Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Aardrijkskunde: een vakvertaling bij Onderwijskunde
Authors: ---
ISBN: 9001893309 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Meer leren denken met aardrijkskunde
Authors: ---
ISBN: 9789080908833 9080908835 Year: 2006 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er sinds 2006 een tweede boek getiteld: 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideen om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde: De opdrachten maken leerlingen bewust hoe je geografische kennis kunt inzetten om de wereld om je heen te leren begrijpen. De opdrachten leren leerlingen ook samenwerken en nadenken over hun manier van werken, doordat er meestal verschillende antwoorden mogelijk zijn. Door dit alles gaan ook leraren opnieuw nadenken over hun vak en hun onderwijs. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in de het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit soort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverstijgende projecten. Beide boeken samen bevatten een rijke verzameling procesgerichte opdrachten die leerlingen aan het denken zetten over aardrijkskundige vakinhouden. De opdrachten bieden leraren de mogelijkheid het geografisch denkproces van leerlingen te analyseren waardoor het mogelijk wordt leerlingen te helpen hun leervermogen verder te ontwikkelen.


Book
Leren denken met aardrijkskunde : opdrachten voor activerend aardrijkskundeonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9090177523 9789080908833 Year: 2005 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er nu dit tweede boek 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit dsoort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten. (Bron: covertekst)


Book
Aardrijkskundeonderwijs onderzocht
Authors: ---
ISBN: 9789490147075 Year: 2012 Publisher: Amsterdam : Landelijk expertisecentrum Mens- en Maatschppijvakken,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren denken met aardrijkskunde : opdrachten voor activerend aardrijkskundeonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789090177526 Year: 2004 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek helpt het leren en onderwijzen van aardrijkskunde tot een plezierige, productieve en effectieve ervaring te maken. Het doel van de opdrachten is dat leerlingen geografisch leren denken. De opdrachten passen bij allerlei onderwerpen uit de schoolaardrijkskunde. Centraal staat het leerproces van de leerling en hoe dat verbeterd kan worden.


Book
Leren denken met aardrijkskunde
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Amsterdam VUboekhandel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek helpt het leren en onderwijzen van aardrijkskunde tot een plezierige, productieve en effectieve ervaring te maken. Het doel van de opdrachten in dit boek is dat leerlingen geografisch leren denken. Centraal staat het leerproces van de leerling en hoe dat verbeterd kan worden. Het boek is zowel gebaseerd op ervaringen van leraren als op onderzoek van vakdidactici. (Bron: covertekst)

Keywords


Book
Leren denken met aardrijkskunde
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Excursie Amsterdam
Authors: ---
Year: 1992 Publisher: Amsterdam Vrije universiteit Amsterdam. Centrum voor educatieve geografie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het venijn zit in de staart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geospatial Technologies and Geography Education in a Changing World : Geospatial Practices and Lessons Learned
Authors: --- ---
ISBN: 9784431555193 4431555188 9784431555186 4431555196 Year: 2015 Publisher: Tokyo : Springer Japan : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is an initiative presented by the Commission on Geographical Education of the International Geographical Union. It focuses particularly on what has been learned from geospatial projects and research from the past decades of implementing geospatial technologies (GST) in formal and informal education. The objective of this publication is to inform an international audience of teachers, professionals, scholars, and policymakers about the state of the art and prospects of geospatial practices (GPs) as organized activities that use GST and lessons learned in relation to geographical education. GST make up an advanced body of knowledge developed by practitioners of geographic information systems (GIS), remote sensing (RS), global positioning systems, (GPS), and digital cartography (DC). GST have long been applied in many different sectors; however, their first use in higher education began in the early 1980s and then diffused to secondary schools during the 1990s. Starting with GIS and RS, it evolved into a much broader context, as GST expanded to include GPS and DC with new communication technologies and Internet applications. GST have been used around the world as a combination of tools and special techniques to make research, teaching, and learning more effective.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by