Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- Educational psychology --- kinderopvang --- Miller, Alice --- Berne, E. --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- Berne --- pedagogen --- Jeugdzorg --- Jeugdhulpverlening --- Gezinszorg --- Kinderopvang --- Thuiszorg --- Ouderenzorg
Choose an application
Een vertrouwensrelatie tussen kinderen en leerkrachten is de basis voor een veilig leerklimaat. Dit is het uitgangspunt van het boek Vertrouwen in je klas. Centraal staan de psychologische processen die spelen in de interacties tussen leerkracht en kind, tussen leerkracht en ouders, tussen kinderen onderling en tussen leerkrachten onderling. Als leerkrachten meer zicht hebben op deze processen en bereid zijn hier bij zichzelf naar te kijken, kan het vertrouwen in zichzelf, het vertrouwen in de kinderen en het wederzijdse vertrouwen groeien. De basis voor de aanpak zijn inzichten uit de Transactionele Analyse (TA). Dit model is vertaald naar voor leerkrachten herkenbare thema’s als omgaan met onrust bij kinderen, schuld en schaamte, reddersgedrag van leerkrachten, onzekerheid van leerkrachten, omgaan met pesten en conflicten met collega’s en ouders.
reflecteren --- #PBIB:+108.22 --- Emotionele ontwikkeling ; onderwijs --- Transactionele analyse --- 467 --- emotionele ontwikkeling --- Leerkrachten --- Relatie leraar-leerling --- transactionele analyse --- Pesten --- 478.8 --- sociale vaardigheden --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- ontwikkelingspsychologie --- onderwijsorganisatie --- Emotionele ontwikkeling --- Onderwijs --- Leraren --- Basisonderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Vertrouwen --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|