Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Personnel management --- motivatie --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- motiverend onderwijs
Choose an application
In de nieuwe tijd met zelfsturende of zelforganiserende teams, sociocratie, appreciative inquiry, Het Nieuwe Werken, Agile en Scrum is meebewegen een succesfactor. Al deze ontwikkelingen vragen om een andere wijze van aansturen en ontwikkelen van medewerkers waarbij de woorden 'autonomie', 'vertrouwen' en 'verantwoordelijkheid' de richting duiden. In het verlengde hiervan is de mindset rond beoordelen anders aan het worden.Deze verandering in mindset kwam in het najaar van 2015 manifest in het nieuws. HR-professoren en vooruitstrevende organisaties stelden in landelijke dagbladen en in radioprogramma's dat het beoordelingsgesprek maar eens afgeschaft zou moeten worden. De traditionele wijze van old beoordelen, waarin één keer per jaar een eenrichtingsverkeergesprek wordt gevoerd over vooral wat er fout is gegaan, zou out zijn. Inmiddels is veel stof neergedwarreld. Welk rode draden zijn te ontdekken in de geopperde ideeën en wat zijn de ervaringen met de nieuwe ontwikkelde en geïmplementeerde systemen Is het beoordelingsgesprek inmiddels afgeschaft Het beoordelingsgesprek is niet afgeschaft, wel wordt er anders beoordeeld. In Het Nieuwe Beoordelen heeft de medewerker een grote(re) rol en doet de leidinggevende een stapje terug. HNB kent de volgende uitgangspunten:focus op sterke puntenmedewerkers zijn meer verantwoordelijk voor het formuleren van doelstellingeneen grotere verantwoordelijkheid van medewerkers voor de eigen persoonlijkeen professionele ontwikkelingeen continue dialoog over prestaties en ontwikkelingdienend leiderschapIn dit praktische boek best practices van Eneco Groep, Hutten, Wareco, Wolters Kluwer en Adimec. Want HNB 'past' net zo goed bij grote internationale organisaties als bij ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf. Met verdiepende bijdragen over de 'terke punten'-benadering, dossiervorming en werkgeluk is dit how-to-do-boek een must voor iedereen die HNB in de eigen organisatie wil introduceren.Bron : http://www.vakmedianet.nl
Zelfsturing --- Personeelsmanagement --- Medewerkerstevredenheid --- Talent --- Evaluatiegesprek --- Evaluatie --- Evaluatiesysteem
Choose an application
Het GROTE gesprekkenboek is sinds 2010 een beproefde gids voor leidinggevenden en HR-professionals die dagelijks uiteenlopende gesprekken voeren. Gesprekken die hun eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, structuur, do?s and don?ts en emoties kennen. Gesprekken die wellicht anders verlopen dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het blijft de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken.Ook deze vierde versie van Het GROTE gesprekkenboek staat voor de onderstaande gesprekken boordevol met tips en tools, meest gestelde vragen, aandachtspunten en stappenplannen:?selectiegesprek?arbeidsvoorwaardengesprek?onboardinggesprek?feedbackgesprek?beoordelingsgesprek?functioneringsgesprek?POP-gesprek?coachingsgesprek?loopbaancoachingsgesprek?jobcraftingsgesprek?demotiegesprek?exitgesprek?adviesgesprek?onderhandelingsgesprek?conflictoplossendgesprek?verzuimgesprek?correctiegesprek?slechtnieuwsgesprekhttps://www.standaardboekhandel.be/p/het-grote-gesprekkenboek-9789462158221
Personeelsmanagement --- Gesprekstechniek --- Personeelsselectie --- Arbeidsvoorwaarde --- Introductie --- Conflicthantering --- Onderhandeling --- Coaching --- Slechtnieuwsgesprek --- Exitgesprek --- Feedback --- Functioneringsgesprek --- Evaluatie --- Ziekteverzuim --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Psychology --- Personnel management --- personeelsmanagement --- ontslag (economie) --- aanwerving en selectie --- gespreksmodellen --- organisatiepsychologie --- loopbaanontwikkeling
Choose an application
1.Communicatie 2.Het selectiegesprek 3.Het arbeidsvoorwaardengesprek 4.Het introductiegesprek 5.Het adviesgesprek 6.Het conflictoplossend gesprek 7.Het onderhandelingsgesprek 8. Het loopbaancoachingsgesprek 9.Het slechtnieuwsgesprek 10.Het exitgesprek 11.Het feedbackgesprek 12.Het functioneringsgesprek 13.Het POP-gesprek 14.Het beoordelingsgesprek 15.Het correctiegesprek 16.Het coachingsgesprek 17.Het verzuimgesprek Het voeren van gesprekken is voor de HR professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het boek is geschreven door professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aan bod: selectiegesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, introductiegesprek, adviesgesprek, conflictoplossend gesprek, onderhandelingsgesprek, loopbaancoachingsgesprek, slechtnieuwsgesprek, exitgesprek, feedbackgesprek, functioneringsgesprek, POP-gesprek, beoordelingsgesprek, correctiegesprek, coachingsgesprek, verzuimgesprek. Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, (een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren) veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd. (Bron: covertekst)
gespreksmodellen --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Industrial psychology --- 658.310 --- 658.3 --- 331.115 --- 007.7 --- 65.012.45 --- 097 Personeelsbeleid --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Human Resource Management (HRM) --- Communicatie in organisaties --- Onderhandelen --- Sociale vaardigheden --- Solliciteren --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Conversation Gesprek --- S20110141.jpg --- communicatie in organisaties --- personeelsbeleid --- onderhandeling --- functioneringsgesprek --- Personeelsbeheer en administratie --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- selectie van werknemers - keuze van werknemers - personeelsselectie --- communicatie - sociale vaardigheden --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- 65.012 --- 007 --- 658.32 --- Provincie West-Vlaanderen --- Gesprekstechnieken --- Personeelsmanagement --- Verbale communicatie --- Functioneringsgesprekken --- Sollicitatiegesprekken --- Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Monograph --- Gesprekstechniek --- Functioneringsgesprek --- Sollicitatiegesprek
Choose an application
gespreksmodellen --- organisatiepsychologie --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Psychology --- PXL-Social Work 2018 --- personeelsopleiding --- HRM-beleid --- gespreksvoering --- communicatie --- aannemen van medewerkers --- sturen van prestaties en gedrag --- ontwikkelen van medewerkers --- uitstroom van medewerkers
Choose an application
Het voeren van gesprekken is voor de HR-professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het GROTE gesprekkenboek is geschreven door Professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aanbod: - selectiegesprek - arbeidsvoorwaardengesprek - introductiegesprek - adviesgesprek - conflictoplossend gesprek - onderhandelingsgesprek - loopbaancoachingsgesprek - slechtnieuwsgesprek - exitgesprek - feedbackgesprek - functioneringsgesprek - POP-gesprek - beoordelingsgesprek - correctiegesprek - coachingsgesprek - verzuimgesprek Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd.
Personeelsmanagement --- Gesprekstechnieken --- Personeelsselectie --- Arbeidsvoorwaarden --- Introducties --- Conflicthantering --- Onderhandelen --- Coaching --- Slechtnieuwsgesprekken --- Exit-interviews --- Feedback --- Functioneringsgesprekken --- Beoordeling --- Ziekteverzuim --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- gespreksmodellen --- organisatiepsychologie --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Psychology --- Gesprekstechnieken. --- Human Resource Management. --- 331.3 --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Gesprekstechniek --- Arbeidsvoorwaarde --- Introductie --- Onderhandeling --- Slechtnieuwsgesprek --- Exitgesprek --- Functioneringsgesprek --- Evaluatie
Choose an application
Choose an application
Het GROTE gesprekkenboek is sinds 2010 een beproefde gids voor leidinggevenden en HR-professionals die dagelijks uiteenlopende gesprekken voeren. Gesprekken die hun eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, structuur, do's and don'ts en emoties kennen. Gesprekken die wellicht anders verlopen dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het blijft de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken.
Choose an application
Beschrijving van een vorm van competentiemanagement door het opzetten van een Persoonlijk OntwikkelingsPlan voor medewerkers.
Choose an application
evaluatie (onderwijs) --- Personnel management --- Netherlands --- Arbeid en arbeiders --- Nederland --- Pays-Bas --- Travail et travailleurs --- AA / International- internationaal --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- 658.311 --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering. --- Personeelsbeleid --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|