Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit proefschrift is geen juridisch traktaat. De focus van het werk is in essentie interdisciplinair. Het Onderzoek start vanuit een verkenning van de onderwijskundige invulling van het begrip professionaliteit en een analyse van het relevante juridische kader. Het is een onderwijskundig doctoraat met als doelstelling aanbevelingen te ontwikkelen voor optimale onder wijsregelgeving en schoolmanagement. Het perspectief van de eindgebruiker van de aanbevelingen die in deze studie worden ontwikkeld staat centraal: overheden, bestuursorganen, directies, schoolbeleidsorganen, inspectie, pedagogische begeleidingsdiensten, decretale mentoren, evaluatoren en leraren... Omwille van dit perspectief wordt enkel juridisch jargon gehanteerd waar dit nodig is voor een correcte en accurate duiding van begrippen met een specifieke juridische betekenis. De verklaring wordt telkens gegeven in de tekst.
Leraren --- Onderwijsrecht. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Professionalisering. --- Onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- lerarenberoep --- Objectives of teaching --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijswetgeving --- Sociology of education --- School management --- beroepsprofielen --- onderwijs --- schoolmanagement --- 450.2 --- leraren --- onderwijsrecht --- recht --- 450.7 --- Beroepsprofielen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Schoolmanagement --- Beroepsprofielen ; onderwijs --- Schoolmanagement ; begeleiding leerkrachten --- Onderwijskwaliteit --- 101731.jpg --- Onderwijsrecht ; België --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Opleiding en bijscholing --- Theses --- Onderwijsrecht --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|