Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
, 205 p.
Maatschappelijk werk --- Methodiek --- Nederland. --- methoden van het sociaal werk --- sociale participatie --- Sociology of social welfare --- Social participation --- Social service --- Social workers --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:316.8H30 --- 660 Welzijn --- #A0012A --- Participation, Social --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Human services personnel --- Community life --- Social groups --- Welzijnszorg --- Geschiedenis --- Nederland --- Zorg- en welzijnssector --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Philosophy and science --- wetenschappelijk onderzoek --- natuurwetenschappen --- wetenschapsfilosofie --- filosofie --- 135 --- Science and philosophy --- Science --- wetenschapsleer --- Philosophy and science. --- wetenschappelijk denken --- onderzoeksmethoden --- Philosophy of science --- deontologie
Choose an application
Bij het woord 'ethiek' denken we niet zo gauw aan identiteit, karakter en levensverhalen, aan het toeval, het lot en de crises die deze in een mensenleven teweeg kunnen brengen, of aan de persoonlijke eigenschappen die nodig zijn om die crises het hoofd te kunnen bieden. Toch zijn dit de thema's waar de ethiek zich van oudsher mee heeft beziggehouden, en waar praktijkwerkers in zorg, welzijn en educatie dagelijks mee te maken hebben. Het zijn thema's, die, ook door filosofen en ethici, veelal tot de privésfeer en de sfeer van de persoonlijke overtuigingen worden gerekend: de vragen en de idealen van de één zijn immers niet die van de ander. Niettemin staan professionele praktijkwerkers regelmatig voor de vraag hoe om te gaan met de levensvragen van hun patiënten, cliënten of doelgroepen, als ze daarvoor niet meer te rade kunnen gaan bij de traditionele levensbeschouwelijke kaders. Dat moeten ze bovendien in toenemende mate doen binnen de kaders van instellingen en organisaties die moeten concurreren om de publieke middelen volgens het principe van de marktwerking. De auteur laat zien dat er ook in de postmoderne tijd ruimte is voor een gedeeld ethisch referentiekader voor de articulatie van de identiteits-, levens- en zingevingsvragen. Hij put daarvoor uit 3 bronnen: de hernieuwde belangstelling voor de filosofie van de levenskunst, de feministische filosofie van de zorg en de hermeneutische filosofie van het zelf en de ander. Dit referentiekader kan dienen als de bagage die praktijkwerkers nodig hebben om zowel met de ethische aspecten van de vragen van hun cliënten en doelgroepen te kunnen omgaan, als met de mogelijkheden en beperkingen van de instellingen en de organisaties waarbinnen zij opereren. Daarmee geeft het een nadere invulling aan het begrip normatieve professionalisering
Existential ethics. --- ethiek --- deontologie --- levensbeschouwing --- General ethics --- identiteit --- toegepaste filosofie --- Ethiek --- Zingeving --- Identiteit --- Levenskunst --- Existential ethics --- S20090885.JPG --- welzijnswerkers --- 174 --- 177.74 --- 253:159.9 --- 253:159.9 Pastorale psychologie --- Pastorale psychologie --- 177.74 Hulpverlening. Solidariteit --- Hulpverlening. Solidariteit --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Ethics, Existential --- Ethics --- Existentialism --- Situation ethics --- 17 --- 361.05 --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Hulpverlening --- Casework --- Casuïstiek
Choose an application
Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Nederland --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- Onderwijs: intercultureel --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 159.95 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Argumentatieleer --- Argumentation [Théorie de l' ] --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Raisonnement --- Reasoning --- Redenering --- Solution de problèmes --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- Multicultural education --- 37 Education --- Education --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Argumentatieleer --- Wetenschappelijk onderzoek --- discussiemethoden --- #PBIB:+108.50 --- #KVHA:Argumentatie; Nederlands --- 800.5 --- Redeneren --- E080717.jpg --- Besluitvorming. Retoriek. Filosofische argumentatie. Redeneerprocessen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Hoger onderwijs --- Probleemgericht denken --- 162 Besluitvorming. Retoriek. Filosofische argumentatie. Redeneerprocessen --- Probleemgericht denken. --- 162 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:032.IO --- Nederlands, communicatie --- communicatie, extern --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- maatschappijwetenschappen, methoden --- managementvaardigheden --- 159.955 --- Denken --- Onderzoek --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Argumentatie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Cognitive psychology --- Logic --- denken --- mondelinge communicatie --- argumenteren --- logica --- Cognitieve psychologie --- Logica
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|