Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)
612.8 --- #KVHB:Schrijven --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 475.1 --- Aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- 475.24 --- Didactiek --- Kindertekeningen --- Linkshandigheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Schrijfvaardigheid --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- 024409.jpg --- Schrift: didactiek --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: schrijven) --- Schrijfstoornissen. --- Schrijfvaardigheden. --- schrijfmotoriek --- 420 --- opvoeding --- leerproblemen --- pédagogie
Choose an application
Basisvaardigheden Spelling en interpunctie (voorheen Basisvaardigheden Spelling) helpt op een toegankelijke en efficiënte manier hiaten in spellingkennis weg te werken. Deze methode biedt leerstof voor zowel de basisspelling als de voortgezette spelling. Door de overzichtelijke opbouw en de duidelijke praktijkvoorbeelden is het boek een handig naslagwerk
Didactics of secundary education --- Nederlands --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- spelling --- Didactics of Dutch --- leestekens --- competenties --- interpunctie --- oefeningen --- schrijven --- 81'354 --- 842 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Lerarenopleiding --- Spelling --- schrijfvaardigheid --- Nederlands 842 --- Schrijfvaardigheid --- 456.1 --- spelling (ler) --- spellingregels --- Schrijven --- Spelling * --- (zie ook: schrijven) --- Leraren lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Taal --- lerarenopleiding --- Leraar lager onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Dutch language
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
De opgenomen schrijftaken zijn : wenskaart - brief aan Platvoetje - brief aan een ziek klasgenootje - help-brieven - je eigen nieuwjaarsbrief - je eigen verhaal in de grond - klasdagboek - memory - fotoreportage van de schoolreis - fantasiedier - kindertijdschrift - toeristische folder op kindermaat - brochure van de school - leesfiches - van strip tot verhaal - stapelverhaal - sprookje - griezelverhaal- reclame voor een boek - uitnodiging voor het schoolfeest - opdrachtentocht - recept voor een toverdrank - schattenjacht - gezelschapsspel - inspecteurs op ronde. Het schrijfpaleis bundelt 25 schrijftaken voor het eerste tot en met het zesde leerjaar. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het schrijfpaleis is flexibel te gebruiken naast elke taalmethode. Schrijftaken kunnen geïntegreerd worden in de taallessen, maar ook in lessen wereldoriëntatie of muzische vorming. Dit kan ook tijdens hoeken- en contractwerk. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.14 --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Spelling --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- schrijven --- 475.24 --- Brieven schrijven --- Contractwerk --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Schrijven --- Stellen --- Verhalen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 475.1 --- Creatief schrijven --- Handboek/cursus --- ICT --- NT2 --- Schrijfhoeken --- Schrijfvaardigheid --- basisonderwijs --- brief --- creatief schrijven --- dieren --- fotoreportage --- gezelschapsspel --- griezelverhalen --- handboek --- nieuwjaarsbrief --- recept --- reclameboodschap --- schattenjacht --- schoolbrochure --- schoolreis --- schrijfvaardigheid --- sprookje --- stellen --- tijdschrift --- toeristische folder --- uitnodiging --- verhaal --- wenskaarten --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- Schrijven: didactiek lagere school --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- (zie ook: schrijven) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: schrijven --- #BSCH: vak: Nederlands --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Didactiek. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Stelvaardigheid. --- Taalonderwijs.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|