- #KVHB: Mentaal gehandicapten --- #KVHB: Ouderschap --- #KVHB: Orthopedagogie --- 159.922.762 --- 376.3 --- Diagnostiek --- Downsyndroom --- Emoties --- Kinderen met een handicap --- Ouders --- Personen met een mentale handicap --- Verwerking --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 325 --- 462.3 --- mentaal gehandicapte kinderen --- mentaal gehandicapten --- ouders --- ouders van mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Ouder-kindrelatie --- Ouderschap --- Relatie ouder - kind --- graduaat orthopedagogie --- orthopedagogische hulpverlening --- gezinsproblematiek --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Child Development. --- Infant. --- Child. --- Cognition. --- Cognition Disorders. --- Intellectual Disability. --- 159.922.762 --- Children with mental disabilities --- -Cognition disorders --- -Infants --- -Babies --- Infancy --- Children --- Cognitive disorders --- Psychology, Pathological --- Mentally handicapped children --- Mentally retarded children --- Retarded children --- Children with disabilities --- Youth with mental disabilities --- Deficiency, Mental --- Intellectual Development Disorder --- Mental Deficiency --- Mental Retardation, Psychosocial --- Disability, Intellectual --- Idiocy --- Mental Retardation --- Retardation, Mental --- Deficiencies, Mental --- Development Disorder, Intellectual --- Development Disorders, Intellectual --- Disabilities, Intellectual --- Disorder, Intellectual Development --- Disorders, Intellectual Development --- Intellectual Development Disorders --- Intellectual Disabilities --- Mental Deficiencies --- Mental Retardations, Psychosocial --- Psychosocial Mental Retardation --- Psychosocial Mental Retardations --- Retardation, Psychosocial Mental --- Retardations, Psychosocial Mental --- Abnormalities, Multiple --- Cockayne Syndrome --- Cri-du-Chat Syndrome --- De Lange Syndrome --- Fragile X Syndrome --- Laurence-Moon Syndrome --- Prader-Willi Syndrome --- Rubinstein-Taybi Syndrome --- Rett Syndrome --- Angelman Syndrome --- Williams Syndrome --- Mentally Disabled Persons --- Brain Diseases, Metabolic, Inborn --- Bardet-Biedl Syndrome --- Cognitive Defects --- Cognitive Deficits --- Cognitive Impairments --- Overinclusion --- Cognitive Defect --- Cognitive Deficit --- Cognitive Impairment --- Defect, Cognitive --- Defects, Cognitive --- Deficit, Cognitive --- Deficits, Cognitive --- Disorder, Cognition --- Disorders, Cognition --- Impairment, Cognitive --- Impairments, Cognitive --- Cognitive Aging --- Cognitive Function --- Cognitions --- Cognitive Functions --- Function, Cognitive --- Functions, Cognitive --- Minors --- Infants --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- Growth --- Kinderen met geestelijke handicap --- Psychological testing --- Diagnosis --- -Kinderen met geestelijke handicap --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- -159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Babies --- Cognition disorders --- Child --- Child Development --- Cognition --- Cognition Disorders --- Infant --- Intellectual Disability --- Persons with Mental Disabilities
Choose an application
I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?
Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|