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Amusing ourselves to death : public discourse in the age of show business
Authors: ---
ISBN: 014303653X 9780143036531 Year: 2006 Publisher: New York, N.Y., U.S.A Penguin Books

The spectatorship of suffering
Author:
ISBN: 9780761970392 9780761970408 Year: 2006 Publisher: London Sage

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Abstract

Addresses the topic of the political, cultural and moral effects of other people's mediated suffering. This work offers a theoretical perspective on the role of media in global civil society, and looks at how we might begin to analyse the ways in which distant suffering is portrayed, reproduced and consumed, questions touching on the ethical role of the media in public life today. This is a book about the relationship between us as spectators in the countries of the West, and the distant sufferers on our television screen - sufferers in Somalia, Nigeria, Bangladesh, India, Indonesia, but also New York and Washington DC.

Entertainment, education: a communication strategy for social change
Authors: ---
ISBN: 0805832351 0805833501 Year: 1999 Publisher: Mahwah, N.J. Erlbaum

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Abstract

Keywords

Educational sciences --- Mass communications --- 316.774.16:654.197 --- #SBIB:309H1020 --- #SBIB:309H1023 --- -Television in education --- -Educational television broadcasting --- ETV (Educational television) --- Audio-visual education --- Closed-circuit television --- Educational television stations --- Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Mediaboodschappen: algemene werken (met inbegrip van genres, taalgebruik en historiek) --- Mediaboodschappen met een educatieve functie --- -Aids and devices --- -Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- -316.774.16:654.197 --- 316.774.16:654.197 Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- -316.774.16:654.197 Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Educational television broadcasting --- Social aspects --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H402 --- Soap operas --- Distance education --- Teaching --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- -Social aspects --- -Educational sciences


Book
La folle du logis : la télévision dans les sociétés démocratiques
Authors: ---
ISBN: 2070226050 9782070226054 Year: 1983 Publisher: Paris: Gallimard,

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Abstract

Étrange objet que la télévision. Dès qu'on tire sur un fil, c'est toute la société qui vient. Et d'image en image, et de crise en crise, elle projette, et s'y projettent, tous les rêves, les drames et les enjeux des démocraties modernes. Comment ne soulèverait-elle pas tant de passions ? Elle touche à l'essentiel : c'est l'objet le plus démocratique des sociétés démocratiques. Cet essai, unique en son genre, est sans doute le premier à mettre au centre de son analyse la place de la télévision dans l'espace public et les règles nouvelles qu'elle introduit dans le jeu politique. Le premier à retracer l'historique du phénomène, depuis les temps héroïques des années cinquante jusqu'aux étonnantes possibilités de la télévision à la carte que permettront les nouvelles technologies. Le premier à décrire le milieu de ceux qui, par l'argent ou le pouvoir, la création, la technique ou la présence à l'écran, dans les bureaux, les studios ou les coulisses, fabriquent ces images dont plus personne ne peut se passer. Le premier à situer les forces et les faiblesses de la télévision française par rapport à ses concurrentes européennes et américaines. Le premier à définir clairement les cadres et les choix des avenirs possibles des systèmes audiovisuels. Les thèses que défendent ici Jean-Louis Missika et Dominique Wolton heurtent nombre d'idées reçues et seront à coup sûr discutées. Mais on ne pourra les ignorer.

Haute fidélité : pouvoir et télévision, 1935-1994
Author:
ISBN: 2020207893 9782020207898 Year: 1994 Publisher: Paris: Seuil,

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Abstract

En avril 1963, Alain Peyrefitte, ministre de l'Information, inaugure la nouvelle formule du journal télévisé « dont il a pris lui-même l'initiative ». Pendant la République gaullienne, l'étrange lucarne est sous contrôle. Trente ans plus tard, les liens sont distendus, même s'ils ne sont pas rompus, entre le pouvoir et la décision.Haute Fidélité étudie les relations tumultueuses entre les sommets de l'État et le petit écran pendant quarante ans. D'abord indifférents, les gouvernants découvrent le pouvoir cathodique dans les années cinquante. La véritable prise en main a lieu avec le général de Gaulle. La télévision est son instrument, le chef de l'État en abuse. Après la crise de 1968 et le départ du Général, s'ouvre une période de libéralisation. Peu à peu, avec des avancées et des reculs, les rédactions gagnent de l'autonomie. Les hommes politiques apprennent la télévision comme une technique tandis que la concurrence puis la privatisation entraînent une mutation des chaînes. La tutelle politique se fait moins directe, plus subtile aussi.Jérôme Bourdon a utilisé toutes les archives existantes. Il a également interrogé de nombreux protagonistes : ministres, dirigeants de chaîne, journalistes, pour écrire cet ouvrage de référence : il n'existait pas, jusqu'à ce jour, d'histoire politique de la télévision.

Television and everyday life
Author:
ISBN: 0415016592 9781000005509 100000550X 9780367262051 0367262053 9781000018844 1000018849 9781000012323 1000012328 0367261219 9780367261214 9780415016599 9780415016353 0415016355 9780415016476 0415016479 9786610072095 113497969X 1280072091 0203358945 Year: 1999 Publisher: London: Routledge,

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Abstract

Television is a central dimension in our everyday lives and yet its meaning and its potency varies according to our individual circumstances, mediated by the social and cultural worlds which we inhabit. In this fascinating book, Roger Silverstone explores the enigma of television and how it has found its way so profoundly and intimately into the fabric of our everyday lives. His investigation, of great significance to those with a personal or professional interest in media, film and television studies, unravels its emotional and cognitive, spatial, temporal and political significance.

Culture, communication, and national identity : the case of Canadian television
Author:
ISBN: 0802046991 0802067727 0802027334 1442673672 9781442673670 9780802067722 9780802027337 1442654929 Year: 1990 Publisher: Toronto, Ont : University of Toronto Press,

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Abstract

?There can be no political sovereignty without culture sovereignty.? So argued the CBC in 1985 in its evidence to the Caplan/Sauvageau Task Force on Broadcasting Policy. Richard Collins challenges this assumption. He argues in this study of nationalism and Canadian television policy that Canada?s political sovereignty depends much less on Canadian content in television than has generally been accepted. His analysis focuses on television drama, at the centre of television policy in the 1980s.Collins questions the conventional image of Canada as a weak national entity undermined by its population?s predilection for foreign television. Rather, he argues, Canada is held together, not by a shared repertoire of symbols, a national culture, but by other social forces, notably political institutions. Collins maintains that important advantages actually and potentially flow from Canada?s wear national symbolic culture. Rethinking the relationships between television and society in Canada may yield a more successful broadcasting policy, more popular television programming, and a better understanding of the links between culture and the body politic. As the European Community moves closer to political unity, the Canadian case may become more relevant to Europe, which, Collins suggests, already fears the ?Canadianization? of its television. He maintains that a European multilingual society, without a shared culture or common European audio-visual sphere and with viewers watching foreign television, can survive successfully as a political entity ? just as Canada has.

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