Listing 1 - 10 of 2053 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Probleemstelling: In het kader van mijn laatste jaar als sociaal werker heb ik stage gelopen als preventiewerker in Indonesië, meer bepaald o p het eiland Java in de studentenstad Yogyakarta. Op basis van deze stage-ervaringen werd ik geïnspireerd mijn scriptie te schrijven omtrent drugspreventie. In het werkveld werden de frappante verschillen omtrent drugs en drugspreventie tussen België en Indonesië mij immers zeer duidelijk. Ik ondervond dat de preventie-initiatieven die ondernomen worden in Indonesië niet overeenstemden met wat ik in theorie (die van toepassing op België) geleerd had. Ik had vaak het gevoel dat de preventie zich situeerde in een beginstadium, en dat er nog heel wat werk aan de winkel was. Vanuit deze bevindingen formuleerde ik mijn algemene probleemstelling: Welke verbeteringen kan Indonesië aanbrengen op het vlak van drugpreventie gebaseerd op het huidige drugpreventiebeleid in België? * Ook dient een lange-termijn aanpak te voltrekken, ter vervanging van eenmalige initiatieven. Indonesië vertoont de laatste jaren een positieve ontwikkeling op het vlak van drugpreventie maar er is wel werk aan de winkel. Daarom vormen deze aanbevelingen een uitdaging voor de toekomst om een verder preventiebeleid uit te bouwen met het oog op een groter welzijn voor alle Indonesiërs.
Choose an application
Duurzaam toerisme kent de laatste jaren een flinke opmars. In zijn essentie is toerisme belastend voor de mens en zijn omgeving, maar het kan ook zorgen voor een beter behoud van deze aspecten. In deze bachelorproef wordt een poging ondernomen om de marketingaanpak voor duurzaam toerisme duidelijk te omschrijven. Eerst wordt duurzaam toerisme algemeen besproken met onder andere de principes en de voordelen. Daarna volgt het strategische luik met daaronder de positionering en de segmentering. Ten slotte geeft de bachelorproef een kijk op de marketingmix met het product, de prijs, de communicatie en de distributie. Voor het praktische gedeelte worden Indonesië, de touroperator Joker en Via Via Jogja besproken.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 2053 | << page >> |
Sort by
|