Narrow your search
Listing 1 - 10 of 608 << page
of 61
>>
Sort by

Book
Spielräume der Ordnungen: Empirische Ergebnisse und erziehungswissenschaftliche Reflexionen zu theaterpädagogischen Settings mit 'neu zugewanderten Kindern‘
Author:
ISBN: 3847419366 3847430009 Year: 2023 Publisher: Verlag Barbara Budrich

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The study explores the topic of migration - in the sense of living together, the interpretation of foreign worlds and the collective development of meaning - from an aesthetic-theatrical perspective. How are social orders shaped in theatre pedagogical settings with children in the context of flight and migration? Within the framework of a videography, the author develops an analytical procedure that makes it possible to do justice to the specific nature of aesthetic-theatrical play situations. The results show the way in which imagination is linked to the creation of social orders.


Book
École et migration : un accord dissonant ?
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Lyon : ENS Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le site de l'éditeur indique : "Qu'ils arrivent seuls ou en famille, en situation légale ou irrégulière, les jeunes d'âge scolaire constituent une partie essentielle des flux migratoires. De nationalité étrangère ou nés hors de la France métropolitaine, ils et elles ont massivement connu l'école « ailleurs ». De nationalité française, ils communiquent régulièrement dans une autre langue que le français avec leurs parents. Or en valorisant la culture et la langue nationales, l'école française n'accentue-t-elle pas le poids de l'origine ethnoculturelle dans les performances scolaires ? Quels dispositifs et quelles orientations de l'action éducative peuvent conforter l'espoir de mobilité sociale qui accompagne les projets migratoires ? Que disent les enquêtes de suivi sur la capacité de l'école à faire réussir les élèves « nouvellement arrivés » au même titre que les élèves « durablement installés » ? Dans quelle mesure l'histoire de l'immigration et des itinérances oriente-t-elle non seulement le recrutement scolaire mais aussi les pratiques pédagogiques ? À l'épreuve des circulations et des parcours des jeunes d'origine immigrée, des jeunes réfugiés ou des jeunes « du voyage » l'institution scolaire révèle des rigidités différentes selon son cadre sociétal de référence, et des souplesses parfois inédites. À partir de la double considération des élèves migrants et des enfants d'immigrés, cet Entretien Ferdinand Buisson ouvrira donc la réflexion sur les capacités et les limites actuelles de l'école à valoriser les migrations à la fois comme projets de mobilité sociale, comme épreuves de déclassement et comme parcours d'accès aux droits."


Book
The Palgrave handbook of race and ethnic inequalities in education
Authors: ---
ISBN: 9780230304284 Year: 2014 Publisher: Basingstoke : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cases on Social Issues : For Class Discussion
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: [Place of publication not identified] : Kwantlen Polytechnic University,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Includes valuable cases for student use on issues of discrimination, diversity, equity, inclusion and general social issues in the workplace. Included are cases for discussion on workplace scenarios as follows: homophobia; working with Indigenous communities; oil and gas pipelines and the family ranch; invisible disabilities; employee anxiety; safety for women, transgender women and non-binary people; and the bullying of new immigrants and refugees. The critical events portrayed in the cases are realistic and emotional, and most feature the experiences of under-represented and marginalized people. These thoughtful, contemporary cases pose ethical dilemmas about social issues that encourage post-secondary students and instructors to have stimulating, inclusive, and compassionate discussions. Inspired by input from post-secondary students and authored by students and people who are usually under-represented in education material, this resource is designed for upper-level undergraduate or graduate students in the humanities, social sciences, business, healthcare, science, agriculture, environmental studies, Indigenous studies, land use studies, law and more. Each case is supplemented with modifiable discussion prompts, notes for teaching strategies, and a short reading list.


Book
École et migration : un accord dissonant ?
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Lyon : ENS Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le site de l'éditeur indique : "Qu'ils arrivent seuls ou en famille, en situation légale ou irrégulière, les jeunes d'âge scolaire constituent une partie essentielle des flux migratoires. De nationalité étrangère ou nés hors de la France métropolitaine, ils et elles ont massivement connu l'école « ailleurs ». De nationalité française, ils communiquent régulièrement dans une autre langue que le français avec leurs parents. Or en valorisant la culture et la langue nationales, l'école française n'accentue-t-elle pas le poids de l'origine ethnoculturelle dans les performances scolaires ? Quels dispositifs et quelles orientations de l'action éducative peuvent conforter l'espoir de mobilité sociale qui accompagne les projets migratoires ? Que disent les enquêtes de suivi sur la capacité de l'école à faire réussir les élèves « nouvellement arrivés » au même titre que les élèves « durablement installés » ? Dans quelle mesure l'histoire de l'immigration et des itinérances oriente-t-elle non seulement le recrutement scolaire mais aussi les pratiques pédagogiques ? À l'épreuve des circulations et des parcours des jeunes d'origine immigrée, des jeunes réfugiés ou des jeunes « du voyage » l'institution scolaire révèle des rigidités différentes selon son cadre sociétal de référence, et des souplesses parfois inédites. À partir de la double considération des élèves migrants et des enfants d'immigrés, cet Entretien Ferdinand Buisson ouvrira donc la réflexion sur les capacités et les limites actuelles de l'école à valoriser les migrations à la fois comme projets de mobilité sociale, comme épreuves de déclassement et comme parcours d'accès aux droits."


Book
Faculty and student research in practicing academic freedom
Authors: ---
ISBN: 1839827009 Year: 2020 Publisher: Bingley, England : Emerald Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Education Achievement in Segregated School Systems : The Effects of "Separate-But-Equal"
Authors: ---
Year: 1985 Publisher: Cambridge, Mass. National Bureau of Economic Research

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Educational achievement in segregated school systems was considerably lower in the black schools than in the white schools. Economic historians have argued that the racial achievement gap reflected the discriminatory funding of the black schools. This paper assesses counterfactually the historical effects of a "separate-but-equal" policy of educational finance. Using cross-sectional data from 1930 and 1940, I estimate race-specific educational production functions. Eliminating race differences in inputs supplied by school boards explains 40-50 percent of the racial achievement gap, depending on how achievement is measured.The remainder appears to reflect the impact of family background on achievement, of which the most important effect was adult black illiteracy, a legacy of slavery and educational backwardness in the late 19th century. The paper also shows how school boards' marginal valuation of black achievement can be recovered from the production function estimates. Compared to preferences that would have led them to voluntarily practice equality,Southern school boards judged black achievement to be worth roughly half the value they placed on white achievement.


Book
École et migration : un accord dissonant ?
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Lyon : ENS Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le site de l'éditeur indique : "Qu'ils arrivent seuls ou en famille, en situation légale ou irrégulière, les jeunes d'âge scolaire constituent une partie essentielle des flux migratoires. De nationalité étrangère ou nés hors de la France métropolitaine, ils et elles ont massivement connu l'école « ailleurs ». De nationalité française, ils communiquent régulièrement dans une autre langue que le français avec leurs parents. Or en valorisant la culture et la langue nationales, l'école française n'accentue-t-elle pas le poids de l'origine ethnoculturelle dans les performances scolaires ? Quels dispositifs et quelles orientations de l'action éducative peuvent conforter l'espoir de mobilité sociale qui accompagne les projets migratoires ? Que disent les enquêtes de suivi sur la capacité de l'école à faire réussir les élèves « nouvellement arrivés » au même titre que les élèves « durablement installés » ? Dans quelle mesure l'histoire de l'immigration et des itinérances oriente-t-elle non seulement le recrutement scolaire mais aussi les pratiques pédagogiques ? À l'épreuve des circulations et des parcours des jeunes d'origine immigrée, des jeunes réfugiés ou des jeunes « du voyage » l'institution scolaire révèle des rigidités différentes selon son cadre sociétal de référence, et des souplesses parfois inédites. À partir de la double considération des élèves migrants et des enfants d'immigrés, cet Entretien Ferdinand Buisson ouvrira donc la réflexion sur les capacités et les limites actuelles de l'école à valoriser les migrations à la fois comme projets de mobilité sociale, comme épreuves de déclassement et comme parcours d'accès aux droits."

Undoing sex stereotypes : research and resources for educators
Authors: --- ---
ISBN: 0070253811 Year: 1976 Publisher: New York (N.Y.): McGraw-Hill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cases on Social Issues : For Class Discussion
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: [Place of publication not identified] : Kwantlen Polytechnic University,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Includes valuable cases for student use on issues of discrimination, diversity, equity, inclusion and general social issues in the workplace. Included are cases for discussion on workplace scenarios as follows: homophobia; working with Indigenous communities; oil and gas pipelines and the family ranch; invisible disabilities; employee anxiety; safety for women, transgender women and non-binary people; and the bullying of new immigrants and refugees. The critical events portrayed in the cases are realistic and emotional, and most feature the experiences of under-represented and marginalized people. These thoughtful, contemporary cases pose ethical dilemmas about social issues that encourage post-secondary students and instructors to have stimulating, inclusive, and compassionate discussions. Inspired by input from post-secondary students and authored by students and people who are usually under-represented in education material, this resource is designed for upper-level undergraduate or graduate students in the humanities, social sciences, business, healthcare, science, agriculture, environmental studies, Indigenous studies, land use studies, law and more. Each case is supplemented with modifiable discussion prompts, notes for teaching strategies, and a short reading list.

Listing 1 - 10 of 608 << page
of 61
>>
Sort by