Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Kleine prijsjes : kortingsgids : een wegwijzer naar kortingen voor sport- en jeugdactiviteiten
Authors: --- --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Brussel Vlaamse Gemeenschapscommissie, dienst Cultuur, Jeugd en Sport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sportsponsors : niet zoeken maar vinden ! : slimme stappen voor het aan boord halen en houden van sportsponsors
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789049612016 Year: 2014 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Routledge handbook of sports sponsorship : successful strategies.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 0203967828 0415401100 0415401119 9780203967829 9780415401104 9780415401111 Year: 2007 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Football, corruption and lies : revisiting Badfellas, the book FIFA tried to ban
Authors: ---
ISBN: 9781138681774 1138681776 9781138681736 1138681733 Year: 2017 Publisher: London: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The corruption scandal engulfing FIFA is arguably the biggest story in the history of modern sport and a watershed for sport governance. More than a decade ago, John Sugden and Alan Tomlinson laid the foundations for subsequent investigations with the publication of Badfellas, a ground-breaking work of critical sport sociology that exposed the systematic corruption at the heart of world football. It was a book that FIFA and Sepp Blatter tried to ban. Now re-issued to combine the original contents of Badfellas with new chapters covering the current crisis, this book points to the ways in which FIFA's new administration can learn from the Blatter story. The prequel traces the course of Sugden and Tomlinson's game-changing investigation into FIFA, while the sequel updates the FIFA story from 2002 onwards and provides a chronology of crises and scandals within the FIFA narrative"--

Keywords

Soccer --- Sports sponsorship --- Soccer


Book
La mano negra : ces forces obscures qui contrôlent le football mondial
Authors: ---
ISBN: 9782755640199 2755640197 Year: 2018 Publisher: Paris: Hugo & cie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Soccer --- Sports sponsorship --- Soccer


Periodical
Journal of sponsorship.
ISSN: 17541379 Year: 2007 Publisher: London : Henry Stewart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Film
Sports sponsorship : its relevancy
Author:
Year: 2009 Publisher: London : Henry Stewart Talks Ltd,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sport management, marketing, and innovation
Authors: --- ---
ISBN: 1837531013 Year: 2022 Publisher: [Place of publication not identified] : Emerald Publishing Limited,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sponsoring sportif
Authors: ---
ISBN: 2717868607 9782717868609 Year: 2016 Publisher: Paris: Economica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Lors de sa première participation au Tour de France cycliste comme sponsor d'équipe en 1997, la marque Cofidis bénéficiait d'une notoriété de 2 % auprès des seuls consommateurs français. En 2015, avec un budget estimé à onze millions d'euros, la marque de crédit a gagné en empathie et sa notoriété atteint 90 % sur les marchés espagnol, français et italien où elle est implantée. La performance est remarquable mais elle est à haut risque si on se souvient que la société a été mêlée à un procès pour dopage. Ce livre propose une approche du sponsoring sportif qui s'inscrit dans une perspective de gestion et notamment de rationalité marketing. Le sponsor doit être gagnant en termes d'image, ainsi que d'un point de vue économique. Cet impératif de rentabilité constitue le fil directeur de l'analyse qui accorde une large place à la mesure des retombées. La cinquième édition de cet ouvrage, entièrement remaniée et enrichie de références actualisées, s'adresse principalement aux responsables marketing des entreprises et des collectivités, en tant qu'instrument d'aide à la décision, ainsi qu'aux dirigeants de clubs, de fédérations sportives et aux organisateurs d'événements ayant à monter des dossiers de partenariat. Il vise également les étudiants et les enseignants des filières de gestion du sport par son caractère didactique et les nombreuses données d'illustration"

Keywords

Sports sponsorship --- Sports --- Sports --- Sports


Book
Sport und Recht : Sponsoring von Hochleistungssportlern unter rechtshistorischen und verfassungsrechtlichen Gesichtspunkten.
Author:
ISBN: 3631329385 Year: 1998 Publisher: Frankfurt am Main Peter Lang

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by