Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort? Dit boek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.Het bestaat uit vier delen:Deel 1 beschrijft strategie in het licht van onderscheidend vermogen, het belang van het proces voor het uiteindelijke resultaat en De Berenschot Strategische Dialoog als model.Deel 2 gaat dieper in op de fasen in het strategieproces, waarbij van iedere fase wordt beschreven hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken, relevante issues, en mogelijke risico's. Door de fasen heen loopt een casebeschrijving die het hele model volgt. Als intermezzo naar deel 3 wordt strategie in verschillende contexten (o.a. fusie en reorganisatie) beschreven.Deel 3 bevat een selectie van modellen die per fase als kapstok kunnen dienen om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot actie over te gaan.Deel 4 beschrijft een selectie van werkvormen die gehanteerd kunnen worden en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog
Strategisch management --- 650.12 --- 658.011 --- Bedrijfsbeleid --- 005.52 --- Kostenbeheersing
Choose an application
Public administration --- Organization theory --- Management : publieke sector --- 061 --- 65.012 --- 005.52
Choose an application
Marktonderzoek in rechte lijn geeft in een toegankelijke taal weer hoe je als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek concreet aanpakt. Stap voor stap begeleidt het handboek je door het volledige onderzoeksproces. Op die manier vormt het een goede leidraad voor het voeren van een onderzoek. De voornaamste technieken van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek komen aan bod. De talrijke praktijkvoorbeelden, cases en oefeningen verduidelijken de te hanteren werkwijzen en maken. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)
marktonderzoek --- Market research --- #KVHB:Marketing --- 658.8:005.52 --- 658.8 --- 369.1 --- Marketing --- Marktonderzoek --- 658.8 ) Marktonderzoek
Choose an application
Marktonderzoek in rechte lijn geeft in een toegankelijke taal weer hoe je als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek concreet aanpakt. Stap voor stap begeleidt het handboek je door het volledige onderzoeksproces. Op die manier Vormt het een goede leidraad voor het voeren van een onderzoek. De voornaamste I technieken van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek komen aan bod. De talrijke praktijkvoorbeelden, cases en oefeningen verduidelijken de te hanteren werkwijzen.
Marktonderzoek --- 658.8 ) Marktonderzoek --- marktonderzoek --- 658.8:005.52 --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- enquêtes --- steekproeven --- Marketing --- Market research
Choose an application
strategisch beleid --- management --- Business policy --- informatiesystemen --- Bedrijfsorganisatie --- Marketing --- Organisation des entreprises --- Management --- 658 --- Strategisch management --- Ondernemingsmanagement --- Ondernemingsmanagement. --- Strategisch management. --- 005.52
Choose an application
Marketing --- segmentatie --- marktsegmentatie --- marketing --- Market research --- Audit Accountantscontrole --- Consommation Verbruik --- Marketing Marketing --- Relations publiques Public relations --- #KVHB:Marketing --- 658.8:005.52 --- marketingdoelgroepen --- marketingmix --- marktanalyse --- marktonderzoek --- Consumentengedrag --- Marktsegmentatie --- marktsegmentaties --- Marktonderzoek --- Client Klant --- 658.81
Choose an application
Management Control: Concept, Methods and Practices conceptualises management control concepts, methods and practices used by C-level executives and controllers in managing financial and strategic performance. The authors show how financial and strategic performance control processes can be integrated in order to create and improve internal strategic alignment. Alongside traditional controls, such as managing cost centres, profit centres, investment centres, budgeting and variance reporting, the use of advanced costing systems, such as activity-based costing and time-driven activity-based costing, and the balanced scorecard in planning and executing improvements of financial and strategic performance is discussed. The authors illustrate how controllers can run a control process in which intended strategies, performance measures, performance targets, actions and budgets are all aligned with each other across all organisational levels (vertical alignment) and between business units and functions (horizontal alignment), and in which financial performance is controlled in relation to strategic performance. The authors promote a holistic approach and highlight the role of human motivation in the design of management control systems. Using insights from the psychology literature on motivation in the workplace, this book argues that management control systems should not only align goals and interests of internal organisational actors but also enhance their autonomous motivation and well-being in order to achieve sustainable performance. More specifically, the authors draw on self-determination theory to explain managerial behaviour in response to the use of control systems. Through the use of numerous examples from European companies, this book provides the reader with a range of familiar issues and a wide variety of ideas and methods to use in response. The book provides materials that can be used in business and management control courses at undergraduate and graduate level, as well as for use in the workplace, benefiting managers, consultants, financial analysts, controllers, information systems designers and executive leaders of organizations. Bron : http://www.bol;com
Management. --- Performance --- Measurement. --- Management --- besluitvorming --- 65.012 --- Organizational effectiveness --- Controllership --- Comptrollership --- Auditing, Internal --- Business --- Finance --- Industrial management --- Organization --- Administration --- Industrial relations --- Measurement --- Management control --- Organisaties --- Prestatiemetingen --- Financieel management --- Controlling --- 005.52 --- Organisatie --- Prestatiemeting
Choose an application
Strategy execution is complex. Three out of four organisations fail to implement their strategies, despite consultancies, literature on the subject and all available best practices. But why exactly do most strategies fail? Based on leading research, real stories, case studies and practical tools, the author takes you into the world of values, beliefs, emotions and often hidden underlying motivational forces that influence individual and collective behaviour in organisations. He shows how consciously and effectively dealing with these human dynamics, often neglected in the strategic process, has a major influence on the performance of your organization and the successful realisation of your strategy. If you are serious about making your strategy a success, have the urge to keep asking why , and have the courage to take a less conventional approach, this book will inspire you.Bron: www.bol.com
Organizations; strategy. --- Organizations ; people management. --- Strategisch management. --- Organisaties ; strategie. --- Strategie --- 005.52 --- team --- Conflicten --- Strategisch management --- Management --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieleer --- Personeelsmanagement --- Kostenbeheersing --- Management Management --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Organisation Organisatie
Choose an application
MS Office --- notebooks --- Computer architecture. Operating systems --- planmatig werken --- Note-taking --- -Personal information management --- -005.52 --- Information management, Personal --- PIM (Personal information management) --- Management --- Time management --- Keeping notes --- Notekeeping --- Notetaking --- Taking notes --- Report writing --- Reporters and reporting --- Study skills --- Computer programs. --- Microsoft OneNote. --- OneNote --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- informatica --- OneNote 2010 --- afbeeldingen --- video
Choose an application
Applied marketing --- Computer. Automation --- marketingstrategie --- Product strategy --- high technology --- 658.8.134 --- 658.84 --- 658.88 --- 681.3 --- 658.8:005.52 --- marketing --- marktonderzoek --- Electronic marketing. E-commerce --- Productstrategie --- Toegepaste marketing --- Computer. Informatica. Automatisering --- Marktonderzoek --- Marketing --- Marketing. --- High technology industries --- Industries
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|