Listing 1 - 10 of 2104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Labor costs --- -Labor costs --- -Labor costs -
Choose an application
Choose an application
La présente publication est le fruit d'un colloque «multi-pays», organisé par le Programme SIGMA à Paris en mars 1996 et consacré à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel. L'objectif du séminaire était d'offrir aux professionnels de haut niveau des pays d'Europe centrale et orientale la possibilité de se familiariser avec différentes approches à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel, et d'apprécier leur intérêt au regard des besoins et des contraintes propres à chacun des pays concernés. Le colloque, qui se référait en particulier à l'expérience des Pays membres de l'Union européenne (UE), offrit aux participants l'occasion de comparer différents types de budgétisations et de contrôles, leurs avantages et leurs inconvénients, de même que les institutions et les procédures qu'ils requièrent.
Choose an application
Choose an application
In this article, we estimate the costs of hiring, separation, and retirement of employees for a representative sample of French establishments in 1992. The estimates are computed using data from three sources: the Wage Structure Survey (ESS), the Workforce Movement Questionnaire (DMMO), and the Occupational Structure Survey (ESE). We show that the estimated costs are generally asymmetric (hiring is cheaper than terminations), increasing, and concave functions of the number of entries or exits (either retirements or terminations). There is a fixed component to each of these costs that is related to the structure of the firm's personnel department. Our estimates imply that firms should not adjust gradually to the desired level of employment.
Choose an application
La présente publication est le fruit d'un colloque «multi-pays», organisé par le Programme SIGMA à Paris en mars 1996 et consacré à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel. L'objectif du séminaire était d'offrir aux professionnels de haut niveau des pays d'Europe centrale et orientale la possibilité de se familiariser avec différentes approches à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel, et d'apprécier leur intérêt au regard des besoins et des contraintes propres à chacun des pays concernés. Le colloque, qui se référait en particulier à l'expérience des Pays membres de l'Union européenne (UE), offrit aux participants l'occasion de comparer différents types de budgétisations et de contrôles, leurs avantages et leurs inconvénients, de même que les institutions et les procédures qu'ils requièrent.
Choose an application
La présente publication est le fruit d'un colloque «multi-pays», organisé par le Programme SIGMA à Paris en mars 1996 et consacré à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel. L'objectif du séminaire était d'offrir aux professionnels de haut niveau des pays d'Europe centrale et orientale la possibilité de se familiariser avec différentes approches à la budgétisation et au contrôle des coûts en personnel, et d'apprécier leur intérêt au regard des besoins et des contraintes propres à chacun des pays concernés. Le colloque, qui se référait en particulier à l'expérience des Pays membres de l'Union européenne (UE), offrit aux participants l'occasion de comparer différents types de budgétisations et de contrôles, leurs avantages et leurs inconvénients, de même que les institutions et les procédures qu'ils requièrent.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This paper presents the Technical Assistance report National Accounts Mission in Botswana. As a result of recommendations made during the previous mission, Statistics Botswana (SB) have revised the release date for the rebase of national accounts estimates from March 2020 to December 2020 and updated the workplan accordingly. SB has made progress in finalizing the statistical frame and associated weights to compile gross value added (GVA) estimates for industries in the economic survey and estimates of GVA for the other industries. Once the business frame is determined, SB will have to reconcile the establishments that responded to the economic census ensuring that there is good coverage of industries as well as size of establishments. The previous mission strongly recommended that the release date for the rebased estimates be revised given the workload in rebasing the national accounts. The two temporary staff that have been with the national accounts for approximately 18 months as reported by the previous mission have been extended for a further two years. This is very positive news as they demonstrated a good understanding of the national accounts and a willingness to build their capacity.
Listing 1 - 10 of 2104 | << page >> |
Sort by
|