Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
641 <09> --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Potatoes --- Irish potatoes --- Solanum tuberosum --- White potatoes --- Solanum --- History --- Social aspects
Choose an application
History of civilization --- Europe --- |02539/B --- 641 <09> --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Geschiedenis van de voeding --- Diet --- History --- Food --- Food habits --- Famines
Choose an application
History of civilization --- anno 500-1499 --- Cooking, European --- Food habits --- Cuisine européenne --- Habitudes alimentaires --- History --- Histoire --- 641 <09> --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Cuisine européenne --- Drinking customs --- Manners and customs
Choose an application
History of civilization --- anno 1800-1899 --- 392.8 --- 641 <09> --- Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- 392.8 Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme
Choose an application
Food --- Dinners and dining --- History --- 392.8 --- 641 <09> --- Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- 392.8 Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme --- Food - History
Choose an application
Meat industry and trade --- History. --- #ABIB:aeco --- Meat consumption --- Packing industry --- Food industry and trade --- History --- 641 <09> --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Geschiedenis van de voeding --- MEAT --- ABATTOIRS --- HISTORY
Choose an application
Food habits --- Food --- 641 <09> --- 930.85 --- 930.85 Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Geschiedenis van de voeding --- History --- History of civilization --- geschiedenis --- eetcultuur
Choose an application
#SBIB:39A5 --- #SBIB:93H3 --- #SBIB:316.7C124 --- Kunst, habitat, materiële cultuur en ontspanning --- Thematische geschiedenis --- Cultuursociologie: gebruiken, zeden en gewoonten --- -Nutrition --- -Alimentation --- #A9303H --- -Geschiedenis van de voeding --- -641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Food supply --- Food --- Nutrition --- 641 <09> --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- Geschiedenis van de voeding --- Alimentation --- Health --- Physiology --- Diet --- Dietetics --- Digestion --- Food habits --- Malnutrition --- History --- Social aspects&delete& --- Health aspects --- History. --- Social aspects --- Nutrition - Social aspects - History. --- Food - History. --- Food supply - History.
Choose an application
Eten is altijd al meer geweest dan voedsel consumeren. In dit boek wordt gefocust op het besef dat ‘wat je eet’ en ‘wie je eet’ er toe doet. Mag alles gegeten worden? De organisatie EVA (Ethisch Vegetarisch Alternatief) vindt alvast van niet en sluit hiermee in zeker zin aan bij de ‘oude’ voedselrestricties van joden en moslims, ook wel ‘spijswetten’ genoemd. De Joodse traditie meent dat we ons via voedsel kunnen verheffen tot een hoger geestelijk niveau. Het strikte opvolgen van de kosjer voorschriften, de praktijk van het kasjroet, komt in dit boek ter sprake. Ook moslims besteden uitzonderlijke zorg aan spijswetten. Wie ooit gevlogen heeft met een Turkse vliegtuigmaatschappij weet dat het voedsel gecertificeerd is. Maar waarom zijn varkens haram en niet halal en delen moslims dit voedselvoorschrift met joden? En hoe hanteren voedseldistributeurs de kasjroetlijst die het Rabbinaat jaarlijks uitbrengt? Jezus van Nazareth spreekt wel veel over voedsel maar spijswetten zijn overbodig. Perioden van niet-eten of vasten zijn echter wel belangrijk. Vasten in de aanloop naar belangrijke feesten zijn standaard in de christelijke traditie en zijn vergelijkbaar met de ramadan in de islam of Jom Kippoer in het jodendom. Kan vasten opnieuw iets betekenen, gezien de nieuwe aandacht voor voedsel? Kunnen we de bijbelse voedselsymboliek heractualiseren? Brengt rust in het hoofd trouwens ook geen rust in de stofwisseling: van het vroegere ‘versterven’ naar spiritueel afvallen? Voldoende stof om over na te denken. Voedsel is nooit en nergens een neutraal gegeven. Nadenken over oude en nieuwe ‘spijswetten’ - belangrijk in religies én in een geseculariseerde samenleving - is daarom interessant.
Christian moral theology --- C1 --- voeding --- religieuze symboliek --- consumentenaangelegenheden --- godsdienst --- 392.8 --- 641 <09> --- Academic collection --- Voeding --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- #GGSB: Jodendom --- 210 --- voeding en maatschappij --- Kerken en religie --- Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- 392.8 Culinaire gewoonten. Eetgewoonten. Drinkgewoonten. Vasten. Tafeletiquette. Maaltijden. Kannibalisme --- Jodendom
Choose an application
Cooking, European --- Food habits --- Cuisine européenne --- Habitudes alimentaires --- History --- Congresses --- Histoire --- Congrès --- Cookery, European --- Cuisine européenne --- Congrès --- 641 <09> --- Geschiedenis van de voeding --- 641 <09> Geschiedenis van de voeding --- History of civilization --- Alimentation --- Civilisation médiévale --- Food habits - Europe - History - Congresses. --- Cookery, European - History - Congresses.
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|