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791.43.03 --- Motion pictures --- -National socialism in motion pictures --- #SBIB:309H1331 --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Filmstijlen --- History --- Films met een persuasieve functie (met inbegrip van de propaganda- en reclamefilm) --- History and criticism --- National socialism in motion pictures. --- History. --- 791.43.03 Filmstijlen --- National socialism in motion pictures
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Motion picture actors and actresses --- National socialism in motion pictures --- 7.071 UKLANSKI --- affiches --- film --- fotografie --- kunst --- nazifilms --- nazisme --- portret --- portretfotografie --- twintigste eeuw --- wereldoorlog --- Film --- Motion pictures
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Examining the ways in which the Third Reich is represented in German and Austrian novels and films, this book also examines other aspects of the commemoration of the Third Reich. It covers media, and issues, including documentary, gender, the linguistic politics of cinema, photography, memorials, and museums.
German literature --- Austrian literature --- Motion pictures, German --- National socialism in literature. --- National socialism in motion pictures. --- Motion pictures --- German motion pictures --- Foreign films --- History and criticism. --- History.
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Probing the emotional sources and effects of this fascination, Sabine Hake looks at the historical relationship between film and fascism and its far-reaching implications for mass culture, media society, and political life. In confronting the specter and spectacle of fascist power, these films not only depict historical figures and events but also demand emotional responses from their audiences, infusing the abstract ideals of democracy, liberalism, and pluralism with new meaning and relevance.
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Nazis in motion pictures. --- National socialism in motion pictures. --- World War, 1939-1945 --- Motion pictures and the war. --- National socialism in motion pictures --- Nazis in motion pictures --- 791.43 --- film --- filmgeschiedenis --- filmtheorie --- iconografie --- nazisme --- wereldoorlog II --- World War, 1939-1945, in motion pictures --- Motion pictures --- Motion pictures and the war
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Partant du principe que le cinéma reflète les interrogations de la société dans laquelle il est créé, les contributeurs étudient les oeuvres cinématographiques et télévisuelles allemandes des années 1990 et 2000, leurs caractéristiques esthétiques, les différentes formes de représentation et de transmission du regard sur les victimes, les coupables, la dictature, etc.
National socialism in motion pictures --- Motion pictures --- Nazisme dans le cinéma --- Cinéma --- History --- Histoire --- National-socialisme --- Cinéma allemand --- Thèmes, motifs --- Au cinéma --- Histoire et critique --- Nazisme dans le cinéma --- Cinéma --- Au cinéma. --- Thèmes, motifs. --- Histoire et critique.
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Cet essai interroge "Portier de nuit" un film culte, chef-d’œuvre de la cinéaste, qui suscita bien des controverses à sa sortie en 1974. Il questionne l’esthétique de Liliana Cavani, la lecture qu’elle produit du nazisme, le lien d’amour qui lie un ancien bourreau et sa victime. à partir de la notion de « zone grise » forgée par Primo Levi, il ausculte la figuration des pulsions, les dédales de la mémoire, la représentation de situations extrêmes ainsi que le jeu transcendant de Charlotte Rampling et Dirk Bogarde. Lors des polémiques que le film engendra, la voix de Michel Foucault s'éleva. L'ouvrage de Véronique Bergen déconstruit la lecture foucaldienne et réarticule la question de la figuration de la Shoah à partir des positions de Claude Lanzmann. En analysant "Portier de nuit", le livre approche l'oeuvre d'une cinéaste que Pasolini qualifiait d'« hérétique et de révolutionnaire ». La caméra de Cavani sonde les mouvements du désir, des forces transgressives et les points de crise de l'Histoire. Dans "Portier de nuit", elle découpe deux figures en marge, Max (Dirk Bogarde) et Lucia (Charlotte Rampling) dont l'amour fou, jugé malsain, déclaré pathologique, est condamné par tous durant la Deuxième Guerre mondiale et lors de leur retrouvailles douze ans après la Libération.
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