Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leraren (in opleiding) moeten hun leerlingen later kunnen leren goed om te gaan met verschillen tussen mensen én zij moeten goed onderwijs kunnen geven aan groepen met een steeds heterogener samenstelling, zodat leerlingen van allochtone afkomst niet achterblijven. Daarvoor is niet alleen inzicht nodig in de achtergronden van discriminatie en racisme maar ook inzicht in het onderwijsbeleid. Bruin en Van der Heijde vertalen deze inzichten naar de dagelijkse praktijk in de klas en illustreren aan de hand van veel voorbeelden hoe docenten intercultureel onderwijs in de praktijk kunnen brengen. Het boek is doorspekt met vragen, opdrachten voor rollenspelen en tips om ouders te betrekken bij het intercultureel onderwijs. De auteurs geven eerst een overzicht van (de geschiedenis van) de multiculturele Nederlandse samenleving, achtergronden van vooroordelen en stereotypen, discriminatie en racisme, cultuur en cultuurverschillen en onderwijsbeleid, om daarna in te gaan op de dagelijkse lespraktijk. In deze vierde, herziene druk is de tekst grondig herzien. Daarnaast zijn in alle hoofdstukken vragen en opdrachten gewijzigd op basis van kritiek en suggesties die docenten hebben gegeven. Bovendien zijn de overzichten met statistische gegevens uit eerdere drukken vervangen door een aantal Internetzoekopdrachten.
intercultureel onderwijs --- Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 454.6 --- Nederland --- 100738.jpg --- Intercultureel onderwijs --- Didactiek --- Multiculturele samenleving --- Onderwijsachterstand --- Onderwijsbeleid --- Nederland. --- migranten --- onderwijs --- pedagogiek --- interculturaliteit
Choose an application
intercultureel onderwijs --- Teaching --- culturele diversiteit --- Sociology of education --- Sociology of minorities --- Netherlands
Choose an application
78 p.
454.6 --- intercultureel onderwijs --- Brochure --- 37 --- Cultuur --- Cultuur-verschillen --- Intercultureel onderwijs --- Intercultureel --- Migranten --- Nederland --- Onderwijs --- Racisme --- intercutureel onderwijs --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- (zie ook: teleonderwijs) --- Samenleving --- 37 Education --- Education --- 454.6. --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen). --- Intercultureel onderwijs. --- (zie ook: teleonderwijs). --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
intercultureel onderwijs --- Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 392 --- 454.6 --- Cultuur --- Cultuur-verschillen --- Intercultureel onderwijs --- Intercultureel --- Migranten --- Migrantenproblematiek --- Nederland --- Onderwijs --- Opleiding --- Racisme --- 376.7 --- Achterstand --- Cultuurverschillen --- Discriminatie --- Multiculturele samenleving --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Leraren moeten hun leerlingen aanleren zuiver om te gaan met verschillen tussen mensen. Ook moeten zij goed onderwijs kunnen geven aan groepen met een steeds heterogener samenstelling, zodat leerlingen van allochtone afkomst niet achterblijven. Daarvoor is inzicht nodig in de achtergronden van discriminatie en racisme maar ook in het onderwijsbeleid. De auteurs vertalen deze inzichten naar de dagelijkse praktijk in de klas en illustreren aan de hand van voorbeelden en opdrachten hoe docenten intercultureel onderwijs in de praktijk kunnen brengen. In deze vijfde druk zijn suggesties van docenten verwerkt. Het boek is bedoeld als studieboek voor leerkrachten en leerkrachten in spe, voor alle onderwijsniveaus.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Leraren moeten hun leerlingen aanleren zuiver om te gaan met verschillen tussen mensen. Ook moeten zij goed onderwijs kunnen geven aan groepen met een steeds heterogener samenstelling, zodat leerlingen van allochtone afkomst niet achterblijven. Daarvoor is inzicht nodig in de achtergronden van discriminatie en racisme maar ook in het onderwijsbeleid. De auteurs vertalen deze inzichten naar de dagelijkse praktijk in de klas en illustreren aan de hand van voorbeelden hoe docenten intercultureel onderwijs in de praktijk kunnen brengen. In deze vierde druk zijn suggesties van docenten verwerkt. Het boek is bedoeld als studieboek voor de lerarenopleidingen basis- en secundair onderwijs.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- Netherlands
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De culturele diversiteit van de Nederlandse samenleving is permanent in beweging. Om daaraan recht te doen, moeten leraren zuiver omgaan met verschillen en overeenkomsten tussen leerlingen in de klas. Maar hoe leer je dat en hoe breng je dat als leraar over op je leerlingen? *Culturele diversiteit in de klas* (voorheen Intercultureel onderwijs in de praktijk) beantwoordt die vragen en vertaalt de antwoorden naar de dagelijkse onderwijspraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 beschrijft de migratiegeschiedenis tot en met de multiculturele samenleving anno nu. Deel 2 gaat in op sociaalpsychologische en sociologische inzichten, noodzakelijk voor het zuiver leren omgaan met verschillen en overeenkomsten tussen groepen mensen. In een intermezzo wordt het huidige debat over de multiculturele samenleving besproken. In deel 3 staat de leraar centraal en komen onderwerpen als de inrichting van de school, de samenstelling van de klas en de rollen van de leraar aan de orde. Het afsluitende hoofdstuk slaat een brug naar de lespraktijk via simulaties, rollenspelen en ander oefenmateriaal. Alle hoofdstukken bevatten opdrachten. In deze zesde, geheel **herziene druk** zijn de hoofdstukken over de geschiedenis en demografische gegevens van Nederland geactualiseerd. Daarnaast zijn er praktische voorbeelden toegevoegd, evenals een geheel nieuw hoofdstuk over het multiculturaliteitsdebat. *Culturele diversiteit in de klas* is geschreven voor studenten aan pabos en lerarenopleidingen en voor leraren in het primair en voortgezet onderwijs. Dit boek verscheen in 1995 als *Intercultureel onderwijs in de praktijk*. Nederlands is in twintig jaar enorm veranderd. Dat heeft zowel weerslag gehad op de inhoud dat de zesde druk voorzien is van een nieuwe titel.
Sociology of culture --- basisonderwijs --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- voortgezet onderwijs
Choose an application
Nederland kent een grote culturele diversiteit. Wat betekent deze diversiteit en de permanente beweging van de samenleving voor het Nederlandse onderwijs, de scholen en de leraren? Culturele diversiteit in de klas geeft antwoord op de vraag hoe leraren recht kunnen doen aan de culturele verschillen in hun klas.Deze zevende, herziene uitgave bestaat uit drie delen. Het eerste deel biedt inzicht in de recente migratiegeschiedenis van Nederland en beschrijft demografische ontwikkelingen. Daarnaast worden de problemen en knelpunten besproken die migratie en culturele diversiteit met zich mee kunnen brengen en die in het maatschappelijke debat aan de orde komen. In deel twee staan inzichten uit de sociologie en de sociale psychologie centraal, die betrekking hebben op het handelen van leraren. In een intermezzo wordt het huidige debat over de multiculturele samenleving besproken en uitgelegd hoe dat debat de afgelopen twintig jaar van karakter is veranderd. Deel drie draait volledig om de docent. Het behandelt de verschillende rollen die de docent vervult en beschrijft praktische situaties en manieren om hiermee te oefenen. Alle hoofdstukken bevatten vragen en opdrachten.Dit boek is geschreven voor studenten aan pabo?s en lerarenopleidingen en voor leraren in het primair en voortgezet onderwijs.https://www.coutinho.nl/nl/culturele-diversiteit-in-de-klas-9789046908112
Sociology of culture --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- voortgezet onderwijs --- Netherlands --- Intercultureel onderwijs --- Diversiteit --- Culturele diversiteit --- Nederland --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|