Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om het geweld op scholen effectief aan te pakken, wordt er in deze studie een verklaringsmodel van geweld aangereikt. Dit model maakt de actoren die een rol spelen bij geweld op school inzichtelijk. Daarbij worden curatieve en preventieve oplossingen geschetst voor de concrete aanpak van geweld binnen de school. Een structurele aanpak richt zich op het signaleren en analyseren van geweld op school, het opzetten en uitvoeren van plannen en de evaluatie ervan. De geschetste oplossingen kunnen zowel schoolgebonden als schooloverstijgend worden uitgevoerd. Twee gevalsbeschrijvingen concretiseren de theorie.
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Didactische principes. --- Social problems --- Sociology of education --- 343.969 --- 316.647:3 --- 371 --- 316.647.3 --- agressie --- geweld --- pesten --- school en geweld --- 454.9 --- kinderen --- onderwijs --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- scholen --- Geweld op school : aanpak --- Vredesopvoeding --- Geweld : preventie --- 416.5 --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Onderwijs --- Scholen --- Geweld --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- School (instelling) --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
-3294-1
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Menselijke betrekkingen. --- #KVHB:Pesten --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- pesterijen op het werk --- 331.1 --- Pesten --- Bedrijfsleven --- Personeel --- Organisatieleer --- Bedrijfspsychologie --- Mobbing --- Training --- Mobbing (pesten)
Choose an application
De auteur beschrijft in dit boek een systematische aanpak van het pestprobleem. Daarna geeft hij een overzicht van bestaande lessuggesties voor leerkrachten, uitgesplitst naar onderbouw, middenbouw en bovenbouw basisonderwijs en brugklas, klassen 2 en 3 en bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Educational psychology --- Personality development --- pesten --- #PBIB:+107.22 --- Pesten --- #KVHB:Pesten --- zorgverbreding --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten op school --- 454.9 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
8-6
onderwijs --- Personality development --- pesten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- kinderen --- 454.9 --- 467 --- pesten (ler) --- 419.3 --- Pesten --- 455.1 --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
419.3 --- Agressie --- Pesten --- Schoolpsychologie --- Zondebok --- 467 --- zondebok (ler) --- pesten --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- preventiewerking (mensen) --- 458.9 --- Agressie leerlingen --- Zondebok in de klas --- Leerlingen : crisisbegeleiding --- zondebok --- Agressie ; leerlingen --- 419.3 ) * PEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE --- agressieve kinderen --- pedagogische psychologie --- 454.9 --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- (zie ook: psychologie) --- onderwijs --- Personality development --- Educational psychology --- agressie --- Pedagogische psychologie --- Pesten op school --- #gsdbP
Choose an application
Scholen in het voortgezet onderwijs hebben dagelijks met motivatieproblemen van leerlingen en met probleemklassen te maken. Hoe pakken leerkrachten en leerlingbegeleiders die problemen aan? Is er een strategie voor de aanpak van onderwijsproblemen? 'De Probleemaanpak' is een praktisch georiënteerd boek voor iedereen die bij leerlingbegeleiding betrokken is. Het boek geeft stof tot nadenken en handvatten voor een systematische aanpak van onderwijsproblemen. Het beschrijft hoe beleid kan worden uitgezet op het gebied van ondersteunen de tekst. De strategie voor de aanpak van problemen zoals in dit boek beschreven beperkt zich niet tot leerlingbegeleiding, maar is ook toepasbaar op andere onderwijsproblemen. (Bron: uitgeverscatalogus)
#gsdbP --- leerlingenbegeleiding --- motivatieproblemen --- leermoeilijkheden --- #gsdbP. --- leerlingenbegeleiding. --- motivatieproblemen.
Choose an application
Primary education --- onderwijs --- pesten
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|