Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Il aura fallu des années pour que les adultes admettent que les bébés sont en mesure de ressentir et d'éprouver la souffrance physique. Il en aura fallu plus encore pour qu'ils reconnaissent que les nouveau-nés pensent, écoutent et regardent le monde. Or, si le devenir des bébés dépend en grande partie de ce qu'ils vivent, ce qu'ils vivent dépend pour beaucoup de la manière dont nous les regardons et dont nous les aidons. En plein essor depuis la fin du XXe siècle, la psychiatrie du bébé repose sur la prise en compte des compétences, des besoins et de la vulnérabilité spécifiques du petit d'homme qui font de lui un être de liens, en interaction vitale avec ceux qui l'entourent. Elle étudie les troubles propres aux bébés, et propose des approches thérapeutiques particulières afin de favoriser leur développement ultérieur.
Choose an application
Il aura fallu des années pour que les adultes admettent que les bébés sont en mesure de ressentir et d'éprouver la souffrance physique. Il en aura fallu plus encore pour qu'ils reconnaissent que les nouveau-nés pensent, écoutent et regardent le monde. Or, si le devenir des bébés dépend en grande partie de ce qu'ils vivent, ce qu'ils vivent dépend pour beaucoup de la manière dont nous les regardons et dont nous les aidons. En plein essor depuis la fin du XXe siècle, la psychiatrie du bébé repose sur la prise en compte des compétences, des besoins et de la vulnérabilité spécifiques du petit d'homme qui font de lui un être de liens, en interaction vitale avec ceux qui l'entourent. Elle étudie les troubles propres aux bébés, et propose des approches thérapeutiques particulières afin de favoriser leur développement ultérieur.
Choose an application
Choose an application
Infant psychiatry --- Nourrissons --- Psychiatrie
Choose an application
Choose an application
This book captures new findings relevant to diagnosis in young children and addresses unresolved issues in the field since DC:0-3R was published in 2005. DC:0-5 is designed to help mental health and other professionals: recognize mental health and developmental challenges in infants and young children, through 5 years old; understand that relationships and psychosocial stressors contribute to mental health and developmental disorders and incorporate contextual factors into the diagnostic process; use diagnostic criteria effectively for classification, case formulation, and intervention; and facilitate research on mental health disorders in infants and young children -- Provided by the publisher.
Child psychopathology --- Child psychopathology. --- Infant psychiatry --- Infant psychiatry. --- Classification. --- Diagnosis.
Choose an application
Comment intervenir quand un bébé est en détresse et ne peut exprimer sa souffrance ? Comment apporter un soin psychique à ces sujets en souffrance ? Cet "état de détresse" doit pouvoir être reconnu, contenu et transformé par un travail de lien. La "métapsychologie freudienne" sert de creuset à cette réflexion et prend ici une orientation intersubjective, tout en s'informant des avancées actuelles en psychologie développementale et en neurosciences. Avec la clinique des "bébés en détresse" se met en place un nouveau paradigme pour le soin psychique, centré sur un niveau de symbolisation "primaire" très proche du corps et du groupe. Cet ouvrage rédigé à partir d'une longue expérience clinique de l'auteur, propose une réflexion constructive pour aborder ces états de détresse.
Choose an application
"When a child without a fully developed language experiences physical and psychological stress that exceeds the child's capacity to cope, the experience can leave lasting marks, unless the child receives treatment.Infant therapy is a method inspired by the work of the French pediatrician and psychoanalyst Francoise Dolto and her student Caroline Eliacheff. The method can be applied both with infants and with older children. The most important messages are, "Never allow the child's pain to be forgotten," and "Everything that is left unsaid ties up energy." In therapy, the therapist puts the child's stressful experiences into words. The infant's story is told, the words bring order to the child's chaos, and the trauma becomes an identified part of his or her life.Infant therapy is primarily a therapeutic intervention aimed at traumatised infants, but the method can also be applied in daily educational practices by preschool teachers, nurses, teachers, day care providers and parents."--Provided by publisher.
Infants --- Infant psychiatry. --- Mental health.
Choose an application
The definitive reference in the field--now significantly revised with 75% new material--this volume examines typical and atypical development from birth to the preschool years and identifies what works in helping children and families at risk. Foremost experts explore neurobiological, family, and sociocultural factors in infant mental health, with a major focus on primary caregiving relationships. Risk factors for developmental problems are analyzed, and current information on disorders and disabilities of early childhood is presented. The volume showcases evidence-based approaches to assessment and intervention and describes applications in mental health, primary care, child care, and child welfare settings. New to This Edition: •Chapters on genetic and epigenetic processes, executive functions, historical trauma, and neglect. •Chapters on additional clinical problems: hyperactivity and inattention, sensory overresponsivity, and relationship-specific disorder. •Chapters on additional interventions: attachment and biobehavioral catch-up, video-feedback intervention to promote positive parenting and sensitive discipline, parent–child interaction therapy, and home visiting programs. •Existing chapters all rewritten or revised to reflect a decade's worth of empirical and clinical advances.
Infants --- Infant psychiatry --- Mental health
Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|