Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek Schoolvoorbeelden van samenwerking worden acht praktijkvoorbeelden beschreven van de wijze waarop het basisonderwijs de samenwerking met externe instellingen voor jeugdzorg, gezondheidszorg en welzijn in de regio heeft vormgegeven. De geselecteerde praktijken verschillen in onder meer de ontstaansgeschiedenis, de doelstellingen van de samenwerking en de beoogde resultaten, de organisatie en de wijze van samenwerken en de functionarissen van instellingen die daarbij betrokken zijn. Deze publicatie is een vervolg op drie andere publicaties die door het Landelijk Centrum Onderwijs en Jeugdzorg (LCOJ) en WSNS Plus zijn geschreven, te weten Topografie van de samenwerking, Spoorzoeken voor de samenwerking en Stappen vooruit in de samenwerking. Deze richten zicht achtereenvolgens op taken en verantwoordelijkheden van relevante instellingen, op referentiemodellen van samenwerking, en op een handreiking voor het systematisch voorbereiden en uitvoeren van verbeterplannen. Tezamen beogen deze publicaties bij te dragen aan het verbeteren en versterken van de zorgstructuur van het basisonderwijs door scholen en vooral coordinatoren van WSNS-verbanden handreikingen te bieden bij het benutten van samenwerkingsmogelijkheden met externe instellingen in de regio. Deze publicatie is mede tot stand gekomen in het kader van de Operatie Jong. (Bron: covertekst)
Onderwijsmanagement --- 090860.jpg --- Basisonderwijs ; Nederland
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|