Listing 1 - 10 of 384 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"A short, punchy, prescriptive guide to academic style and writing well for scholars-from students to professors, and humanists to scientists-interested in or in need of becoming better writers"-- "A guide to writing with the reader in mind. If you want people to read your writing, it has to be readable. In Academic Writing as if Readers Matter, Leonard Cassuto offers academic writers a direct, practical prescription for writing that will be read and understood: Take care of your reader. With a wealth of examples from the arts and sciences, this short, witty book provides invaluable advice to writers at all levels, in all fields, on how to write better for both specialized and broad audiences.Good academic writing depends on connecting with readers, earning their time and attention. Cassuto offers tips and advice on how to sharpen arguments and make complex ideas compelling. He addresses the workings of introductions and conclusions, transitions, signposts, paragraphs, and sentences-all the building blocks of academic writing. He also shows how storytelling and metaphor can make your prose more engaging than you thought possible. And he explains the proper use of that most dangerous of tools: jargon.This book can make any academic writer-including you-into a better writer. That means becoming a better communicator of the ideas and discoveries you want the world to grasp. For the sake of readers inside the academy and beyond it, Academic Writing as if Readers Matter shows how and why you have to make your writing connect with the people you're writing for"--
Choose an application
Choose an application
La littérature est une activité dédoublée : elle implique une relation entre auteur et lecteur, un jeu partagé qui est autant plaisir de comprendre que de ressentir, tissé de passivité consentie et d’activité interprétative. La notion de lecture littéraire ne peut donc se passer de ce corollaire : une parole de lecteur. Les interactions du jeu et de la parole doivent aussi prendre acte du caractère multilingue de la littérature, et du caractère de performance de la lecture.
Books and reading --- Authors and readers --- Congresses --- Books and reading - Congresses --- Authors and readers - Congresses
Choose an application
Authors and readers. --- Ecrivains et lecteurs --- Arabian nights. --- Arabian nights
Choose an application
On doit connaître ses auteurs, mais on serait bien embarrassé de citer même leurs noms" : comme le rappelle ironiquement Flaubert, il n'y a pas de littérature sans auteur ; fictif ou réel, caché ou exhibé, vivant ou mort, et pourtant l'auteur est sans cesse menacé de disparaître derrière ses textes... De quelle nature est le lien qui unit l'auteur à son oeuvre ? L'auteur est-il d'abord une figure historique? une notion juridique? l'autre nom du style ? une signature inscrite en couverture, venant identifier et cautionner un propos ? Y a-t-il toujours eu des auteurs ? D'où l'auteur tire-t-il sa légitimité ? Quels sont ses droits et ses devoirs ? Détient-il la clé de son oeuvre, ou est-ce au lecteur d'en construire le sens ? l'eut-il devenir un personnage ? lit n'est-il pas lui-même, à certains égards, une création ?
Choose an application
This book seeks to place Malory's 'Morte Darthur' more firmly in its cultural and historical context. Its composition, in the mid to late fifteenth century, took place at a time of great upheaval for England, a period beginning with the loss of Bordeaux [and the Hundred Years War] and ending with the rise of Richard III. During this time the 'Morte' was translated from numerous French sources, copied by scribes, and, finally, in July 1485, printed by William Caxton. The author argues that in this unique production history are reflected the ideological crises which loomed so massively over England's ruling class in the fifteenth century; and that the book is in fact inseparable from these crises. THOMAS H. CROFTS is Assistant Professor of English at East Tennessee State University.
Malory, Thomas, --- LITERARY CRITICISM / Medieval. --- Arthurian romances. --- Authors and readers
Choose an application
Authors and readers --- Reader-response criticism --- Women and literature
Choose an application
Entre la parution du Deuxième Sexe en 1949 et la fin de sa vie en 1986, Simone de Beauvoir aura reçu plus de 20 000 lettres. Des lectrices et des lecteurs de tous horizons écrivent à la " géniale et courageuse femme de lettres " pour la consulter sur l'amour, le mariage, la contraception. Des quatre coins du monde, on confie à " Madame de Beauvoir " ses engagements politiques, son homosexualité hésitante ou encore l'horreur des avortements clandestins, mais aussi la honte de la colonisation algérienne et les douloureuses séquelles laissées par deux guerres mondiales.De cette correspondance extraordinaire, véritable miroir de la condition existentielle des femmes et des hommes de l'époque, Beauvoir elle-même avait envisagé de faire un livre. Sexe, amour et féminisme est le premier à en explorer les archives.Judith Coffin nous entraîne dans le tumulte de décennies révolutionnaires où l'on croise aussi les militantes du MLF, Gisèle Halimi, Frantz Fanon et Betty Friedan. Son livre est une illustration saisissante du pouvoir de la lecture : il nous révèle le lien intime complexe et souvent contrarié que l'écrivaine avait tissé avec son public. La connaissance que nous avons de Simone de Beauvoir et de son œuvre en ressort transformée.
Authors, French --- Authors and readers --- Beauvoir, Simone de, - 1908-1986
Listing 1 - 10 of 384 | << page >> |
Sort by
|