Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The needs of children and parents about play when the child has a disability are explored by mean on surveys to disability associations and families were collected during 2016 in 30 countries by members of the EU COST LUDI network Play for children with disability.The users' needs concerning play for children with disabilities are also explored by mean of case studies at a country level, based on literature reviews of avialable reports and emprirical studies in Finland, Lithuania and Sweden.
Choose an application
À l’heure où le Pacte pour un enseignement d’excellence se met peu à peu en place et conduit à des discussions parfois très vives sur les réseaux sociaux, ce mémoire s’intéresse au volet « éducation inclusive ». Dans un cadre plus précis, le fil rouge de cette recherche s’axe sur les représentations, les pratiques déclarées et les difficultés rencontrées par les membres des équipes éducatives acteurs de l’intégration scolaire des élèves à besoins spécifiques. En 1982, Robichaud et Landry relèvent une série de problèmes liés à l’intégration scolaire des élèves à besoins spécifiques. Trente-sept ans plus tard, a-t-on pu tirer les leçons des difficultés rencontrées, ou bien est-ce toujours aussi difficile d’intégrer efficacement un élève à besoins spécifiques dans le quotidien d’une classe ordinaire ?
Choose an application
L’éducation inclusive est un objet épistémologique riche et polymorphe mais aussi un ensemble d’expériences concrètes les plus singulières et les plus inventives. Entre théories et pratiques, il peut être circonscrit de nombreuses façons : de décrets, circulaires et dispositifs institutionnels en recommandations de santé, de demandes sociales en pratique d’éducation, de soin ou de parole, il cristallise des questionnements pluridisciplinaires toujours délicats pour l’école. Comment prendre en compte la spécificité de chacun dans un contexte institutionnel normatif ? Comment ne pas l’exclure en l’enfermant dans ses différences ? Comment ne pas dissoudre sa singularité dans le vague tous pareils de la diversité globale, source d’injustices et d’inégalités ? Notre rapport personnel à la norme et à ce qui est jugé en dehors, les liens que nous établissons entre le même et l’autre, la mesure que nous prenons de ce qui est pour tous et de ce qui vaut de n’être que pour un seul ne cessent de nous interpeller au plus intime de nous-mêmes. L’ouvrage esquisse à la fois des axes d’analyses conceptuelles et suggère, sans jamais les imposer, des pistes d’action à partir de cas singuliers qui sont autant de rencontres uniques. Il propose au lecteur de s’interroger sur ce qui, dans chaque situation, a été le ressort d’un raccrochage à l’éducation a contrario des méandres socioéducatifs ou sanitaires de l’action publique où le jeune sujet peut parfois se perdre.
Education --- scolarisation --- désinstitutionnalisation --- diversité --- difficulté --- éducation inclusive --- besoin éducatif particulier --- accessibilité --- déficience --- hyperactivité
Choose an application
La convention de l’ONU relative aux droits des personnes handicapées (2006) préconise l’accès de tous les élèves à un enseignement inclusif, c’est-à-dire un enseignement focalisé sur l’accessibilité non seulement physique mais aussi pédagogique. Ce n’est donc pas à l’élève à s’adapter à la norme scolaire, c’est l’école qui doit s’adapter pour prendre en compte la diversité des élèves et de leurs besoins. À l’heure actuelle, en FWB, la scolarité des élèves à besoins spécifiques peut prendre différentes formes. Alors que la Belgique a ratifié en 2009 la Convention de l’ONU, l’enseignement spécialisé est encore bien présent dans notre système éducatif. Les élèves à besoins spécifiques peuvent néanmoins fréquenter l’enseignement ordinaire selon différentes modalités. Ainsi certains de ces élèves peuvent être inscrits dans un dispositif d’intégration, d’autres peuvent bénéficier d’aménagements raisonnables, d’autres encore peuvent fréquenter des «classes à visée inclusive». Dans ce mémoire, nous analysons de manière critique les différentes dispositions législatives ainsi que les dispositions envisagées dans l’Avis n°3 relatif au Pacte pour un Enseignement d’excellence concernant ces élèves et nous les comparons avec les recommandations pour une école inclusive.
Choose an application
"An educational ethnography focusing on the uses of technology within a purposely inclusive elementary school that integrates students with and without disabilities in the same classroom setting"--
Choose an application
Ce mémoire traite l'implication des plans européens pour l'inclusion sociale des rom en Roumanie. Particulièrement, l'intention de l'analyse est de comprendre pourquoi la mise en place des conditions européennes n'a pas contribué à la diminution du phénomène de discrimination ethnique des rom en Roumanie.La première partie englobe le cadre théorique de ce mémoire qui vise une clarification des différences conceptuelles entre les notions de groupe ethnique et de minorité ethnique car le statut social ambigu de cette population permet un certain positionnement à la limite explicative de deux concepts. Cette partie comprend aussi l'analyse de plusieurs acceptations du concept d’intégration des minorités et une remise en question de l'approche multiculturelle promue par l'UE. La deuxième partie est divisée dans deux sections : une analyse des documents principaux d'inclusion sociale pour les rom avec un accent particulier sur la question de la discrimination ethnique et une analyse du contexte socio-politique de l'émergence de la Stratégie Nationale pour l’inclusion des Rom , le document prioritaire pour l’implémentation des projets européens en Roumanie.Enfin,la troisième partie analyse l'impacte de l’implémentation du projet européen L’École,une chance pour chacun, au niveau des sous-groupes rom.Il s'agit, principalement,de l'impacte de la mise en œuvre du projet au niveau de deux écoles de la ville dont la structure ethnique comprend des élèves rom, ainsi que les conséquences de l'application de l'approche multiculturelle sur la perception de l'ethnicité des sous-groupes rom présents dans la ville.
inclusion sociale --- discrimination ethnique --- Union Européenne --- groupe ethnique --- minorité ethnique --- ségrégation ethnique --- éducation inclusive --- sous-groupes rom --- Droit, criminologie & sciences politiques > Sciences politiques, administration publique & relations internationales
Choose an application
Welche Qualität hat das, was als schulische Integration bezeichnet wurde und inzwischen als schulische Inklusion bezeichnet wird? Wie sind inklusive Schulen organisiert? Wie arbeitet das Personal in diesen Schulen zusammen? Wie wird der gemeinsame Unterricht in diesen Schulen gestaltet? Welche Qualitätsbausteine spielen im Zusammenhang mit der Weiterentwicklung inklusiver Bildung eine wichtige Rolle? Um diese Fragen zu beantworten werden im Rahmen einer theoretischen Einbettung zunächst geschichtliche Aspekte schulischer Integration sowie unterschiedliche Perspektiven der Soziologie, Pädagogik und Sonderpädagogik auf die Begriffe Exklusion und Inklusion analysiert. Es folgt ein umfassender Überblick zum Forschungsstand für die Bereiche Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung an (inklusiven) Schulen. Am Beispiel des Saarlandes wird anhand einer qualitativen und einer quantitativen Studie untersucht, wie unterschiedliche Beteiligte - Schülerinnen und Schüler, Eltern, Regel- und Förderschullehrkräfte sowie Schulleitungen - die Qualität schulischer Integration wahrnehmen und einschätzen. In Form einer Zusammenschau aller Ergebnisse werden Schlussfolgerungen und Perspektiven für das deutsche Bildungssystem aufgezeigt. Hinsichtlich der in Schulen notwendigen Transformation wird deutlich, dass zwischen der Qualitätsentwicklung allgemein und der Weiterentwicklung inklusiver Bildung ein sehr enger Zusammenhang besteht.
Qualitätsentwicklung --- Inklusion --- Sonderpädagogik --- Integration --- Förderschule --- Unterrichtsentwicklung --- Regelschule --- Schule --- Saarland --- Inclusion, School, Integrative education, Inclusive education, Inclusive school, Quality, Organizational development, Personnel development, Learning and teaching development, Teaching improvement, Remedial instruction sciences, Special education for the handicapped, Special needs education, Special Educational Needs, Teaching quality, Pupil, Pupils, Headteacher, Headteachers, School head teacher, Parents, Teacher, Perception, Pupil integration, Empirical research, Qualitative research, Quantitative research, Germany, Inklusion, Schule, Integrative Pädagogik, Integrative Schule, Qualität, Organisationsentwicklung, Personalentwicklung, Unterrichtsentwicklung, Sonderpädagogik, Sonderpädagogischer Förderbedarf, Unterrichtsqualität, Schüler, Schulleiter, Eltern, Lehrer, Wahrnehmung, Schulische Integration, Integrationsforschung, Interview, Empirische Forschung, Qualitative Forschung, Quantitative Forschung, Saarland, Deutschland,
Choose an application
"The current policy of educating deaf and hard of hearing students in a mainstream setting, rather than in the segregated environments of deaf schools, has been portrayed as a positive step. Author explores this claim through qualitative research with DHH children in the Republic of Ireland"-- "The current policy ofeducating d/Deaf and h/Hard of hearing (DHH) students in a mainstream setting, rather than inthe segregated environments of deaf schools, has been portrayed as a positive step forward in creating greater equality for DHH students. In Language, Power, and Resistance, Elizabeth S. Mathews explores this claim through qualitative research with DHH children in the Republic of Ireland, their families, their teachers, and their experiences of the education system. While sensitive to the historical context of deaf education, Mathews focuses on the contemporary education system and the ways in which the mainstreaming agenda fits into larger discussions about the classification, treatment, and normalization of DHH children. The research upon which this book is based examined the implications that mainstreaming has for the tensions between the hegemonic medical model of deafness and the social model of Deafness. This volume explores how different types of power are used in the deaf education system to establish, maintain, and also resist medical views of deafness.Mathews frames this discussion as one of power relations across parents, children, and professionals working within the system. She looks at how various forms of power are used to influence decisions, to resist decisions, and to shape the structure and delivery of deaf education. The author's findings are a significant contribution to the debates on inclusive education for DHH students and will resonate in myriad social and geographic contexts"--
Deaf --- Mainstreaming in education --- #KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Gebarentaal --- #KVHA:Dovenonderwijs --- Education --- Inclusive education --- Education of the deaf --- Deaf-mutes --- Deaf people --- Deafness --- Hearing impaired --- Deafblind people --- Patients --- Mainstreaming in education. --- EDUCATION / Special Education / Communicative Disorders. --- EDUCATION / Inclusive Education. --- Education.
Choose an application
The world of elite campuses is one of rarified social circles, as well as prestigious educational opportunities. W. Carson Byrd studied twenty-eight of the most selective colleges and universities in the United States to see whether elite students' social interactions with each other might influence their racial beliefs in a positive way, since many of these graduates will eventually hold leadership positions in society. He found that students at these universities believed in the success of the 'best and the brightest,' leading them to situate differences in race and status around issues of merit and individual effort. Poison in the Ivy challenges popular beliefs about the importance of cross-racial interactions as an antidote to racism in the increasingly diverse United States. He shows that it is the context and framing of such interactions on college campuses that plays an important role in shaping students' beliefs about race and inequality in everyday life for the future political and professional leaders of the nation. Poison in the Ivy is an eye-opening look at race on elite college campuses, and offers lessons for anyone involved in modern American higher education.
SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / Asian American Studies. --- SOCIAL SCIENCE / Sociology / General. --- SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / African American Studies. --- SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / General. --- EDUCATION / Multicultural Education. --- EDUCATION / Inclusive Education. --- SOCIAL SCIENCE / Discrimination & Race Relations. --- EDUCATION / Higher. --- Elite (Social sciences) --- College integration --- Universities and colleges --- College students --- Racism in higher education --- College desegregation --- Desegregation in higher education --- Integration in higher education --- Education, Higher --- School integration --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- Social aspects --- Attitudes. --- United States --- Race relations. --- Race question
Choose an application
This book provides educators with an accessible guide to best practices concerning content-based instruction (CBI) models and their use in English learner inclusive classrooms. The author effectively bridges the gap between theory and practice with a critical analysis of practical examples and diverse strategies for the inclusion of English learners into K-12 general education courses. The book also raises controversial questions regarding who is qualified to teach English learners and who is responsible for doing so, looking at the difficulties faced by both general educators and ESL teachers in Inclusive Classrooms. By providing a lens through which both ESL teachers and general educators are able to analyze, compare and contrast a range of widely-employed CBI methods, this book allows teachers to make informed decisions in their EL program development and work with English learners in K-12 schools.
English language --- Inclusive education. --- Interdisciplinary approach in education. --- Language arts --- Content-Based Instruction. --- Content-based ESL Instruction. --- EFL teachers. --- ELL teachers. --- ELs. --- ESL teachers. --- Education. --- English learners. --- Inclusion. --- K-12. --- Program Development. --- EDUCATION / Inclusive Education. --- Content area language arts instruction --- Correlation of language arts with content subjects --- Interdisciplinary approach in education --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Curriculum planning --- Holistic education --- Inclusion (Education) --- Inclusive learning --- Inclusive schools movement --- Least restrictive environment --- Education --- Mainstreaming in education --- EFL (Language study) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (Language study) --- ESOL (Language study) --- Teaching English as a second language --- TEFL (Language study) --- TESL (Language study) --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Correlation with content subjects. --- Foreign students --- Germanic languages
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|