Listing 1 - 10 of 1413 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De auteur, wetenschapsjournalist, verkende in 'Het einde van de wetenschap' (1996)* de grenzen van de exacte wetenschappen. In dit nieuwe boek gaat hij in op het raadsel van de menselijke geest en rekent hij af met de mythe dat het mogelijk zou zijn deze volledig wetenschappelijk te doorgronden. Dit doet hij op basis van bevindingen van deskundigen uit een breed scala aan vakgebieden, zoals psychotherapie, neurologie, psychiatrie en genetica. De beperkingen van de wetenschappelijke benadering van de menselijke geest worden geïllustreerd aan de hand van thema's als de achtergrond van psychische problemen, de werking van psychofarmaca, erfelijkheid van persoonskenmerken, psychoanalyse en andere vormen van psychotherapie, artificiële intelligentie en de evolutie van het menselijk brein. Steeds blijkt de wetenschappelijke benadering van dit weerbarstige onderzoeksobject te beperkt om aan de complexe werkelijkheid recht te doen. Een toegankelijk en plezierig leesbaar boek over fundamenten en beperkingen van onderzoek naar de menselijke psyche. © NBD Biblion
Choose an application
Choose an application
Why do some people excel in their studies more than others? What differences among students determine their ability to learn? How can we achieve deeper, long-lasting, and transferable knowledge to new situations? These are questions of great interest that neuroscience and cognitive sciences have investigated in recent decades. Their findings are as surprising as they are encouraging: the learning strategies we employ can make a difference in our efforts. Revealing these strategies based on scientific evidence is precisely the purpose of this book.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 1413 | << page >> |
Sort by
|