Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
453.9 --- Coöperatief leren --- Freinet, Célestin --- Onderwijskunde --- Overige onderwijsstelsels --- (zie ook: Pedagogiek)
Choose an application
physiognomy --- Developmental psychology --- Genetics --- Psychology --- Filosofie ; geschiedenis --- 415.3 --- lichaamstaal --- psychologie --- zien --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- (zie ook: oftalmologie)
Choose an application
Cognitive psychology --- geheugen (mensen) --- geheugen --- bewustzijn --- dementie (dementia, dementia senilis) --- psychologie --- 415.4 --- 159.922 --- 159.953 --- Bewustzijn --- Geheugen : psychologie --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- 410
Choose an application
Bespreking van tien baanbrekende experimenten uit de psychologie, waar mogelijk aangevuld door interviews met de betrokkenen.
Experimentele psychologie. --- Experimenten. --- Skinner, B.F. --- Skinner --- experimentele psychologie --- experimenten --- Skinner, B.F., --- 412 --- psychologie --- 411 --- Geschiedenis der psychologie --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- geschiedenis --- Psychology --- 410
Choose an application
Dit boek informeert de studenten over de kennis die de psychologie in de loop der jaren over het gedrag van de mens heeft verzameld. Verder wordt duidelijk gemaakt hoe de psychologie op diverse vlakken toegepast kan worden. Uitgegeven in 1987 en dus gedateerd maar het blijft interessant om te gebruiken als een soort van gids doorheen de psychologie.
411 --- gedrag --- geheugen --- gezinssociologie --- intelligentie --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie) --- persoonlijkheid --- pijn --- psychologie --- roux --- zelfbeoordeling --- (zie ook: analgesie) --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- Medische psychologie --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidspsychologie.
Choose an application
Traditioneel worden denken en voelen als twee verschillende - zelfs tegenstrijdige - activiteiten voorgesteld. Bovendien werd denken als mannelijk tegenover voelen als vrouwelijk beschouwd. Deze twee tegenstellingen worden in dit boek ter discussie gesteld. Uitganspunt is een cognitieve emotietheorie. Het boek is ontstaan uit het werken met vrouwengroepen met het doel ongewenste emoties beter te leren hanteren door er inzicht in te krijgen. Het is ook bruikbaar voor het onderwijs en het werken in (seksespecifieke) hulpverlening, en voor iedereen die inzicht in (eigen) emoties wil krijgen. (Bron: uitgeverscatalogus)
Emotions (Philosophy) --- Emoties: filosofie --- Philosophy --- 120 --- angst --- emoties --- feminisme --- filosofie --- gender (sekse) --- humor --- lachen --- liefde --- psychologie --- rouw (verdriet) --- schaamte --- schuld --- woede --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- (zie ook: dood)
Choose an application
Het denken en werken vanuit onderwijsmodellen is voor iedereen die in het onderwijs werkt dagelijkse kost. Onderwijsontwikkelaars, docenten/trainers, onderwijsmanagers; een ieder zoekt naar het juiste model dat past bij zijn of haar situatie. Ook studenten van lerarenopleidingen, PABO's en onderwijskunde krijgen er tijdens hun studie mee te maken. Door het grote aanbod van modellen is het vooral voor deze studenten vaak lastig om het juiste model te kiezen, passend bij opdrachten en scripties. 75 Onderwijsmodellen is daarbij een handig hulpmiddel. De 75 modellen in het boek zijn schematisch weergegeven. Elk model wordt besproken aan de hand van vier punten: de essentie van het model, de toepassing van het model in de praktijk, het beoogde resultaat en de aandachtspunten. Afsluitend zijn een aantal verwijzingen naar websites en/of literatuur over het model opgenomen. De gekozen modellen zijn reeds beproefd of veelbelovend. 75 Onderwijsmodellen is niet alleen voor studenten een handig hulpmiddel, het biedt ook in de praktijk een compact naslagwerk voor de toepassing van onderwijsmodellen. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. Deze uitgave wordt ondersteund door een website. Hierop staan handige tools voor het invullen van modellen. Bovendien kunnen de bewerkbare figuren van de modellen als PowerPointpresentaties worden gedownload. Docenten vinden ondersteunend materiaal op de website.
Onderwijsleermodellen. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- onderwijsvormen --- onderwijsmethoden --- didactiek --- didactische modellen --- leerprocessen --- 450.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijskunde --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Onderwijsleermodellen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Onderwijsmodellen --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- onderwijsmodellen --- Onderwijsmodel
Choose an application
Personality --- 417 --- psychodiagnostiek --- psychologie --- psychologische scholen --- rolpatroon --- Personal identity --- Personality theory --- Personality traits --- Personology --- Traits, Personality --- Consciousness --- Mental health --- Psychology --- Soul --- Individuality --- Persons --- Self --- Temperament --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- Personality. --- Persoonlijkheidspsychologie --- klassieke theorieën --- klassieke theorieën. --- Klassieke theorieën. --- Personality psychology
Choose an application
In dit boek geven de auteurs inzicht in de mogelijkheden die de psycholoog heeft om patiënten met chronische pijn te behandelen. Daarnaast schetsen zij een model waarbinnen de verschillende disciplines met elkaar kunnen samenwerken, zowel in het ziekenhuis als in de huisartsenpraktijk.
#KVHB:Pijn --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- pijn --- 607.2 --- psychotherapie --- psychologie --- Psychologie --- Pijn --- Psychotherapie --- 604.3 --- chronische pijn --- coping --- groepstherapie --- psychotherapie (psychische therapie) --- Douleur --- Psychothérapie --- (zie ook: analgesie) --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie)
Choose an application
Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|