Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Physiotherapy. Alternative treatments --- kinesitherapie --- Physical education and training --- Health --- Recreation --- Dance --- Education physique --- Santé --- Loisirs --- Danse --- Research. --- Research --- Recherche --- 796.012 --- -Health --- -Physical education and training --- -Recreation --- -onderzoeksmethodiek --- onderzoek --- Personal health --- Wellness --- Medicine --- Physiology --- Diseases --- Holistic medicine --- Hygiene --- Well-being --- Dances --- Dancing --- Amusements --- Performing arts --- Balls (Parties) --- Eurythmics --- Manners and customs --- Community centers --- Leisure --- Athletic training --- Education, Physical --- P.E. (Physical education) --- PE (Physical education) --- Phy ed --- Phys ed --- Physical culture --- Physical training --- Sports --- Sports training --- Training, Physical --- Education --- Athletics --- Exercise --- Gymnastics --- Movement and motor functions: tests and measurement --- Training --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- Santé --- onderzoeksmethodiek --- Recreation research
Choose an application
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de verslaglegging de onderzoeksfocus verheldert, het onderzoek doen overzichtelijker maakt en de onderzoeksopbrengsten kan vergroten.De inhoud is gedegen, op niveau en helder qua opbouw. Het boek bevat diverse nieuw-ontwikkelde modellen en overzichten. Ook worden verschillende verslagmogelijkheden behandeld in relatie tot het doel en de doelgroep van het onderzoek. Wat daarbij kenmerkend is voor dit werk, is de toon: luchtig, vol voorbeelden en metaforen en waar mogelijk enigszins anekdotisch wordt praktijkgericht onderzoek op nuchtere wijze in kaart gebracht.www.coutinho.be
Science --- Higher education --- praktijkonderzoek --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Praktijkonderzoek --- Verslaggeving --- Schrijven --- Organisatieontwikkeling --- Scripties --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Rapporteren --- Diagnose --- Verslagen --- PXL-Education 2014 --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Onderzoek voeren. --- Wetenschappelijke rapporteren. --- Rapporteren. --- onderzoeksmethodiek --- 001.891 --- 450.4 --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 844.6 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- Eindwerken --- scripties --- Onderwijskunde --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Scriptie --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Verslag --- onderzoeksvaardigheden --- schrijven --- Onderzoek (wetenschap) --- Diagnostiek
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
72 p.
Study methods --- Didactics of medicine --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethodiek --- statistiek --- verpleegkundig onderzoek --- verpleegkunde --- 613 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- kritisch lezen --- scriptie --- 300.6 --- onderzoek --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- Wetenschap --- Methodologie --- Evaluatie --- 613.22 --- 613.3 --- diagnose --- gezondheidszorg --- onderzoeken --- publicatie --- vakliteratuur --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Beroep en opleiding --- 303.1 --- Bronnengebruik --- Correlatie --- Interview --- Onderzoek --- Onderzoeksmethode --- Research (dierproeven, enquêtes) --- Statistiek --- Steekproef --- Taalgebruik --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- beoordeling --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken: wat is dat? (Onderzoeken als leraar, waarom zou je? - Methodische aanpak - Alledaags kennen en onderzoekend kennen - Twee hoofdvormen van onderzoek - Grondhouding van de onderzoeker) - Hoe komen we tot een onderzoeksvraag? (Doelstelling van het onderzoek - Doelstelling in het onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidsituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen aan onderzoeksvragen en deelvragen) - Onderzoeksvragen en het theoretisch kader (Rol van theorie - Wat is een theorie? - Werken met theorie: rol van eigen praktijk-ervaring - Theorie en onderzoeksvragen: voorbeeld - Hoe kom je aan Een onderwerp?) - Methodische aanpak (Belangrijke onderzoeksmethoden - Verkrijgen van gegevens - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Hoe vaak gegevens verzamelen en in welke situatie?) - Verzameling van gegevens: instrumentontwerp (Methoden van gegevensverzameling; algemene punten - Vragenlijst - Interview - Observeren - Toetsen en tests - Checklist - Aandachtspunten voor instrumenten) - Verwerken van de onderzoeksgegevens (Verschil tussen kwalitatieve en kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwalitatieve gegevens - Reflectie op de uitkomsten van het onderzoek) - Praktijkonderzoek: onderzoeken n handelen (Planmatig handelen: basis voor praktijkonderzoek - Aanzet tot een basismodel voor praktijkonderzoek - Stroomdiagram praktijkonderzoek - Meerdere petten op - Voorbeelden van praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging - Onderzoeksrapport - Bijdrage aan het vakgebied: stap naar kennisconstructie) - Bijlagen (Mijn onderwerp bestaat niet in het Engels: I always get my sin - Onderzoeksplan op basis van nieuwsgierigheid - Planformulieren - Vragenlijst - Leerkrachtvragenlijst Dyslexieovergang - Antwoorden op een open enqutevraag - Uitwerking opdracht 'waarom de bergen in?' - Onderzoek in basis- en voortgezet onderwijs: voorbeelden - Actieve verwerking van literatuur - APA-regels literatuurlijst en literatuurverwijzing)
hogescholen --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- praktijkonderzoek --- Higher education --- Hoger onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.818 --- 300.6 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- hoger onderwijs --- onderzoeksmethodiek --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- 489.59 --- wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 489.1 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie ; algemeen --- Rapporteren --- Onderzoeksvaardigheden --- S20090456.JPG --- sociaal onderzoek --- sociale vaardigheden --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Overige onderwerpen --- 301.08 --- 007 --- Hoger onderwijs. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Vocational education --- Study and teaching (Higher) --- Methodology --- departement Algemeen 09
Choose an application
Evidence-based practice voor verpleegkundigen bevat concrete handvatten voor toepassing van de methodiek van evidence-based practice in de dagelijkse praktijk van de verpleegkundige. In het eerste deel worden de uitgangspunten van evidence-based practice beschreven en de methodiek gepresenteerd. In het tweede deel worden de stappen van de methodiek voor verschillende onderzoekstypen uitgewerkt en toegelicht met voorbeelden uit de verpleegkundige beroepspraktijk. Het derde deel gaat over evidence-based werken: het implementeren van evidence-based practice in het eigen handelen en het betrekken van bewijs en evidence bij besluitvorming.
Nursing --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- evidence-based methodiek --- evidence-based nursing --- verpleegplannen --- verpleegkunde --- Evidence-based verpleegkunde --- 616-083 --- evidence-based medicine --- evidence-based verpleegkunde --- onderzoeksmethodiek --- 613 --- evidence based nursing --- evidence based onderzoek --- verpleegkundig onderzoek --- evidence-based practice --- systematisch verpleegkundig handelen --- 613.22 --- Evidence-based nursing --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- verpleegkundige en patiënt --- verpleegproces --- systematische reviews --- verpleegkundig beroep --- PXL-Healthcare 2015 --- Evidence based onderzoek --- Verpleegkunde --- Evidence-based medicine --- richtlijnen (zorg) --- besluitvorming
Choose an application
Met deze gids willen de auteurs een lacune invullen en het abstracte concept 'onderzoekscompetentie' vertalen naar praktische hulpmiddelen voor de leerkrachten wetenschappen en hun klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- probleemoplossend denken --- School management --- Didactics of sciences --- Research on teaching --- onderzoeksmethoden --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Biologie ; secundair onderwijs ; didactiek --- Chemie ; secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs --- biologie --- chemie --- didactiek --- fysica --- onderzoeken --- onderzoeksmethodiek --- wetenschappen --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen; secundair onderwijs ; didactiek --- natuurwetenschappen --- Biologie : didactiek --- Chemie : didactiek --- Fysica : didactiek --- Natuurwetenschappen : didactiek --- 485.4 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Education --- secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- Onderzoekend leren --- Vraagstukken --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijsleergesprekken --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- Biologische proeven --- Vraagstuk (wiskunde) --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijsleergesprek --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- Biologische proef --- Grafische sector
Choose an application
Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken, wat is dat? - Tot onderzoeksvraag komen (Doelstellingen van en in onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidssituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen) - Onderzoeksvragen en theoretisch kader (Rol van theorie - Praktijkervaring - Theorie en onderzoeksvragen) - Methodische aanpak (Onderzoeksmethoden - Gegevens verkrijgen - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Frequentie gegevensverzameling) - Gegevens verwerken (Kwantitatieve gegevens - Kwalitatieve gegevens) - Praktijkonderzoek (Planmatig handelen - Basismodel - Stroomdiagram - Met verscheidene Petten op - Voorbeelden praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging) - Dossiers (Enqute - Uitgewerkte opdracht als voorbeeld - Voorbeelden van onderzoek - Creatieve verwerking van literatuur - Regels literatuurverwijzing en -lijst).
hogescholen --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- praktijkonderzoek --- Higher education --- 001.818 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- hoger onderwijs --- onderzoeksmethodiek --- 300.6 --- 489 --- Hoger onderwijs --- Praktijk --- Wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- onderzoeken --- rapporteren --- 001.891.5 --- Enquêtes --- Research (onderzoek) --- Sociologisch onderzoek (methodologie in sociaal onderzoek, onderzoek, sociaal onderzoek, sociaal-wetenschappelijk onderzoek) --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- maatschappijwetenschappen, methoden --- 001.891 --- Praktijkonderzoek --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Methodologie --- Onderzoek --- Onderwijs --- Hogescholen --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Hoger onderwijs. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Hogeschool --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Onderzoek (wetenschap) --- Research --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- hoger onderwijs. --- Crime prevention --- Crime prevention surveys --- Crime --- Criminalité --- Evaluation --- Government policy --- Prévention --- Enquêtes --- Politique gouvernementale --- Lokale politie --- Veiligheidsbeleid --- Rechterlijke macht
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|