Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Het groot strategieboek : in dialoog naar een strategische voorsprong
Authors: ---
ISBN: 9789052619217 Year: 2012 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort? Dit boek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.Het bestaat uit vier delen:Deel 1 beschrijft strategie in het licht van onderscheidend vermogen, het belang van het proces voor het uiteindelijke resultaat en De Berenschot Strategische Dialoog als model.Deel 2 gaat dieper in op de fasen in het strategieproces, waarbij van iedere fase wordt beschreven hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken, relevante issues, en mogelijke risico's. Door de fasen heen loopt een casebeschrijving die het hele model volgt. Als intermezzo naar deel 3 wordt strategie in verschillende contexten (o.a. fusie en reorganisatie) beschreven.Deel 3 bevat een selectie van modellen die per fase als kapstok kunnen dienen om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot actie over te gaan.Deel 4 beschrijft een selectie van werkvormen die gehanteerd kunnen worden en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog


Book
Strategisch management voor de publieke zaak : Hoe burgers, bedrijven, non-profitorganisaties en overheid gezamelijk problemen oplossen
Author:
ISBN: 9789059315013 Year: 2008 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marktonderzoek in rechte lijn.
Authors: ---
ISBN: 9789045541433 9789045543143 Year: 2012 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marktonderzoek in rechte lijn geeft in een toegankelijke taal weer hoe je als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek concreet aanpakt. Stap voor stap begeleidt het handboek je door het volledige onderzoeksproces. Op die manier vormt het een goede leidraad voor het voeren van een onderzoek. De voornaamste technieken van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek komen aan bod. De talrijke praktijkvoorbeelden, cases en oefeningen verduidelijken de te hanteren werkwijzen en maken. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)


Book
Marktonderzoek in rechte lijn.
Authors: ---
ISBN: 9789045531434 Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marktonderzoek in rechte lijn geeft in een toegankelijke taal weer hoe je als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek concreet aanpakt. Stap voor stap begeleidt het handboek je door het volledige onderzoeksproces. Op die manier Vormt het een goede leidraad voor het voeren van een onderzoek. De voornaamste I technieken van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek komen aan bod. De talrijke praktijkvoorbeelden, cases en oefeningen verduidelijken de te hanteren werkwijzen.


Book
Strategisch management : een leerboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9014035756 Year: 1987 Publisher: Brussel Samsom


Book
Doelgericht segmenteren van markten.
Author:
ISBN: 9026722605 Year: 1996 Publisher: Deventer Kluwer


Book
Management control : concepts, methods and practices
Authors: --- ---
ISBN: 9781780684512 1780684517 Year: 2018 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Management Control: Concept, Methods and Practices conceptualises management control concepts, methods and practices used by C-level executives and controllers in managing financial and strategic performance. The authors show how financial and strategic performance control processes can be integrated in order to create and improve internal strategic alignment. Alongside traditional controls, such as managing cost centres, profit centres, investment centres, budgeting and variance reporting, the use of advanced costing systems, such as activity-based costing and time-driven activity-based costing, and the balanced scorecard in planning and executing improvements of financial and strategic performance is discussed. The authors illustrate how controllers can run a control process in which intended strategies, performance measures, performance targets, actions and budgets are all aligned with each other across all organisational levels (vertical alignment) and between business units and functions (horizontal alignment), and in which financial performance is controlled in relation to strategic performance. The authors promote a holistic approach and highlight the role of human motivation in the design of management control systems. Using insights from the psychology literature on motivation in the workplace, this book argues that management control systems should not only align goals and interests of internal organisational actors but also enhance their autonomous motivation and well-being in order to achieve sustainable performance. More specifically, the authors draw on self-determination theory to explain managerial behaviour in response to the use of control systems. Through the use of numerous examples from European companies, this book provides the reader with a range of familiar issues and a wide variety of ideas and methods to use in response. The book provides materials that can be used in business and management control courses at undergraduate and graduate level, as well as for use in the workplace, benefiting managers, consultants, financial analysts, controllers, information systems designers and executive leaders of organizations. Bron : http://www.bol;com


Book
Humanizing Strategy
Author:
ISBN: 9401474990 9789401474993 Year: 2021 Publisher: Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strategy execution is complex. Three out of four organisations fail to implement their strategies, despite consultancies, literature on the subject and all available best practices. But why exactly do most strategies fail? Based on leading research, real stories, case studies and practical tools, the author takes you into the world of values, beliefs, emotions and often hidden underlying motivational forces that influence individual and collective behaviour in organisations. He shows how consciously and effectively dealing with these human dynamics, often neglected in the strategic process, has a major influence on the performance of your organization and the successful realisation of your strategy. If you are serious about making your strategy a success, have the urge to keep asking why , and have the courage to take a less conventional approach, this book will inspire you.Bron: www.bol.com


Book
Using Microsoft Onenote 2010
Author:
ISBN: 9780789742926 0789742926 Year: 2012 Publisher: Indianapolis, Ind. Que

Marketing of high-technology products and innovations.
Author:
ISBN: 0130136069 Year: 2001 Publisher: Upper Saddle River Prentice Hall

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by